Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Synastria: Venus yhtymä Saturnus  (Luettu 6891 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« : 04.08.2014 16:36:31 »

Onko muilla kokemusta Venuksen yhtymästä Saturnukseen ihmissuhteissa? Minulla on tuo synastriakartalla suht. tiukalla 1.11 orbilla. Ainakin minun kohdallani tämä on toiminut (karmallisena?) erottaja. Vaikka kartalta löytyy muuten paljon lempeä ja seksuaalista vetoa & hyvää tahtoa. Silti ilmeisesti juuri tämä yhtymä estää yhteen saapumisen ja aiheuttaa ainakin minussa paljon turhautumista ja pettymystä.

Ilmeisesti tälläiset suhteet kannattaisi heti alussa heittää romukoppaan?  knuppel2

Mietin vaan miten tälläsiä voi työstää tai miten niistä voi päästä yli? Ihan vaikka jos ajattele omaa karttaa ja siitä löytyviä "paskoja" aspekteja?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 05.08.2014 14:18:46 »

No ei mitään suhdetta kannata pelkän kartan perusteella romukoppaan heittää. Ymmärrän että taisit vähän provota mutta sanonpa kuitenkin.  angel Kumminkin astrologia näyttää lähinnä mahdollisuuksia ja potentiaaleja jotka eivät välttämättä toteudu, tai jos toteutuvat, niin niihin voi puuttua.

Miten tuo yhteen saapumisen estyminen näkyy käytännössä? Käytännön elämän kauttahan näitä kehnoja puoliaan työstetään. Sinäkö olet se Venus-osapuoli tässä?
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 05.08.2014 19:20:31 »

Täällä yksi venus-saturnikko tosin yhtymä on siinä 7-10 astetta. Mutta kuitenkin. Olen aika tiukkapipoinen ja haluan että asiat etenevät tietyllä tavalla ja että mulla säilyy kontrolli asioissa. Nykyään olen siitä tosin löystynyt hieman, ehkäpä. Enkä ole enää niin ankara itseäni enkä muitakaan kohtaan (toivottavasti..?). Suhtaudun tosi vakavasti sitoutumiseen ja jos sitoudun niin siinä sitten on oltava, en (ainakaan ennen) todellakaan aloita suhdetta "katsotaan nyt" pohjalta vaan haluan tuntea juuri sitä aitoa oikeaa rakkautta... Ollaan tosi tarkkoja siitä, mihin oikein pistämme lusikkamme... Ja miksipäs me oltaisi tuollaisia kun me niin selvästi tiedetään mitä me halutaan?  Cool Parhaimmillaanhan olemme kestäviä, rauhallisia ja ongelman ratkaisukykyisiä suhteessa. Eikä meikäläiset hätkähdä helposti eikä lopeta suhdetta suit sait.

Mä oon ainakin menneisyydessä ollut niin perfektionisti itseäni ja varsinkin ulkonäköäni kohtaan että on ollut vaikea päästää toista kosketusetäisyydelle mutta nykyään sekin luonnistuu, kun ei määrittele itseään niin ankarasti ulkokuoren kautta ja muistaa hyvät henkiset ominaisuutensa ja sen mitä on annettavaa toiselle.  Smiley Niin ja muistaa sen että ei kukaan muukaan ole niin täydellinen.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 05.08.2014 19:36:01 »

Ei kun hups! Aloin tulkitsemaan tuota nataali-aspektina.  Grin No niin..

Mutta siis, itse olen kokenut neliön. Minä saturnus ja toinen venus. Omalle kohdalle näyttäyi lähinnä niin että venus-henkilö minusta jotenkin häiritsevän levoton ja sitä kautta ehkä epäluotettava. Myöskään ei osannut käyttäytyä sopivalla tavalla joissakin tilanteissa, minusta. Ja hänelle saatoin aika-ajoin näyttäytyä jäätävänäkin ihan vaan tämän käytöksen takia mikä ei minusta vaan oikein ollut sopivaa.

Tuosta aspektista sanotaan että saturnus saattaa jollakin tavalla yrittää hallita venusta. Venus on saturnuksen kannalta katsottuna toisinaan epäkypsä ja saturnuksella saattaa olla tarvetta "oikaista" venuksen käytöstä. Venus-henkilö ilmaisee vapaasti omaa venustaan, saturnus on taas oppinut ehkä jossakin vaiheessa elämäänsä että näiden asioiden ilmaiseminen avoimesti ei ole kovin soveliasta ja siksi saattaa katsoa hieman kieroon sitä mitä venus tekee, ainakin vähintään. Venus saattaa ajan kanssa tuntea, ettei uskalla enää ilmaista itseään saturnuksen seurassa vaan pelkää kritiikkiä.

Kaikki tämä riippunee monesta asiasta. Itse näen yhtymän lähinnä neutraalina aspektina, riippuen siitä, mitä aspekteja siihen tulee. Vastavuoroisesti venus voi tuntea itsensä vakaaksi ja luottavaiseksi saturnuksen seurassa. Venus tahtoo sitoutua Saturnukseen. Saturnus tukee venuksen päämääriä.

Jeps, kaikki riippuu kaikesta.  Smiley
tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 12.08.2014 12:25:55 »

Ind1 en yrittänyt provota, olin vain vähän itsesäälissä. Mistään ei tuu mitään jne.  Grin

Kiitos vastauksista! Tajusin tosin, että kyse on kompositiokartassa eikä synastria  Embarrassed

Eli käsittääkseni silloin ei voi sanoa kumpi on Venus, kumpi Saturnus?  Mutta toimii meidän tapauksessamme erimielisyyksien aiheuttajana ja aivan kuin aina navasta vedettäisiin taakse päin ja maailma pitäisi meidän erossa mutta "yhdessä" silti.

Kolhuja tulee. Mutta olen tässä vähän mietiskellyt, että antaapa olla koko jutun.

tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 12.08.2014 18:31:19 »

Saturnus luo kyllä vahvan siteen ja tarve olla yhdessä on suuri.  Smiley Mutta tosiaan, mikään hankaluus tai vastustus ei loppujenlopuksi ole ulkopuolellanne vaan molemmat yksilöt heijastavat omia pelkojaan ja ongelmia toisiinsa. Varsinkin Saturnuksen tapauksessa. Ja se riippuu tekijöistänsä, että kuinka he tuon energian käsittelevät ja hyödyntävät.

Kompositiossa haasteellisesti aspektoitunut Saturnus voi tuntua siltä että ikään kuin maailma olisi teitä vastaan. Mutta kuten jo sanoin niin menkää itseenne ja tutkikaa mikä osa teissä vastustaa suhdettanne. saturnuksessa on myös valtava pitovoima, että mikäli pari saa ongelmansa selvitettyä, suhteella on todella hyvät mahdollisuudet kestää pitkään.  Smiley

Lainaus Cafe Astrologysta:

"Although it might not be apparent at first, this is a serious relationship that can't be taken lightly. Your love relationship will, at some point, seem to need definition and structure, including the roles you play. Awareness of responsibilities to one another is present, and this can be a strength as well as a weakness. If one or both of you feel that the relationship is too heavy or burdensome, you might seek satisfaction and "play time" elsewhere. It's all too easy for displays of affection, or even love itself, to reduce over time. It can get to a point where you feel self-conscious expressing romantic feelings, or inhibited in sexual expression. A theme of restricting yourselves or one another when it comes to spending, vacationing, or leisurely activities can also be present. This might feel more like a business partnership rather than a romantic relationship. Your love and/or commitment to one another might withstand the test of time, and endure through difficult circumstances."
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: