Kiitos sanoistasi Ritsa. Kiitos jos jaksat joskus tarkemmin vilkaista. Tuli tarve listata mitä liittäisin oman elämäni tapahtumista chironin aspekteihin.
- Koulukiusaaminen, lähinnä se ettei ole saanut selville miksi kiusataan. Ei ole uskaltanut selvittää asioita kiusaajien kanssa. (Nimenomaan henkistä kiusaamista, luottamuksen pettämistä. Kipeimpänä koko koululle onnettoman ihastukseni levittelyä ja siitä seurannut yleisen ivan kohteena olo ylä-asteella.)
- Pieleen menneet rakkaussuhteiden yritykset, torjunnat..ei ole uskaltanut selvittää miksi tuli torjutuksi.
- Jo lapsena ymmärrys siitä ettei voi koskaan tehdä mitään/muuttaa itseään niin, että tulisi hyväksytyksi niiden seuraan johon olisi halunnut. (Koska se ei riitä/ole tarpeeksi.) Tästä on ollut myös suurta etua koska samalla kehittyi ymmärrys ettei tarvitsekkaan muuttua. On hyvä sellaisena kuin on. Kuitenkin myös suurta surua kun ei "kelpaa". Lannistuneisuuden ja terveemmän hyväksynnän outo kombo.
- Toisaalta rohkeutta on riittänyt selvittää asioita jos itse on tehnyt vääryyttä toisia kohtaan. Voimakas oikeudentunto ja omatunto.
- Isäsuhde/isän kuolemasta selviytyminen. Ristiriitainen suhde isän sairaudesta johtuen ja käytöksestä johtuvaa hämmennys ja ahdistus lapsena. Kuitenkin samalla hyvin rakas ihminen. Kuitenkin tavallaan ulottumattomissa koska ei pystynyt olemaan henkisesti läsnä enää loppuvaiheessa. Turvallinen isä vs pelottava isä.
- Ylilyöntejä aikuisiällä riitojen selvittämisessä kun "hyväksikäyttö" on mennyt liian pitkälle. Hyvin riitaisa ystävyyssuhteen päättyminen.
Kaikkia yhdistää kokemus torjunnasta, näkymättömyydestä ja siitä ettei ole saanut pidettyä omia rajojaan tai omaa ääntään kuuluviin. Kuitenkin toisilla elämänalueilla käyttäydyn melkeinpä päinvastaisesti ja osaan pitää puoliani erittäin hyvin. Mutta tämä vyyhti on kuin paljas kohta haarniskassa. Kipeä sellainen..että siihen ottaa helposti osumaan.
No tälläisiä tuli mieleen. Ehkä jollekkin apua jos on ollut vastaavia kokemuksia
Itselläni on oppositio venuksen ja khironin välillä ja aika paljon noita samoja asioita olen käynyt läpi.
Voin kuitenkin sanoa, että vaikeudet on tehty voitettaviksi, kenenkään elämää ei ole tehty kärsimystä varten. Ja et ole tehnyt mitään pahaa edellisessä elämässäsi, päinvastoin luulen, että olet antanut toisten polkea itseäsi ja se on kantautunut myös tähän nykyiseen elämään. Khironiin liittyvät teemat ovat yleensä: Alhaisempi omanarvon tunto, miellyttäminen (tai esim. että täytyy tehdä jotakin vaikkapa rakkauden "ansaitsemiseksi"). Kiusaajatkaan eivät valitse uhriaan mitenkään sattumanvaraisesti, vaan valitsevat jonkun joka on se vähän kiltimpi yksilö, joka ei oikein osaa puolustaa itseään (jolta toisinsanoen puuttuu omanarvon tunto).
Itseäni auttoi se, kun pääsin kosketuksiin jumaluuteen ja tajusin että mikään maailmassa ei tule ulkoa vaan lähtee sisältä. Minun ei tarvitse uhrautua, jotta joku huomaisi kuinka hyvä olen ja alkaisi rakastaa minua vaan minulla on jo kaikki rakkaus itsessäni mitä vaan voi olla. Elämän ainoa laki on kasvu, runsaus. Katso vaikka luontoa ja elämää muutenkin. Biologisestakin näkökulmasta kaikki tällä maapallolla tähtää vain lisääntymiseen. Kuvittele sama voima sisällesi. Se haluaa vaan lisääntyä, positiivisesti. Sillä on kaikki hyvä mitä vaan voi olla ja se haluaa antaa sen sinulle, sinun täytyy vain osata ottaa se vastaan.