Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mars oppositio Kuu?  (Luettu 6097 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« : 18.05.2006 11:04:25 »

Hei,

Tutkailin eilen avomieheni karttaa ja aloin tulla siihen tulokseen, että hänen hankalien piirteidensä suurin lähde on tuo Marsin ja Kuun oppositio. (Keskityn tässä vain näihin vaikeisiin piirteisiin, mutta haluan korostaa, että hänessä on paljon myös hyviä puolia. Grin )

Oikeastaan koko hänen toinen t-ristinsä tuntuu avaavan hänen luonnettaan minulle nyt, mutta tärkeimmältä tuntuu tuo oppositio. Onko jollakin tämä aspekti syntymäkartalla tai tunteeko jonkun, jolla olisi? Miten tämä teidän mielestänne ilmenee? Miehelläni tämä ilmenee mielestäni mm. riidan- ja kilpailunhaluisuutena (ihan arkielämässäkin) sekä kompromissihaluttomuutena. Lisäksi Kuun ja Uranuksen neliö aiheuttaa mitä ilmeisimmin hänessä lyhytpinnaisuutta ja äkillisiä tunteenpurkauksia - jopa raivokohtauksia - jotka menevät kuitenkin nopeasti ohi.

Tämä miehen t-risti koostuu ensimmäisen huoneen Marsista, kasihuoneen Kuusta, sekä viidennen huoneen Uranuksesta. Nuo Uranus ja Kuu muodostavat toisen t-ristin 11. huoneen Jupiterin kanssa. Ja jos samassa huoneessa oleva Chiron otetaan huomioon (ja Jupiter unohdetaan), muodostuu ihan suurristikin näistä planeetoista...Mars on lisäksi konjunktiossa Saturnuksen kanssa.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 18.05.2006 11:31:53 »

Moi Linn! Smiley

Teini-ikäisellä pojallani on melkoisen samanlainen kuvio. Hänellä on syntymäkartallaan Mars Oinaassa 8. huoneessa opp. Kuu Vaa´assa 2. huoneessa ja molemmat neliössä Uranus-Neptunukseen Vesimiehessä 4. huoneessa. Juuri eilen mietin kyseistä kartan kuviota pojan taas kerran raivotessa ja vaahdotessa tavalla, jota ei jaksa enää laittaa ihan pelkästään murrosiän kuohuksikaan. Hyvin tunnistan kirjoituksessa kuvaamasi asiat kuten riidanhaluisuus, kilpailunhaluisuus, nopea ärtyvyys, lyhytpinnaisuus, äkilliset tunteenpurkaukset jne.. Poika tasapainoilee herkkyyden ja tasapainon etsimisen (Kuu Vaa´assa) ja aggreessiivisen toimintatarmon (Mars omassa merkissään Oinaassa) välillä aiheuttaen meillä kotona jatkuvaa pahaa mieltä, kaaosta, epäselvyyksiä, riitoja jne... (Uranus-Neptunus 4. huoneessa). Ja 2-8 huoneiden painotuksen perusteella poika on myös erittäin rahanahne ja riitelee raivoisasti jokaisesta kolikosta jonka mielestään ansaitsee.

Missä merkeissä avomiehesi Kuu ja Mars muuten ovat? Ja miten kyseiset planeetat + Uranus sijoittuvat omalle kartallesi? Ehkä juuri joku sinun kolmiossa tms. oleva planeettasi toimii ukkosenjohdattimena, jolla on taipumus lieventää pahimpia purkauksia. Tosin kokemuksesta tiedän, että ukkosenjohdattimen osa ei aina ole kovin kadehdittava ja voi käydä henkisesti raskaaksi.  Läheisen kannalta ajatellen pahinta on kai se, jos alkaa pelkäämään toisen raivonpurkauksia ja antaa niiden uhan vaikuttaa omaan käytökseensä. Niin ei saisi tehdä oman itsensä ja hyvinvointinsa kustannuksella.

Muuten, tuo avomiehen kartan Saturnus varmasti hieman lieventää hänellä tuota muuten niin räjähdysherkkää ristiä antamalla asioihin tervettä järkeä ja harkintakykyä. Toisaalta Saturnuksen jarruttava vaikutus voi myös aiheuttaa miehelle paineita; jokin sisimmässä jarruttelee silloin kun haluaisi painaa kaasua ja ehkä tämäkin aiheuttaa (lisää) sisäisiä ristiriitoja ja räjähdyspaineita.

En osaa neuvoa juurikaan, sillä kuten sanoinkin, painiskelen kotona hyvin samankaltaisen kuvion omaavan henkilön kanssa ja ihmettelen, mitä räjähdysherkkyydelle voisi tehdä ja miten toista voisi hyväntahtoisesti "opettaa". Olen yrittänyt tolkuttaa pojalleni, että noin äkkinäisellä luonteella elämä tulee olemaan vastoinkäymistä vastoinkäymisen jälkeen kunnes oppii itsehillinnän jalon taidon. Sosiaalisissa suhteissa hänellä onkin ollut vaikeaa koko kouluajan enkä yhtään ihmettele. En itsekään jaksaisi olla moisen raivopään kanssa jatkuvasti tekemisissä jos ei minun äitinä olisi pakko!  crazy2

Sinua Linn en oikeastaan osaa lohduttaa muuten kuin että ikä varmasti tekee tehtävänsä ja avomiehesi käytös varmasti jonkin verran rauhoittuu pahimpien särmien hiouduttua pois. Myöskin isyys tunnetusti muuttaa miehiä aivan toiseksi persoonaksi.  ;)Toivotaan että näin käy avomiehesikin kohdalla ja että Kuu-Mars-Uranuksen antama valtava energialataus kääntyy positiiviseen toimintaan esim. vauvan kanssa touhutessa.

Toivottavasti muut osaavat valaista meitä tässä asiassa vielä lisää! 
tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 18.05.2006 11:37:55 »

Itselläni kuu-mars yhtymä ja tunnistan itsessäni nuo samat kuten kilpailunhalu, kärsimättömyys, lyhyt pinna. Raivokohtauksia en juurikaan saa enää, nuorempana kyllä. Nykyään vältän riitatilanteita kaikin tavoin, suorastaan pelkään niitä. Nielen kiukkuni taikka sanon asian hillitymmin. Tosin kiroilen vieläkin. Tuli vain mieleen vaikkei samasta aspektista ihan olekkaan kyse  Smiley

Itse en pidä lainkaan noista hankalista omista piirteistäni  Embarrassed Mutta positiivista on että vaikka pinnani palaa helposti niin se laantuu myös silmänräpäyksessä.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 18.05.2006 11:50:59 »

Artemis,

kiitti omakohtaisista kokemuksista. Tosiaankin, hyvä huomio tuo nopea lauhtuminen pinnan palamisen seurauksena. Noin se menee pojallanikin ja tarkemmin ajateltuna se tosiaankin on suuri plussa luonteessa. Pitkään mököttävät ihmiset ovat ikäviä!  Angry

Linn,

jatkona vielä äskeiseen pohdiskeluun se, että kun lapsen kartalla Kuu edustaa myös äitiä ja pojan kartalla Kuu on noin riitaisasti sijoittunut, niin tarkoittaakohan se sitten automaattisesti, että poika kokee minut aggressiivisena äitinä?!  Shocked  Miten on sinun avomiehesi laita; tiedätkö kokeeko hän äitinsä riidanhaluisena ja kireänä? Ja entäpä sitten, kun Kuuhan edustaa myös vaimoa? Onko Kuu-Mars-Uranus-miehen kohtalona sitten kokea ensin äitinsä ja myöhemmin vaimonsa riidanhaluisena? Toki vaimon ja äidin jokin sopiva planeetta miehen kartan Kuuhun lieventää tuntemuksia... Ja eihän kukaan sinänsä ole onneksi karttansa vanki - vaan ulospääsy vaikeistakin asioista on löydettävissä asioiden työstämisen jälkeen.

Mietiskeleepi May - kohta jo aivan Kuuhulluna...  Smiley

tallennettu

Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 18.05.2006 13:05:21 »

Kiitos molemmille valaisusta!

Tajusin muuten itsekin jälkeenpäin, että unohdin mainita noiden planeettojen merkit kokonaan.  uglystupid2 Mars on avomiehellä Leijonassa, Kuu Vesimiehessä ja Uranus Skorpionissa. Hän on muuten myös aika tarkka rahoistaan ja myöskin melkoinen materialisti. Varsinaiseen pihiyteen olen törmännyt vasta nyt asuntolainan otettuamme ja kodin hankintoja suunnitellessamme (minä kun en toisen huoneen Nepparin kanssa jaksa liikaa stressata tuhlaamisesta...  angel ), mutta meillä on esim. aina ollut erilliset rahat. Tähän olen vaikuttanut myös minä, mutta vaikka meillä on nykyisin yhteinen ruokatili (johon molemmat laittavat kuukausittain tasan saman verran rahaa...), kaikki muu ostetaan erikseen ja veloista pidetään lukua eurolleen - ellei sentilleen.  idiot2 Miehellähän tosiaan tuo Kuu kasissa ja Marskin on ihan ykkösen ja kakkosen rajalla.

En ole kovin hyvä synastriassa, mutta t-ristimme ovat lähes päällekkäin, hänen Kuunsa ollessa yhtymässä olevien Marsini ja Merkkarini välissä, ja Uranustemme ollessa yhtymässä (alle vuoden ikäero). Onneksi Saturnukseni on karannut sentään vähän kauemmas hänen Marsistaan ja Saturnuksestaan.  Cool Venukseni ja Plutoni tekevät "kilttejä" aspekteja hänen Kuuhunsa, mutta sitten taas Marsimme ovat oppositiossa, mikä aiheuttaa myös enemmän kuin vähän hankausta välillemme...

En tosiaan käynyt läpi mieheni hyviä puolia, mutta olet May oikeassa, että tuo Saturnus varmasti rauhoittaa häntä vähän, ja tietyissä asiossa (kuten töissään) hän on hyvinkin pitkäjänteinen - tai paremminkin ja varsinkin perusteellinen. Muuten en tunnista hänessä tulkintoja Saturnuksesta AC:llä (kypsyys ja vakavuus - paremminkin päinvastoin, hän on ikuinen, hullutteleva lapsi). Sosiaalisia ongelmia hänellä ei kyllä oikein ole (erona poikaasi), sillä tuo rähjääminen on hänelle ominaista lähinnä kotona. Lukuisat kaverit pitävät häntä tosi reiluna äijänä - mitä hän onkin hyvinä hetkinään.  Smiley Asiaan vaikuttavat varmaankin paitsi tuo Kuu Vesimiehessä myös "kivojen" taivaankappaleiden (Jupiter, Venus, Aurinko, Merkurius) stellium 11. huoneessa ja suurkolmio ilman merkeissä.

Vielä tuosta äitisuhteesta, että kyllä avomiehelläni on selvästi parempi suhde isäänsä kuin äitiinsä, ja vaikka äiti ja poika tulevat kyllä toimeen ja avomieskin kyllä avoimesti sanoo rakastavansa äitiään jne., he ovat ottaneet murrosiän aikoina kyllä yhteen ja edelleen heidän intressinsä ovat niin erilaiset ettei sanomisilta ja loukkaantumisilta vältytä. Ja minä siis tosiaankin onnistun ärsyttämään miestäni ja olen se purkauksien maalitaulu, joten kyllä tuo Kuun symboliikka sinällään on selvä...

Olisi muuten ihan mielenkiintoista vilkaista May poikasi karttaa, jos voit laittaa hänen tietonsa esim. YV:nä.

Ja tosiaan, Artemis, avomieheni tosiaan myös leppyy nopeasti niin kuin sinä (ja Mayn poika), eikä kestä minun mökötystäni vaan pyytää ensimmäisenä anteeksi. Kaksi hienoa piirrettä.  Smiley Sinun karttasi minulla onkin tallessa, joten katselen sitäkin tarkemmin jahka ehdin. Teillähän on avomiehen kanssa yhteisenä piirteenä myös tuo 11. huoneen stellium (ja Neppari kuudennessa).

Kiitos vielä tosi paljon molemmille! Luen myös muiden kokemuksia hyvin mielelläni.

Linn

tallennettu

keskitaivas  leijona
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 18.05.2006 14:18:03 »

Niin varmaankin, Marika. Vrt. Mayn pojan Mars Oinaassa ja minun avomieheni Leijonassa...  :Smiley

Sinulla nuo huonesijainnit viittaavaat kotiin ja työelämään (tai muuhun julkiseen "olemiseen"), mutta ehkä tosiaan nuo merkit rauhoittavat. Hyvä niin!

Linn
tallennettu

keskitaivas  leijona
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 18.05.2006 19:33:21 »

Linn, laitoinkin sinulle jo yv:nä poikani syntymäajan, mutta vastailen tässä vielä muuten ennenkuin liukenen viikonlopuksi koneen ääreltä lipettiin.  Smiley

Avomiehesi kartalla on paljon samoja kuvioita kuin pojallani. Nimittäin tuon hyvin samankaltaisen T-ristin lisäksi sanoit avomiehesi kartalla olevan myös suurkolmion ilmamerkeissä ja niin on pojallani myös. Potentiaalia on siis vaikka mihin kun vain tunteet eivät ajoittain kuumenisi liikaa.

Vesimiehiinhän liitetään usein juuri tuo tarkkuus rahan kanssa. Itselläni on jopa kolme Aurinko-Vesimies ystävää, jotka ovat todella tarkkoja rahan kanssa. Yksi mm. tankkaa pariskunnan yhteiseen autoon tarkasti vain sen verran polttoainetta, kun laskee itse tarvitsevansa kulloisellakin reissullansa. Toinen laskee miehensä kanssa jokaikisen tavaran kauppalistalta ja ynnää sen, mikä elintarvike on ostettu kenellekin. En ole kehdannut kysyä, onko jääkaapin ovessa kamera, jottei käsi eksy vahingossa kumppanin tiliin ynnättyihin tavaroihin. Wink Linn, miehelläsi varmaankin tuo tietty tarkkuus tai nuukuus on paljolti juuri Vesimiestä + vielä 8. huoneen Kuu päälle ihan niinkuin sanoitkin.

Itsellänikin on muuten Mars Leijonassa ja Kuu Vesimiehessä samoin kun avokillasi, mutta orbia on niin paljon, että minulla eivät ole edes väljässä oppositiossa. Marsin sijainti Leijonassahan on hieman "koppava" ja kiitoksenkipeä ja voisin kuvitella, että ehkäpä osa miehesi kiukutteluista alkaa juuri tilanteista, joissa ei tunne saavansa mielestään ansaitsemaansa kehumista tai arvostusta. Onneksi sentään Kuu-Vesimies ymmärtää myös muiden arvon, mutta jonkinlainen kiikkulauta tuo oppositio varmasti on ja vielä Uranus päälle.

Onpa avokillasi upea 11. huone, ei siis ihme, että seuraa riittää. Pojallani 11. huoneessa on kuvaavasti Kheiron, joka varmaan osaltaan aiheuttaa yksinäisyyttä ja kipeitä kokemuksia sosiaalisissa suhteissa. Näin se astrologia jälleen toimii heidänkin kohdallaan.  Smiley

Linnin tavoin minäkin toivoisin vielä kuulevani muidenkin Kuu-Mars-kokemuksia..  Shocked

tallennettu

pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #7 : 18.05.2006 20:45:38 »

Minulta löytyy  kuu aspect_squ mars.
Mars on rauhaa rakastavassa vaa'assa ekassa huoneessa ja Kuu taas majailee kaurissa neloshuoneessa. Ei kuulosta kamalan aggressiviselta, eihän.  angel
Tunnustaa kuitenkin täytyy, että olen varsinainen raivopää. Tosin Pluton tehdessä samalla yhtymää Marsille ja sitä neliötä Kuulle, voi painotukset hieman muuttua.
(Aurinko vielä lämmittämässa ykköshuoneen keitosta, vaikkei se sentään neliöikään kuuta)
Tunnistin myös itsessäni tuon nopean leppymisen. Joskus nuoruuden myrskyissä saatoin suuttua ja leppyä, suuttua ja leppyä ja aikaa kului yhteensä n.20 sekunttia... Grin Olivat siinä kaikki ihmissuhteet hiukan koetuksella. Saatoin sanoa kiukuspäissäni aika kamaliakin asioita (vähän plutoa peliin kai?) ja sitten ihmetellä ihan vilpittömästi toisten pitkävihaisuutta, kun vielä minuutin päästä jaksoivat jauhaa mokomaa vanhaa asiaa, itse olin unohtanut koko jutun saman tien kun olin päästänyt höyryjä pihalle . Grin
Olen onneksi vähän tasaantunut niistä ajoista - ainakin vähän.
Nyt ainakin tiedostan tämän tempperamenttisuuteni ja ihan oikeasti yritän pitää itseäni ruodussa.
Välillä hermo palaa ihan totaalisesti vieläkin, enkä silloin valitettavasti paljon valikoi sanojani. Vähän turhan usein 7-vuotias tyttäreni joutuu näiden puuskien kohteeksi, mutta osaan onneksi katua ja pyytää anteeksi, jos olen kiihtynyt nollasta sataan jonkin pikku laiminlyönnin vuoksi.
Toisaalta tyttäreni ei kyllä useimmiten ole tonamoinankaan äitinsä rähinästä, johtuneeko  kuu aspect_tri uranus -aspektista syntymäkartalla.
Jostain luin, että tämä aspekti voi viitata siihen, että yksilöllä on jollain tavalla erikoinen äiti, ei kyseinen yksilö kuulemma enää aikuisena pienistä hätkähdä ja sopeutumiskyky on huippuluokkaa...

Neliöt kai keskimäärin ovat kuitenkin vähän ikävämpiä kuin opparit. Siihen nähden siis olen aika tyytyväinen, että olen kuitenkin pystynyt tiedostamaan ärhäkän luonteeni ja ihan oikeasti oppinut jopa hieman hillitsemään itseäni vaikka savu nousisi korvista. smitten Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä helpommin kai tämäkin aspekti toimii.

tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 19.05.2006 08:55:33 »

Kiva lukea lisää kokemuksia!

Ahaa, vai on se tuo Vesimies, joka laittaa viilaamaan pilkkua raha-asioissa. Ei siis ihme, että minussakin on samaa vikaa, kun Uranus on nouseva planeetta ensimmäisessä huoneessa, nousumerkin hallitsija Pluto on 11. huoneessa ja Vesimiehessä itsessään on Mars ja Merkurius.  Embarrassed

Teillähän on avomiehen kanssa paljon yhteistä, kun olette vielä Aurinko-Härkiäkin.  Smiley Tuokin oli minulle muuten uutta, että Mars Leijonassa tekee kiitoksenkipeäksi. KIITOS tästä tiedosta, sillä se auttaa taas ymmärtämään viimeaikaisia riitoja, jotka ovat alkaneet siitä, etten töistä tullessani ole osannut arvostaa tai tarpeeksi kiitellä, mitä kaikkea mies onkaan saanut remontin kanssa aikaan...  :Smiley  Grin

Vastaan May vielä yksityisviestiisi ja katselen poikasi karttaa tarkemmin.

Pluto,

Kyllä Pluto mukana tuossa kuviossa varmaan lisää vielä vettä myllyyn... Ei ihme, että olet temperamenttinen, kun sinullakin tuo Mars on ensimmäisessä huoneessa - eikä ihme, että rähjäät kotona, kun sitä neliöivä Kuu on neljännessä. Minullakin on muuten Kuu neljännessä huoneessa, mutta ainoa haastava aspekti on neliö Neptunukseen (ja yhtymä Aurinkoon, mutten pidä sitä kovin haastavana).

Linn

tallennettu

keskitaivas  leijona
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: