Mitä mieltä olette vissyistä, vai miten se kirjoitetaan? Olen tänä kesänä huomannut, että Lidlistä oli ainakin pienet vissypullot loppu mökin läheisyydestä ja omalta paikkakunnaltanikin. Aikamoista rahtaamista, menee varmaan aika paljon polttoainetta siinä, kun ne vissyt tuodaan jostain Euroopasta ilmeisesti, vai mistäköhän? Sama juttu kyllä muillakin firmoilla varmaan, en tosin näistä jutuista ole ottanut selvää. Vaikka on se kylmä vissy ihan hyvää kuumana kesäpäivänä, ja siinä tulee suolojakin mukana, joita keho tarvitsee.
Mietin vaan, että kun Suomi on tuhansien järvien maa, niin miksi pitää tuhlata luonnonvaroja ja tuollaiseen asiaan? Voiko vissyä tehdä itse? Suomessa on ollut tietääkseni ainakin tämän vuosituhannen hätäjoululahjana tai muuten vaan hyvänäkin joululahjana sellaisia laitteita, jotka tuottavat hiilihapon veteen. Tuntuu, että useimmiten ne ennen menivät melkein suoraan varaston perukoille tms. Käyttääkö joku näitä?
Joka tapauksessa tämä aihe tuottaa minulle suurta hämmennystä, sillä tuossa on jo muutama seikka, mitkä voisi pienellä vaivannäöllä tuottaa suurempia hyötyjä. Vai mitä sanotte? Tietysti työllistävä vaikutus hieman häviäisi, mutta kai sitä voisi järkevämpäänkin sen energian käyttää? Menee omassa päässäni samaan kategoriaan, kuin tämä kaljan vienti Tallinnaan, jotta suomalaiset voisivat hakea ne sieltä takaisin. Ette varmasti juo kaikkia meidän kaljoja!
Ja herkuttelu on aina tietysti erikseen, mutta jos vaikka jatkuvasti juo. Tämä ei ole tosin kovin vakava aihe. Ja vaatiihan tuo vissyn itse tekeminen energiaa. Voisiko siihen liittää luonnonmukaiset raaka-aineet mukaan? Itse juon kyllä mieluiten vettä, mutta kai tuo rahtaus liittyy juuri noihin suoloihin. Eli muistakaamme se näinä kuumina kesäpäivinä! Kun kuumalla ei aina huvita syödäkään niin paljoa.
Tietääkö joku näistä kehon suolatasapainoasioista enemmän? Entä mikä olisi paras vissy-resepti, tai muuten vaan resepti tuollaiseen hiilihapotuslaitteeseen?