Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Minkä aspektin kartallasi sinä koet kaikista haasteellisemmaksi?  (Luettu 16972 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 18.05.2006 12:12:07 »

Tulipa noista erikoiskuvioista mieleen että mikä aspekti/aspektit ovat sinulle aiheuttaneet eniten päänvaivaa/hankaluuksia/ongelmia/haastetta?
Minkä koet olevan karttasi haasteellisin aspekti ja miksi? Vai aiheuttaako päänvaivaa jokin isompi kuvio?
Joillain voi olla kartallaan paljon vaikeilta näyttäviä juttuja mutta siltikään henkilö ei itse koe niitä sen kummallisemmaksi kuin muitakaan. Jokaisella kun erilainen tapansa tuntea nämä jutut omassa elämässään. Itseltäni taas puuttuu kaikki ns. erikoiskuviot jotka mainitaan haasteellisina ja silti elämässäni on ollut aina jotain myllerrystä.
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen ja utelen  Smiley

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 18.05.2006 12:30:14 »

Jostain syystä olen kahminut noita erikoiskuvioita ja näin jälkiviisaana tuo T-risti on ollut se, mikä on teettänyt eniten töitä. (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/mean.gif)

Nyt kun sen tiedostan ja olen käynyt parit kantapää-yliopistot läpi, niin ajattelin alkaa nauttimaan elämästäni antamatta sen häiritä sen enempää.(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/ani-small.gif) Wink

Uskon, kun sen vaikutukset tietää ja tuntee, niin sen kanssa voi elääkin. Wink

Iloa, valoa ja rakkautta  smitten

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 18.05.2006 12:35:41 »

mars aspect_squ neptunus merkurius venus aurinko stelliumiin,
tarkin venukseen mutta kyllä se on koko rypäs siinä käsijarrun alla
stellium on oinaan kaltainen voimapesä ja kun tuota voimapesää neliöi oinaan oma planeetta on olo välistä enemmän ja vähemmän ristiriitainen ja -riitainenkin,naisellinen skorpionin jumalatar on leijonan hampaissa näin kuvannollisesti,jos en ole itse "syöjätär" niin tulen syödyksi..
poikatyttö läpi nuoruuden,seikkailuja,mutta syvällä syvää kaipuuta
jellonan syliin..

toinen saturnus aspect_opp kuu helevatan käsijarru sekin..
mutta siitä alkaa tietosesti päästä nyt AIKUISENA,tunnistaa syyllisyyden peikot muttei anna niiden vaikuttaa enää
ehkä nämä kaksi vaikuttivat siihenkin ettei minusta tullut neljän lapsen äitiä
kuten joskus suunnittelin,yhdellä siunattiin
mutta hyvä näin,kummilapsia sitäkin enemmän
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 18.05.2006 12:47:46 »

Minulla on myös  saturnus  aspect_opp  kuu kuten Nikillä. Saturnus on oppositiossa myös marsiin, venukseen ja aurinkoon. Ehkäpä se lienee se ahdistava jarru kuten Nikki sitä kutsui. Tuntuu etten osaisi enää antaa vaan mennä missään. Usein mietin monia asioita mitä haluaisin tehdä mutta sitten tuleekin se fiilis että en pysty tai kykene.. Liekö saturnuksen syy sitten?
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 18.05.2006 13:08:21 »

Totta tosiaan Sign. Minulla on  aurinko  kuu  mars  venus stellium johon askendanttini on neliössä.
Kyllä olen pluto vaaka sukupolvea ja se todellakin on neliössä askendanttiini ja oppositiota aurinkoon. Olen ihan pöhkö näiden juttujen kanssa välillä ja usein joku juttu jää huomaamatta  :Smiley
Eli kyllä kai nekin haasteita tuo, kiitos Sign!
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 18.05.2006 13:14:32 »

Voih, olen näköjään onnistunut tuhoamaan tai hävittämään aiemmin kirjoittamani vastauksen. Mutta nyt lyhyemmin: itse koen haastavimpana kartallani Pluton (11. huoneessa Vaa'assa) ja Venuksen (viidennessä huoneessa Oinaassa) opposition. Molemmat planeetat tekevät myös suotuisia aspekteja (ovat osa leijaa ja kirjekuorta/suorakulmiota), joten helpotustakin löytyy, mutta silti.  tickedoff

Kartaltani löytyy myös t-risti (ensimmäisessä huoneessa Skorpionissa Uranus, jota neliöivät Saturnus yhdeksännessä huoneessa Leijonassa sekä Marsin ja Merkuriuksen konjunktio kolmannessa huoneessa Veskarissa), mutta joko en osaa yhdistää joitakin vaikeuksia siihen tai sitten se ei vain ole minulle niin paha. Itse asiassa uskon, että sen antamat haasteet tekevät minusta jossakin määrin hankalan ihmisen muiden silmissä, mutta ne piirteet eivät häiritse itseäni juurikaan.  angel

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 18.05.2006 13:16:26 »

Tulipa vielä mieleeni että kun minulla on tuo stellium 11.huoneessa ja rapu askendantti on siihen neliössä niin voisiko siitäkin johtua ajoittain iskevä epävarmuus ja huono itseluottamus toisinaan?
Sellainen fiilis ettei minusta ole mihinkään. Rapuhan saattaa ajoittain olla itsesääliin vajoava.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 18.05.2006 13:58:27 »

Sinä Sign osaat hienosti kuvata asioita. Kyllä vain, noin minusta vieläkin tuntuu usein. Etten voi olla täysin se minkälainen olen. Pidän itseäni hankalana ihmisenä ja usein ihmettelen sitä miksi läheisimmät ihmiset jaksavat olla kanssani. Läheisimmät (muutama ihminen) tietävät minkälainen olen todella, heille osaan olla oma itseni. Harva vieraampi minua kuitenkaan tuntee oikeasti. He näkevät vain pinnan, sen mitä annan nähdä.
Se mitä minun pitäisi oppia, on kaiketi se että hyväksyisin ne huonotkin puoleni vihdoinkin enkä ruoskisi itseäni kaikesta.

Kiitos vastauksestasi, se pisti miettimään todella varsinkin tämä kirjoituksesi: "opitut ristiriidat tulevat sitten sisälle ja alkavat toimia niin että ihminen on sodassa itsensä kanssa, koska silloin kun on tarvinnut toisten huomiota ja myötämielisyyttä kasvuvuosinaan, on imenyt myös ne ristiriidat itseensä. näin koen tämän asian...neliön koen sellaisena avoimen sodan aspektina...kun taas oppositio tiedostaa..."
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 18.05.2006 14:53:57 »

Kiitos Sign. Kuulostipa moni asia tutulta. Jotenkin helpottavaa tuo tekstisi, että on muitakin jotka tuntee olonsa joskus samanlaiseksi kuin minä. Välillä sitä on aika yksinkin näiden fiilisten kanssa...
Luulen että useimmiten MINÄ luulen muiden odottavan minulta paljon enemmän kuin mitä he todellisuudessa odottavat jos edes odottavat mitään ja kun en pysty olemaan sellainen kun itse luulen muiden minun haluavan olla niin tunnen itseni hankalaksi ja huonoksikin. Pitäisi kai mennä kallotohtorille  :Smiley Vaadin itseltäni todella paljon ja siinä lienee ongelma...
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #9 : 18.05.2006 16:12:52 »

katselkaa siis t-ristiläiset sitä ristin kärkiplaneetan vastapistettä ja sen huone sijainjtia ja niiden merkitystä Smiley

Jep jep...

Mulla t-risti, jossa Saturnus kympissä kärkenä ja Merkkari kakkosessa aspect_opp Chiron kasissa "siipinä". Saturnusta vastapäätä köllöttelee Kuu nelosessa, tosin niin löyhällä orbilla (melkein 8o), ettei suurristiä synny. (onko sen nimi suurristi, nyt jumittaa...)

Kuu taas neliöi Plutoa ja Marsia, jotka siis osana  aurinko mars pluto-stelliumia ykköshuoneessa...

Kamalan mielenkiintoinen aihe, pähkäilisin näitä kuvioita pitempäänkin, mutta nyt on kauhea kiire.   Angry

tallennettu
taria
Kanta-astroilija

Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)

Profiili
« Vastaus #10 : 18.05.2006 16:14:20 »

Kyllä mulla on ehdottomasti tuo T-risti ja tällä hetkelläkin pitkäaikaisena(vuosi)vaikuttava  pluto  aspect_opp  aurinko, onneks uranusmyrsky alkaa helpottaa.. mutta nyt on kyllä ravisteltu jälleen kerran turhat jutut ympärilltäni..

smitten  smitten  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #11 : 18.05.2006 20:09:18 »

Mystisen suorakaiteeni oppositiot...

Pluto (skorpionissa huoneessa 10.)  aspect_opp venus (oinaassa huoneessa 4.)... Ihmissuhteeni ovat aina olleet aikamoista draamaa. Vahva turvallisuudentunteen tarve ja silti voimakas vapaudenkaipuu. Taipumus nähdä kaikki suhteet kohtalokkaina ja karmaattisina, valtapeliä ja epäluottamusta. Kaipaan kumppanilta vakuutteluja, vaikka kyse on siitä että ei luota itseensä... Tunteet roihuavat ja lujaa, mutta niitä joko pidetään pinnan alla tai annetaan roihuta hetken ja kaikki sammuu yhtä nopeasti kuin syttyikin...

Neptunus (kauriissa huoneessa 1.)  aspect_opp mars (kaksosissa huoneessa 7.)... Olen räväkkä ja seurallinen, hyvin itsetietoinen, mutta en kuitenkaan ole ikinä oppinut puolustamaan itseäni. Väistyn tieltä, jos kohtaan aggressiivisia ihmisiä ja annan heidän viedä tilaisuuteni koska en halua tapella. Tämä on juuri tällä hetkellä erittäin ajankohtainen asia, sillä on joutunut nyt tilanteeseen, jossa tunnen olevani parhaiden ystävieni aggressioidenpurkuväline ja kynnysmatto. Olen hyvin vihainen itselleni liiallisesta kiltteydestä, sillä tämä tilanne saa minut tuntemaan itseni todella heikoksi ja arvottomaksi. En tiedä miten pääsen pois tästä "roolista" loukkaamatta ystäviäni. En vain voi tehdä sitä...
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #12 : 18.05.2006 20:32:54 »

Suurristi  Smiley
Olen vain sattunut tähän elämääni tullessani 'ahmaisemaan' liian ison siivun, jota en kerta kaikkiaan väliin jaksa työstää Shocked Shocked - ihan totta!
Se väliin masentaa tosi pahasti, ja kun omaan sellaisen haavemaailman, että oksat pois ja yks'kaks tipahdan maahan ja ihmettelen miksi tässä näin kävi Undecided tickedoff ........
Mutta jotain helppoakin löytyy (tässä kuuluisaa optimisti  kuu jousimies )
Jos olen oikeassa niin mahdollisuuksien kolmio tulee kuvaan mukaan,  hienoa, joten ei niin'pahaa', jos ei 'hyvääkin', vai mitä?

Jk. seuraavalla kerralla valitsen helpomman elämän - se on saletti  knuppel2
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 19.05.2006 06:56:38 »

Samoja kokemuksia minullakin Sign ja samanlaisia ajatuksia ollut myös. Haluan kuitenkin sanoa etten kuitenkaan kieriskele itsesäälissä jatkuvasti  Smiley Näitä fiiliksiä vaan tulee aika ajoin..
Törmäsin pari vuotta sitten tyttöön joka on syntynyt minua pari päivää ennen, samana vuonnakin. Hällä on lähes identtinen kartta sillä nousevakin on sama, samat aspektit lähestulkoon. Hänellä on ollut samanlaisia tuntemuksia. Oli mukava puhella hänen kanssaan sillä siitä sai vähän "ulkopuolisemman" kuvan omista ajatuksistaan. Kun hän kertoi ajatelleensa noita asioita niin pystyi käsittämään omiakin asioita eri tavalla  Smiley

Mukava kuulla muidenkin ajatuksia omista aspekteistaan ja kokemuksistaan  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 19.05.2006 14:01:37 »

Relata pitäisikin  Smiley
Hyvä on kuitenkin huomata että kartalta löytyy näitä asioita ja syitä niille. Ja sitä kautta niitä voi oppia ymmärtämään ja niistä voi oppia. Sellaista itsetutkiskelua  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: