Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Netin vaarat..  (Luettu 6106 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ramoona
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 27.07.2014 18:28:53 »

Halusin tulla tänne muistuttamaan kaikkia nettiä käyttäviä, että olkaa varovaisia täällä ja älkää luottako varsinkaan nimimerkin takana keskusteleviin!! Mä valitettavasti olin varomaton ja sinisilmäinen. Kirjoittelin erään nimimerkin kanssa, joka antoi uskoa, että on henkilö jonka tunnen ennestään netin kautta ja jonka kanssa minulla oli mennyt välit poikki. Olin iloinen, että sain keskustella "hänen" kanssaan, sillä halusin korjata välimme tai ainakin keskustella asiat läpi ja tämä rohkaisi minua käymään tämän tuntemani henkilön kotona ja hän oli hyvin lievästi sanottuna yllättynyt. Ja niin minäkin!

Kyseessä on pakko olla hakkeri ja sen vuoksi tietää meistä molemmista henkilökohtaisia asioita, meillä ei ole yhteisiä tuttavia. En enempää tästä tapauksesta halua puhua näin julkisesti, mutta siis varoituksen sananen kaikille täällä. Älkää luottako kehenkään netissä!!!! Täällä voi olla yksi henkilö monen nimimerkin takana ja kaiken lisäksi voi hakkeroida koneitamme, joten suojaukset kuntoon tietokoneisiin..
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 27.07.2014 20:01:16 »

Vinkkinä muutenkin kaikille että astro.fi ei käytä oletuksena https-salausta vaan esim. käyttäjänimi ja salasana, saati sitten tänne kirjoitetut tiedot ovat hakkereille melko vapaata riistaa. Kannattaa laittaa itse https-salaus päälle.

Eli osoiterivillä olevan http-kirjainsarjan perään vielä s-kirjain ennen kaksoispistettä. Sen kummempia ei tarvitse.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 28.07.2014 11:11:48 »

Pitäisiköhän tuosta käyttäjätunnuksen kaappaamisesta ilmoittaa ylläpidolle?

Mutta nyt te molemmat osapuolet tiedätte, että joku pelleilee kustannuksellanne ja aika on vaihtaa ainakin salasanaa..
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #3 : 17.08.2014 10:32:39 »

Netti/cybermaailma on vaaroja täynnä, tosielämä on vaaroja täynnä, olemmeko turvassa lopulta missään?  Smiley
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 17.08.2014 11:03:25 »

Netissä näkee vain sanat, jotka voi olla ihan liirum laarumia. Tosi elämässä voimme lukea toista kehonkielen ja olemuksen kautta.
Siksi netissä on helpompi tulla huijatuksi.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 05.09.2014 13:43:28 »

Minun ratkaisuni tähän:
Tosimaailman kavereihin ja läheisiin en pidä minkäänlaista yhteyttä netin kautta, vain puhelimitse ja naamakkain.

Nettimaailman tuttuihin (kahdelta keskustelufoorumilta) en taas ole missään yhteydessä netin ulkopuolella, en tiedä (tai haluakaan tietää) heidän oikeita nimiään enkä heille kerro omaani. Joissain nettifoorumi-tapaamisissa olen ollut, mukavia ihmisiä ja kivaa oli, mutta en niissäkään kerro oikeaa nimeäni, korkeintaan etunimen.

Näinollen jos joku nyt vaikka tällä palstalla väittäisi olevansa vanha tuttuni, pyytäisin häntä ottamaan yhteyttä puhelimitse. Oikea tuttu nimittäin tietää oikean nimeni ja sillä saa numeroni numerotiedustelusta.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: