Noh, yoga-kuNDalyupaniSat (yoga-kundali-upanishad) lienee "kundaliini-joogan" peruspilareita, tai sitten ei... :
Oli miten oli, tässä pätkä mainitun pläjäyksen alusta (ensin pari litaniaa, ennenkuin varsinainen "leipäteksti" alkaa):
yogakuNDalyupanishhadyogasiddhihR^idaasanam.h .
nirvisheshhabrahmatattva.n svamaatramiti chintaye ..
AUM saha naavavatu saha nau bhunaktu saha viirya.n karavaavahai .
tejasvinaavadhiitamastu maa vidvishhaavahai ..
AUM shaantiH shaantiH shaantiH ..
---
hariH AUM .. hetudvaya.n hi chittasya vaasanaa cha samiiraNaH .
tayorvinashhTa ekasmi.nstaddvaavapi vinashyataH .. 1..
tayoraadau samiirasya jaya.n kuryaanaraH sadaa .
mitaahaarashchaasana.n cha shaktishchaalastR^itiiyakaH .. 2..
eteshhaa.n lakshaNa.n vakshye shR^iNu gautama saadaram.h .
susnigdhamadhuraahaarashchaturthaa.nshavivarjitaH .. 3..
bhujyate shivasaMpriityai mitaahaaraH sa uchyate .
aasana.n dvividhaM proktaM padma.n vajraasana.n tathaa .. 4..
uurvorupari cheddhatte ubhe paadatale yathaa .
padmaasanaM bhavedetatsarvapaapapraNaashanam.h .. 5..
vaamaa~Nghrimuulakandaadho hyanya.n tadupari kshipet.h .
samagriivashiraHkaayo vajraasanamitiiritam.h .. 6..
kuNDalyeva bhavechchhaktistaa.n tu sa.nchaalayedbudha .
svasthaanaadaabhruvormadhya.n shaktichaalanamuchyate .. 7..
tatsaadhane dvayaM mukhya.n sarasvatyaastu chaalanam.h .
praaNarodhamathaabhyaasaadR^ijvii kuNDalinii bhavet.h .. 8..
tayoraadau sarasvatyaashchaalana.n kathayaami te .
arundhatyeva kathitaa puraavidbhiH sarasvatii .. 9..
yasyaaH sa.nchaalanenaiva svaya.n chalati kuNDalii .
(Tuossa taitaa olla muutama typo, mutta ittuakos me niistä tässä yhteydessä
välitetään?)
Tässä yksi käännösyritelmä:
1. Chitta has two causes, Vasanas and (Prana) Vayu. If one of them is controlled, then both are controlled.
2. Of these two, a person should control (Prana) Vayu always through moderate food, postures and thirdly Sakti-Chala.
3-4. I shall explain the nature of these. Listen to it, O Gautama. One should take a sweet and nutritious food, leaving a fourth (of his stomach) unfilled, in order to please Shiva (the patron of Yogins). This is called moderate food. Posture herein required is of two kinds, Padma and Vajra.
5. Placing the two heels over the two opposite thighs (respectively) is the Padma (posture) which is the destroyer of all sins.
6. Placing one heel below the Mulakanda and the other over it and sitting with the neck, body and head erect is the Vajra posture.
7. The Sakti (mentioned above) is only Kundalini. A wise man should take it up from its place (Viz., the navel, upwards) to the middle of the eyebrows. This is called Sakti-Chala.
8. In practising it, two things are necessary, Sarasvati-Chalana and the restraint of Prana (breath). Then through practice, Kundalini (which is spiral) becomes straightened.
9-10(a). Of these two, I shall explain to you first Sarasvati-Chalana. It is said by the wise of old that Sarasvati is no other than Arundhati. It is only by rousing her up that Kundalini is roused.
Tarkastelkaamme aluksi erityisesti säettä 7:
kuNDalyeva bhavechchhaktistaa.n tu sa.nchaalayedbudha .
svasthaanaadaabhruvormadhya.n shaktichaalanamuchyate .. 7..
Sama sandhit poistettuina (osoitettu puolipisteellä), translitteraatio hieman modifioituna:
kuNDali (tai: kuNDalii); eva bhavet; shaktiH; -- taam; tu saMcaalayet; budha(H?) .
svasthaanaat; aa bhruvoH; madhyam; shakti-caalanam ucyate .. 7..
Käännös:
7. The Sakti (mentioned above) is only Kundalini. A wise man should take it up from its place (Viz., the navel, upwards) to the middle of the eyebrows. This is called Sakti-Chala.
Kun alkutekstissä on
kuNDali (tai kuNDalii; sandhi on sama molemmissa tapauksissa) eikä
kuNDalinii minusta tuntuu, että tuo voisi pikemminkin tarkoittaa seuraavaa:
(maskuliinisesta?) kuNDali'sta (goisaavastä "käärmeestä" kolmella ja puolella kiepillä jossain välilihan maisemissa tai missä lie)
tulee tietyllä harjoituksilla sitä "heräteltäessä" feminiininen shakti nimeltä kuNDalinii, joka on tarkoitus
ohjata suSumnaa'han* ja sitä kautta Shivan asuinpaikkaan kolmannen silmän tienoilla, jos se kykenee avaamaan kolme granthia eli
solmua (brahma-, vishnu- ja rudra- eli shiva-granthi) kai jossain cakrain välissä??
*Maharishi Mahesh Yogin mukaan sadasosan hiuksen paksuudesta oleva (astraali-?)kanava selkäytimen keskellä...