Kiitos molemmille valaisusta!
Tajusin muuten itsekin jälkeenpäin, että unohdin mainita noiden planeettojen merkit kokonaan.
Mars on avomiehellä Leijonassa, Kuu Vesimiehessä ja Uranus Skorpionissa. Hän on muuten myös aika tarkka rahoistaan ja myöskin melkoinen materialisti. Varsinaiseen pihiyteen olen törmännyt vasta nyt asuntolainan otettuamme ja kodin hankintoja suunnitellessamme (minä kun en toisen huoneen Nepparin kanssa jaksa liikaa stressata tuhlaamisesta...
), mutta meillä on esim. aina ollut erilliset rahat. Tähän olen vaikuttanut myös minä, mutta vaikka meillä on nykyisin yhteinen ruokatili (johon molemmat laittavat kuukausittain tasan saman verran rahaa...), kaikki muu ostetaan erikseen ja veloista pidetään lukua eurolleen - ellei sentilleen.
Miehellähän tosiaan tuo Kuu kasissa ja Marskin on ihan ykkösen ja kakkosen rajalla.
En ole kovin hyvä synastriassa, mutta t-ristimme ovat lähes päällekkäin, hänen Kuunsa ollessa yhtymässä olevien Marsini ja Merkkarini välissä, ja Uranustemme ollessa yhtymässä (alle vuoden ikäero). Onneksi Saturnukseni on karannut sentään vähän kauemmas hänen Marsistaan ja Saturnuksestaan.
Venukseni ja Plutoni tekevät "kilttejä" aspekteja hänen Kuuhunsa, mutta sitten taas Marsimme ovat oppositiossa, mikä aiheuttaa myös enemmän kuin vähän hankausta välillemme...
En tosiaan käynyt läpi mieheni hyviä puolia, mutta olet May oikeassa, että tuo Saturnus varmasti rauhoittaa häntä vähän, ja tietyissä asiossa (kuten töissään) hän on hyvinkin pitkäjänteinen - tai paremminkin ja varsinkin perusteellinen. Muuten en tunnista hänessä tulkintoja Saturnuksesta AC:llä (kypsyys ja vakavuus - paremminkin päinvastoin, hän on ikuinen, hullutteleva lapsi). Sosiaalisia ongelmia hänellä ei kyllä oikein ole (erona poikaasi), sillä tuo rähjääminen on hänelle ominaista lähinnä kotona. Lukuisat kaverit pitävät häntä tosi reiluna äijänä - mitä hän onkin hyvinä hetkinään.
Asiaan vaikuttavat varmaankin paitsi tuo Kuu Vesimiehessä myös "kivojen" taivaankappaleiden (Jupiter, Venus, Aurinko, Merkurius) stellium 11. huoneessa ja suurkolmio ilman merkeissä.
Vielä tuosta äitisuhteesta, että kyllä avomiehelläni on selvästi parempi suhde isäänsä kuin äitiinsä, ja vaikka äiti ja poika tulevat kyllä toimeen ja avomieskin kyllä avoimesti sanoo rakastavansa äitiään jne., he ovat ottaneet murrosiän aikoina kyllä yhteen ja edelleen heidän intressinsä ovat niin erilaiset ettei sanomisilta ja loukkaantumisilta vältytä. Ja minä siis tosiaankin onnistun ärsyttämään miestäni ja olen se purkauksien maalitaulu, joten kyllä tuo Kuun symboliikka sinällään on selvä...
Olisi muuten ihan mielenkiintoista vilkaista May poikasi karttaa, jos voit laittaa hänen tietonsa esim. YV:nä.
Ja tosiaan, Artemis, avomieheni tosiaan myös leppyy nopeasti niin kuin sinä (ja Mayn poika), eikä kestä minun mökötystäni vaan pyytää ensimmäisenä anteeksi. Kaksi hienoa piirrettä.
Sinun karttasi minulla onkin tallessa, joten katselen sitäkin tarkemmin jahka ehdin. Teillähän on avomiehen kanssa yhteisenä piirteenä myös tuo 11. huoneen stellium (ja Neppari kuudennessa).
Kiitos vielä tosi paljon molemmille! Luen myös muiden kokemuksia hyvin mielelläni.
Linn