Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Superkuu ja nyrkkiä lättyyn Ilosaaressa?  (Luettu 7289 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 12.07.2014 10:24:27 »

Mahtaako viime aikain globaalilla aggressiivisuudella olla jokin yhteys
"superkuuhun"?

Luemma Ilosaarirokissakin tuli nyrkkiä lättyyn tuntemattomilta!

Shocked
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #1 : 12.07.2014 10:41:54 »

Kyllähän se täyskuu yleensä saa kaikenlaista ihmeellistä aikaan, mutta nyrkkiä voi saada tuntemattomalta missä tahansa olipa kuutamo tai ei.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Anitaaah
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 12.07.2014 12:12:18 »

Eilen tuli telkkarista ohjelma Kuningas Alkoholi, tjkn sinnepäin oli ohjelman nimi. Uusintasarja, tuo oli toka osa.
Paitsi että jo ohjelman eka jaksossa tarinoitiin sellaista tekstiä jossa en voinut tunnistaa tuttuutta omiin aatoksiini,
sama meininki jatkui myös toisessa osassa vaikka vierailijat olivat vaihtuneet.

Eräs seikka tuli kyllä ihan selväksi. Juuri tuo lättyyn antamisen yleisyys tässä ajassa, nimenomaan se, että
saatetaan käydä ja käydäänkin aivan tuntemattomien ihmisten kimppuun. Ilman syytä. Huvikseen. Sekä yksin
että porukalla. Pelkän aggression vuoksi. Oli kyselty ihmisiltä pelkäävätkö he humalaisia. Naisista 50 % vastasi
pelkäävänsä, miehistä samoin 25 %.

Aikaisemmin jurriset ovat vain törisseet harmittomasti, nyt käydään kiinni kanssaihmisten nuttuun ja lettuun.
Saattanee olla osansa myös muulla kuin alkoholilla ... ainakin Ilosaaressa tai muissa vastaavissa tilaisuuksissa.
tallennettu

~  kulkekaa nyt-virralla kuin kuunsäteellä ja seuratkaa sen valoa  ~
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #3 : 13.07.2014 08:31:17 »

Kamala yö takana, en tykkää superkuusta Undecided buck2
tallennettu

Kuuntele tuulta.
ghede
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 13.07.2014 09:29:45 »

Ei kyllä juurikaan tullut nukuttua viime yönä. Huomasin vasta aamullakin, että olin jättänyt verhot auki. Valoisuus kyllä vaikuttaa selkeästi omaan nukkumiseeni.
tallennettu
Anitaaah
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 13.07.2014 20:11:41 »

Ei kyllä juurikaan tullut nukuttua viime yönä. Huomasin vasta aamullakin, että olin jättänyt verhot auki. Valoisuus kyllä vaikuttaa selkeästi omaan nukkumiseeni.

Valoisuus kieltämättä kesäisin näillä leveysasteilla vaikuttaa unen laatuun.. verhoa ikkunaan.
Samoin liian kuumat kelit. Sopivan hämärä huusholli, ja sopivan viileä, uni maistuu kyllä.

Myös minulla meni unet viime yönä ihan sekaisin, olisiko ollut superkuuta vaiko eilisiltaista tiukkaa
talkoohommelia jossa tein pitkän ja myöhäisen rupeaman.. niin paljon väsytti ettei uni tullut silmään,
tuntui kuin olisin kaiken yötä valvonut .. vaikka tokihan mie jossain välissä nukahtelinkin =)... ehkä !
tallennettu

~  kulkekaa nyt-virralla kuin kuunsäteellä ja seuratkaa sen valoa  ~
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 11.08.2014 12:26:07 »

Mitähän oikein tapahtui. En ollut alkoholin vaikutuksen alainen tämän tapahtuessa. (en käytä höpöheinää tai muuta sellaista)
Eilen katsoin superkuuta, kun taivaskin selvisi pilvipeitosta. Muutenkin minua kiehtoo niin uusi- kun täysikuukin.
Eikä se aiheuta unettomuutta vaan sitä on niin rauhoittava katsella.

Tuli mieleen se, kun kaverin tyttöystävä tohkeissaan soitti minulle, vähän kokeneemmalle TM'n harrastajalle
että hänen funtsiessaan kaikki meni yhtäkkiä aivan vitivalkoiseksi, vaikka hänelle ilmeisesti
oli silmät kiinni. En osannut häntä sen kummemmin valistaa, kun itsellä ei mokomaa
kokemusta ollut ilmennyt koskaan.

Patañjali sanoo yoga-suutrassa (III 43, tai silleen)

bahir-akalpitaa vRttir mahaa-videhaa; tataH prakaashaavaraNa-kSayaH.

Erilaisia käännösyritelmiä tuolle löytyy pilvin pimein. Tässä yksi kirjasta Idän viisautta
(sidiksen "kommentit" sulkeissa):

Käsittämätön (a-kalpitaa) on ulkopuolella (bahir) oleva suuren (mahaa) ruumiittomuuden (videhaa)
tila (vRttir). Sen avulla (tataH; kirjaimellisesti: siitä [seuraa]) tuhotaan (kSayaH: tuhoutuminen)
valon (prakaasha) edessä oleva verho (aavaraNa).

Toka lause siis kirjaimellisesti: siitä valo-verho[n]-tuhoutuminen

Ehkä kyseessä oli hetkellinen mahaa-videhaa (suuri-ruumiittomuus) kokemus, jos spontaanisti
teit sañjaman kuuhun eli olit rennon keskittynyt kuun kokemiseen...

Noh, oikeastaan, Occamin partaveistä soveltaen, yksinkertaisempi selitys on se, että spontaani
sanjama kuuhun (candra; tshandra) aiheutti jyotiSan eli taivaallisen valon välähdyksellisen kokemisen!

:Smiley
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014 12:32:24 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 12.08.2014 07:56:04 »

Sideman; minä luen sujuvasti tuota sinun vieraskielistä tekstiä, mutta en siitä ymmärrä hitustakaan.
Joskus olen yrittänyt painaa mieleen sanoja.
Ei se vaan taida onnistua.
-alauda

Mutta onhan käännökset mukana useimmiten....  Huh
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 13.08.2014 09:33:13 »

Joo, minä tarkoitin että opin lukemaan kirjoittamaasi tekstiä ilman käännöksiä  Wink

Suutrain kieli on yleensä niin kompaktia ja aforismimaista, että sen syntaksia on ylen
vaikea hahmottaa alkukielellä; vaatinee melkoisesti harjoitusta useimmilta?

Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: