Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huikea hyvänolonuni - löytyisikö apuja tulkintaan?  (Luettu 3862 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
TarskaL
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 21.07.2014 09:00:12 »

Hei!

Näin huikean unen. Olin kerrostalossa, samanlaisessa kuin esim jossain Kanarian saarilla. Korkea, vaalea. Tunnelma oli hyvä. Aurinko paistoi, palmuja. Oltiin aika korkealla, ehkä 10. kerros. Läpi unen näin vanhoja tuttuja. Kerrostalon vieressä oli meri. Alkoi tuulla kovasti. Taivas oli sininen, eikä pilviä. Ihmettelimme tuulta kun se heitteli alhaalla olevan terassin pöytiä ja aurinkovarjoja. Ihmiset aloivat kaatuilla tuulen voimasta. Yhtäkkiä huomasinkin olevani suuressa laivassa, joka oli avomerellä. tuuli yltyi ja se heitteli suuria aaltoja laivaa kohden. Uni loppui siihen, että laiva kaatui parvekkeemme kohden merta. Vesi oli kirkasta ja lämmintä kun laiva kaatui veteen. Tajusin unessa, että kuolen, en pysty hengittämään veden alla. Painuin lämpimään kirkkaaseen veteen ja totesin, että nyt on hyvä aika kuolla. Mun elämän on ollut hyvää enkä jää katumaan mitään. Heräsin unesta ja minulla oli edelleen hyvä olla. Unen jälkeen aloin itkemään hyvästä olosta, koska totta, mun elämä on hyvää, eikä mulla ole mitään hätää. Pitää vaan nauttia.

Mitähän tälläinen uni voisi tarkoittaa? en olekaan aikaisemmin nähnyt tälläisiä unia hyvästä olosta ja elämän hyvyydestä.

Kiitos jo etukäteen avusta!
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 21.07.2014 11:57:32 »

Hei!

Näin huikean unen. Olin kerrostalossa, samanlaisessa kuin esim jossain Kanarian saarilla. Korkea, vaalea. Tunnelma oli hyvä. Aurinko paistoi, palmuja. Oltiin aika korkealla, ehkä 10. kerros. Läpi unen näin vanhoja tuttuja. Kerrostalon vieressä oli meri. Alkoi tuulla kovasti. Taivas oli sininen, eikä pilviä. Ihmettelimme tuulta kun se heitteli alhaalla olevan terassin pöytiä ja aurinkovarjoja. Ihmiset aloivat kaatuilla tuulen voimasta. Yhtäkkiä huomasinkin olevani suuressa laivassa, joka oli avomerellä. tuuli yltyi ja se heitteli suuria aaltoja laivaa kohden. Uni loppui siihen, että laiva kaatui parvekkeemme kohden merta. Vesi oli kirkasta ja lämmintä kun laiva kaatui veteen. Tajusin unessa, että kuolen, en pysty hengittämään veden alla. Painuin lämpimään kirkkaaseen veteen ja totesin, että nyt on hyvä aika kuolla. Mun elämän on ollut hyvää enkä jää katumaan mitään. Heräsin unesta ja minulla oli edelleen hyvä olla. Unen jälkeen aloin itkemään hyvästä olosta, koska totta, mun elämä on hyvää, eikä mulla ole mitään hätää. Pitää vaan nauttia.

Mitähän tälläinen uni voisi tarkoittaa? en olekaan aikaisemmin nähnyt tälläisiä unia hyvästä olosta ja elämän hyvyydestä.

Kiitos jo etukäteen avusta!

Joogaperinteen mukaan käsittääkseni siirtymät tietoisuudentilasta (päivätietoisuus, unennäkö, syvä uni) toiseen tapahtuvat ns. puhtaan tietoisuuden (itseensä viittaava, "sisällötön" tietoisuus) kautta. Luultavasti paras objektiivinen indikaattori puhtaan tietoisuuden "kokemuksesta" on hengityksen pysähtyminen spontaanisti (ns. neljäs [caturtha, tshaturtha] praaNaayaama, puurakan, kumbhakan ja recakan [reetshakan] lisäksi).

Vaikuttaa siltä, että spontaanisti koit puhdasta tietoisuutta, tai ainakin olit likellä sitä selvästi pitempään kuin normaali sekunnin
murto-osa, tai silleen.

Varmin tapa "kokea" systemaattisesti tuota puhdasta tietoisuutta pitempään kuin yllämainittujen tilojen vaihtumisen välillä tapahtuu, on
alkaa harrastaa meditaatiotyyliä, joka mahdollistaa helpon sukeltamisen puhtaan tietoisuuden, eli ihmisen todellisen itsen (aatman)
/ Itsen (brahman) "kokemiseen". (Kyseessä ei varsinaisesti ole kokemus, koska tuossa tilassa subjekti (RSi, grahitri), objekti (chandas, graahya) ja niiden välinen suhde (devataa, grahaNa) ovat yhdentyneet....)

crazy2

(muoks). Tunnetuin ja wanhin tuollainen meditaatiometodi lienee TM eli Transsendenttinen Meditaatio(R).

http://www.meditaatio.org/

Nykysuomessa useimmat eivät kuitenkaan kyenne pulittamaan meditaatiokurssista vähintään useita
satkuja(?), joten tässä vaihtoehto enkuntaitoisille. Kyseessä lienee entisen TM-opettajan lanseeraama systeemi:

http://www.nsrusa.org/order.php
« Viimeksi muokattu: 21.07.2014 12:52:47 kirjoittanut sideman » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2 : 21.07.2014 12:38:11 »

Kaiken kaikkiaan kuulostaa hyvältä voima-unelta. Ilo ja onni virtaavat vielä heräämisen jälkeenkin, ja unessa olet aluksi paikassa joka on "täysi kymppi" ja lopuksi toteat, että jos kuolet nyt, niin kuolet onnellisena. Ilmeisesti tosiaan mielesi lepää nyt. Hyvä juttu.  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: