Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä tapahtui ja kadonneet tavarat  (Luettu 12075 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
miix
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 16.08.2014 13:47:14 »

Minulle tapahtui jotain ikävää heinäkuun loppupuolella. Näkisikö joku mitä todella tapahtui ja mihin siinä yhteydessä hävisivät tavarani (aivotärähdyksen aiheuttama muistinmenetys, siksi en tiedä Cry ). Löytyykö niistä mitään enää koskaan? Minkälaisessa paikassa mahtavat olla, kaikkiko samassa paikassa vai eri paikoissa?
Pienikin tiedonmurunen olisi iso apu.

Iso kiitos jo etukäteen niille, jotka haluavat edes yrittää!!  smitten
tallennettu
Boudicca
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 18.08.2014 15:27:26 »

heippa! Olen ihan täysin kokematon selvänäkijä (intuitiivinen olen kuitenkin), että epua minusta tuskin on, mutta otan tämän harjoituksena ja mahdollisuutena ehkä jopa osua oikeaan. Smiley toivottavasti ei haittaa.

Mieleeni putkahti musta nahkalaukku jossa on keskipitkä hihna, semmoinen vähä vintagemainen kirjekuorityyppinen jossa iso läppä sulkee laukun ja siinä on kultainen, vähän jo ehkä patinoitunut solki.. Mieleeni tuli, että muistikatkosi aikana tai sen jälkeen joku olisi heittänyt tavarasi jonnekkin sivummalle pois tieltä. Löytötoimistolta voisi löytyä, mutta olet varmaan jo sieltä käynyt kysymässä.. Jos tavaroistasi joku on sellainen jonka löytäjä voisi haluta myydä niin kokeileppa etsiä sitä netistä myyntipalstoilta.. oma veikkaukseni on että osa tavaroista on hylättynä lähellä paikkaa jossa katosivat, ja osan joku otti itselleen ja miettii ainakin yhden esineen myyntiä..

tallennettu

Aurinko Neityt
Nouseva Rapu
miix
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 18.08.2014 17:35:34 »

Hei,
kiitos kovasti Boudicca että yritit!  smitten

Laukku ei kyllä ollut yhtään kuvailemasi kaltainen, mutta muuten saattaa pitää paikkansakin, en osaa sanoa. Paikkaa, jossa tämä tapahtui en tiedä, koska muisti on palautunut vasta käveltyäni jonkun aikaa. Olen yrittänyt etsiä lähiseuduilta, mutta mitään ei ole osunut silmään.
Löytötavaratoimistosta sekä poliisin löytötavaroista olen kyllä kysynyt. Kiitos tuosta vinkistä, että netissä voisi olla myynnissä jotain. Ei siellä kyllä paljon myytävää ollut, yhden asian ehkäpä voisi yrittää myydä.

Muutkin saa yrittää auttaa, kiitollinen olen jokaisesta
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 18.08.2014 17:36:36 »

Tämä menee nyt arvailuksi. Mutta koitetaan.

Oletko joutunut yllättävän pahoinpitelyn kohteeksi? Mutta luulet itse kaatuneesi?
Näkisin tämän tapahtuneen ulkona, jossain lähiötyyppisellä alueella, metsäisen kävelytien tietämissä.

Tavarat katosivat kerralla, mutta kuten Boudicca sanoi, osa tavaroista saattoi jäädä lähistölle. Juurikin siksi, että siinä valittiin kiireellä parhaat päältä.

Onneksi selvisit aivotärähdyksellä!  smitten

Muoks.
Kävelitkö yksin kotiin ravintolasta tai olit muuten juovuksissa? (en kysy tuomitakseni  Wink)
Näen jyrkän kävelytien alamäen. Takanasi on kerrostaloja ja kuljet mäkeä alas. Oikealla puolellasi on metsäkaistale, jonka takana on kerrostaloja, ja vasemmalla autotie. Edessäpäin on kevyenliikenteen alikulkutunneli ja sen jälkeen teiden risteys. Hyökkäys tapahtui mäen yläpäässä ja muistisi palasi alikulkutunnelin kohdalla?
« Viimeksi muokattu: 18.08.2014 17:45:40 kirjoittanut Tigerwoman » tallennettu
miix
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 19.08.2014 18:27:18 »

Kiitos Tigerwoman  smitten

Olet oikeassa, lähiötyyppisellä alueella tapahtui ja ulkona. En ollut humalassa. Toivon oikeastaan, että olisin ollut jolloin voisin todeta, että join liikaa ja mogasin. Olisi helpompi käsitellä asia.

Tulin taksilla, olen jutellut taksikuskin kanssa ja sen perusteella miten kuvasi paikan, johon minut jätti ei ole tuonut ihan kotiin saakka. Täytyy miettiä tuota kuvailemaasi paikkaa, alikulkutunnelia ei kyllä ihan lähettyvillä ole, mäkiä ja kävelyteitä kylläkin. Muisti palasi kunnolla alamäessä, jalkakäytävällä, jossa kohtasin tuntemattoman miehen, joka omalla tavallaan auttoi tilanteessa.

Aivotärähdyksen lisäksi tuli ruhjeita ja jalka murtui, joten en pääse kävellen "haravoimaan" paikkoja. Autolla olen ajellut ympäriinsä, jos jotain osuisi silmään, mutta huonolla menestyksellä.

Voi kun saisi jostain ihan konkreettisesti kiinni ja pystyisi käsittelemään tämän jotenkin...

Kiitos ihanat, jotka autatte tai ainakin parhaanne yritätte  smitten
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 19.08.2014 18:53:21 »

Osaatko kertoa, miksi et ajannut taksilla kotiin asti?

Onko siinä lähistöllä voimalaitos tai joku tehdas?

Lisäys. Et kait ole saanut tyrmäystippoja? Se selittäisi sen, että muistikuvasi jo taksimatkasta ovat hataria. Sinun piti kysyä taksikuskilta, missä jäit pois. Vaikka loukkaantuminen ja muistinmenetys tapahtui vasta sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014 19:00:57 kirjoittanut Tigerwoman » tallennettu
miix
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 20.08.2014 17:21:18 »

En tiedä miksi taksi ei tuonut kotiin asti. Taksikuski puhui erittäin huonoa suomea puhelimessa, oli vaikeuksia ymmärtämisessä. Yksi mahdollisuus miksi olisi jättänyt väärään paikkaan on se, että navigaattorit eivät osaa ihan oikein näyttää osoitettani.

Tässä ei ole lähellä mitään tehtaita tai voimalaitoksia, kirkko on. Muuten ihan pientaloaluetta.

En usko tyrmäystippoihin, en ollut ravintolassa, olin tuttavani luota tulossa. Lääkärin mukaan aivotärähdyksessä muisti usein menee myös tapahtumaa edeltävältä ajalta.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 20.08.2014 17:26:49 »

En tiedä miksi taksi ei tuonut kotiin asti. Taksikuski puhui erittäin huonoa suomea puhelimessa, oli vaikeuksia ymmärtämisessä. Yksi mahdollisuus miksi olisi jättänyt väärään paikkaan on se, että navigaattorit eivät osaa ihan oikein näyttää osoitettani.

Tässä ei ole lähellä mitään tehtaita tai voimalaitoksia, kirkko on. Muuten ihan pientaloaluetta.

En usko tyrmäystippoihin, en ollut ravintolassa, olin tuttavani luota tulossa. Lääkärin mukaan aivotärähdyksessä muisti usein menee myös tapahtumaa edeltävältä ajalta.

Tyrmäystipat siis poissuljettu.  Smiley

Etkö olisi itse osannut neuvoa taksia kotiisi asti, vaikka navi olisikin näyttänyt väärin? Mikä fiilis sinulla on taksikuskin osuudesta ja taksimatkasta?
Osaatko arvioida, miten kaukana kotoa olit, kun jäit pois taksista? Siis taksikuskin kuvaileman paikan mukaan laskettuna.

Onko olemassa toivoa, että muistisi vielä palautuisi? Mikä on nyt viimeisin muistosi?
tallennettu
miix
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 21.08.2014 18:45:49 »

Kiitos taas Tigerwoman  smitten

Toki olisin osannut neuvoa taksin kotiin ja yleensä taksilla tullessani niin teenkin, eivät muuten välttämättä osaa perille. Hänen kertomanlaisiaan paikkoja on tässä lähellä useita, ei vaan kotini kohdalla. En osaa sen perusteella paikkaa jäljittää. Siitä, miten kaukana kotoa olin, en ole varma, luulen kuitenkin etten ihan kauhean kaukana ollut.

Lääkärin mukaan muistikuvat eivät tule palautumaan, ikävä kyllä. Viimeinen mitä muistan on, kun nousimme ylös tuttavani luona lähteäksemme ulos taksille.

Sen huomaan, että alitajunta yrittää asiaa kovasti käsitellä unien kautta. En yleensä näe painajaisia, mutta nyt niitä on ollut. En muista niistä kunnolla kuin pari, mutta tiedän herätessäni, että olen nähnyt taas painajaisia.

Iso kiitos sinulle Tigerwoman, kun jaksat asiaa kanssani pohtia.  smitten

Jos jollain muulla tulee asiasta jotain mieleen, niin kirjoittakaa ihmeessä. Kaikki on avuksi.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 21.08.2014 19:10:02 »

Toivottavasti joku näkisi paremmin ja asia selviäisi.  smitten
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #10 : 22.08.2014 08:31:36 »

Millä lailla jalkasi murtui?
tallennettu
miix
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 22.08.2014 18:01:21 »

Sitä en tiedä miten murtui, mutta on murtunut nilkan ulkosyrjältä tai lääkärin sanoin luu on halki.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #12 : 22.08.2014 18:05:43 »

Auh! Kuulostaa kivuliaalta.

Tutkiko lääkäri ruhjeesi tuoreena, pystyikö niistä päättelemään oletko horjahtanut ja kaatunut pahoin (ja joku ohikulkija penkonut tavaroitasi sen sijaan, että auttaisi  uglystupid2 ) vaiko onko jotain vaikka lyömäaseita käytetty?
tallennettu
miix
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 22.08.2014 18:28:32 »

ensimmäinen lääkäri ei tutkinut kunnolla. Antoi tuen ja se siitä. Kävelin jalalla, toki tuki päällä, 2 viikkoa. Sitten menin toiselle lääkärille, joka kuvasi jalan ja totesi murtuman. Samalla otatti muita kokeita ja lähetti muutamalle erikoislääkärille, jotta voitiin poissulkea sairauskohtauksen mahdollisuus. Mitään sairauskohtaukseen viittaavaa tai mahdollista aiheuttajaa ei löytynyt.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #14 : 22.08.2014 18:58:04 »

Mitähän tapahtuisi jos pyytäisi mieltä/alitajuntaa/sielua näyttämään unessa sen mitä tapahtui ja missä. Onko kellään lukijalla kokemuksia moisesta jutusta?

On. Sieltä voi tulla ihan puhdas valemuisto, jonka mieli konstruoi tyhjään tilaan. Tai sitten voi käydä mäihä ja saa todellisen johtolangan (suoran tai symbolisen). Valemuistoa ja todellista tiedon murua on hyvin vaikea erottaa toisistaan, jos ei ole loogista viitekehystä asiaan. Eli aika hasardia hommaa sitä alitajunnalta kysyä.  Undecided
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: