Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkisyyden kirjoja - Tavoitteena kokonaisuus  (Luettu 3051 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Downtempo
Vieras
« : 04.08.2014 19:59:58 »

Olen alkanut hamstraamaan kirjoja (lue: en lue ikinä kirjoja)
seassa on vähän arkista psykologiaa, mutta kaikkihan lopulta natsaa keskenään Wink

Mutta voisin ihan tässä suositella kirjoja, mitä olen ostanut:

William Bloom: uuden henkisyyden voima
- Tie myötätuntoon ja oman kutsumuksen toteuttamiseen-

Ken Wilber: Rajaton Viisaus
-Idän ja Lännen lähestymistapoja henkilökohtaiseen kasvuun-

Penney Peirce: Intuitio
-Sisäisen tiedon ohjauksessa-

Jaimal Yogis: Suolavetten Buddha

Kimmo Takanen: Päästä Irti
-vapaudu läsnäoloon-

No tää vähän haarautuu, mutta kuuluu kuitenkin samaan piiriin, ja on jo täällä mainittukin:

Elaine N. Aron: Erityisherkkä Ihminen

En suosittele niille, keillä on jo joku "vakaumus". Tai no, tieto on aina hyvästä Smiley
Minä haluan ruokkia tietouttani tällaisesta kaikkien "yhteinäisyydestä",
ja nuo kaksi ekaa kirjaa valoittavat hyvin tuota.
Ja ei, en jaksa joka uskon lahkoa käydä läpi kohta kohdalta...
Myöskään sellaiset "paasaamis" lahkot, ei kiinnosta.
Nuo kirjat ovat havannointiin perustuvia, eikä mitään totuuksien tuputtamisia, mikä soppiii hyvin ainakin meikäläiselle.
Avartavia.

Täytyypi etsiskellä lisää tuohon aiheeseen viittaavia kirjoja

« Viimeksi muokattu: 04.08.2014 20:02:34 kirjoittanut Downtempo » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 06.08.2014 13:14:28 »

En edes muista mitä kaikkia kirjoja olen lukenut, mutta aikoinani kaikki juurikin tälläiset kokonaisvaltaiset teokset lähikirjastosta. Buddhalaisuus tosin oli tärkein, Eckhart Tollen lisäksi. Yksi hyvä ja ajatuksia herättävä uudella tavalla oli nykyisen Dalai Laman kirja "The Universe in a Single Atom: The Convergence of Science and Spirituality", joka löytyy myös suomeksi.

Mutta! Olen nyt lukenut 100 sivun alustuksen C. G. Jungin The Red Bookiin (Liber Novus) (2009). Vähän vaikeaa englantia ja suomennosta ei ole vielä. Vaikuttaa ehkä kaikkein tärkeimmältä kirjalta tähän mennessä, vaikka en ole edes aloittanut. laugh En ole hänen muita teoksiaan lukenut, mutta tiedän hänestä ihan riittävästi. Uskomaton tyyppi ja edelläkävijä monella tavalla. Hän antoi tämän kirjan jälkeläisilleen julkaistavaksi vasta, kun aika on kypsä eli noin 50 vuotta siinä meni kun tämä teos virui holveissa. Kuka olisi uskonut, mitähän kaikkea sitä vielä löytyy kaikkialta? Hän ei halunnut pilata tieteentekijän mainettaan hihhulijutuilla, se olisi myös saattanut vaaraan myös hänen kaikki asiakkaansa ja oppilaansa. Kaikki olisi voinut mennä hukkaan, jos hänet olisi leimattu hulluksi. Mutta tästä teoksesta näkee, että hengellisyys ja tiede voi todellakin kulkea käsikädessä ja kulkeekin.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: