Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Valde ja Senisa  (Luettu 25462 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Zoja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #15 : 20.08.2014 20:39:16 »

Niin erilaisia  Smiley lähinnä ajattelin kun tuli siitä ruuasta puhetta ja minäkin siihen soija-asiaan kirjoitin. Mutta Se siitä, nyt ei ole enää koko ketjua  Undecided

On se ketju tallella, lukittuna vaan toistaiseksi.

Soija on tärkeä aihe. Ja kaikenmaailman geenimanipulaatiot. Mutta tunteeko Valde aihetta riittävästi, kun on toiselta planeetalta? Käsittääkseni maaplaneettaan yhteydessä olevilla avaruuskansalaisilla on omat erikoisalansa.

Niinpä, olisi hyvä tietää, mitä tietoa tämän Valden takana on, voisiko hän edes tietää kaikesta kaikkea? Tuskinpa...  Huh

Joskus olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat suhtautuneet minuun tyyliin "kyllä sinä sitten tajuat kun itse pääset tasollemme", niin jotenkin se on iskostunut päähän, enkä siksi pidä itseäni kovin korkealla henkisellä tasolla. Omalla tavallani olen koko elämäni näitä asioita pohtinut ja yrittänyt toteuttaa itselle sopivia moraalisääntöjä, jotka eivät varmastikaan poikkea kovin paljon usean täällä kirjoittavan vastaavista. Jotenkin olen ajatellut, että kun ihminen on tietoinen asioista, joita tekee väärin, niin hänellä on velvollisuus yrittää korjata tai parantaa niitä resurssiensa mukaan. Kun taas monet ihmiset eivät halua tietää, mitä tekevät väärin (Vaikka välillisesti), tai eivät piittaa siitä, niin minusta se on väärin. Tulkitsen sen niin että en kuitenkaan ole ihan harhapoluilla ollut aina, sillä henkisyyteen kaiketi kuuluu myös muiden huomioonottaminen - myös ympäristön ja eläinten.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #16 : 20.08.2014 20:47:25 »

Ihminen, joka arvottaa muita ja asettaa itsensä muiden yläpuolelle ei ole "kovinkaan pitkällä".
Noita besserwissereitä on maailma täynnä.

Onneksi olet löytänyt hyvät arvot. Älä turhaan anna muiden mitätöidä sinua  smitten
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 20.08.2014 21:23:56 »

Noh, tämä on minun korkealentoisia juttujani, mutta näen itse Valden tämän foorumin kollektiivisena tuotoksena/mahdollisuutena. En välitä miettiä asiaa kovinkaan pitkälle, mutta tiedän, että se on erittäin jännä juttu.

zajon, tuollaiset iskostumat voit huoletta suggestoida itsestäsi pois ajan kanssa tai vaikka kertaheitolla. Ne ovat menneitä ja tosiaan tuo Tigerwomanin viimeinen kommentti on aivan totta. Ei kannata antaa valtaa pois itseltään ulkopuolelle, oma totuus löytyy sisältä ja se on paras totuus itselle. Muut voivat puhua päivät pääksytysten mitä vaan, ja siinähän puhuvat. Teot on ne, mitkä ratkaisevat.
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #18 : 20.08.2014 21:48:23 »

En tainnut ihan loppuun asti miettiä sitä mun soija-heittoa... Tongue Embarrassed  Mutta hyvä sinänsä jos siitä lähti tällainen keskustelu. angel

Nyt kun mietin tarkemmin sitä asiaa, niin alunperin se lihansyöntikysymys ei herättänyt mussa mitään sellaisia hohhoijaa-fiiliksiä, vaan ne tuli sitten siitä kun sitä soija-asiaa jauhettiin enemmän siinä eikä se mun mielestä hirveesti liittynyt siihen topicin henkeen. Tuli sitten avauduttua... :Smiley

Mutta edelleenkin oon vielä samaa mieltä tästä mitä sanoin: "Jotain tässä koko jutussa on mistä en oikein pidä. Vaikea sanoa tarkkaan mikä se on. En enää halua osallistua tähän."

Eipä tuo kyllä ole mitenkään tarkentunut mutta toisaalta enpä ole asiaa hirveesti miettinytkään. Siis sellainen tunne on ettei siinä mitään vaarallista ole kellekään mutta jotenkin vaan sellainen raskas fiilis tuli. Mutta jos homma on Senisalle ok niin kaikki hyvin. Smiley

Oonko ehkä missannut jotain kun en ihan tajua mistä tämä kaikki sai alkunsa? Jostain vain tuli ensin se henkiopas ja sitten tämä Valde. Mikä oli ihmisen eli Senisan osuus tässä, eli onko aloite sieltä henkimaailman suunnasta vai ihmiseltä? Mistä tässä oikeastaan on kysymys? Niin no Ritsa juuri kirjoittikin yhden idean mutta se menee multa kyllä yli hilseen ja korkealta.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 20.08.2014 21:55:03 »

Nousukuu, minulle ainakin avautumisesi toi oivalluksen.  Smiley

Onneksi kaikki on vapaaehtoista. Ei ole pakko osallistua, jos ei tykkää.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 20.08.2014 22:01:37 »

Näkisin, että tämä on selvää jatkumoa Senisan toiselle ketjulle. Voitte aivan itse päätellä, millä asialla Senisa on oppaineen. Näette sen hänen teksteistään ja tunteesta, mikä niistä tulee. Eli ottakaa tai jättäkää, aivan oma valinta. Onko sillä väliä miltä suunnalta se aloite tulee, jos tarkoitus on hyvä? Mielestäni ihminen ja henkimaailma ovat erottamattomat toisistaan ja kumpikin oppii toiselta paljon. Senisa tietysti tietää sen perimmäisen syyn, jonka voi jakaa tai sitten ei.
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #21 : 20.08.2014 22:09:49 »

Hmm... kai sitä nyt saa ääneen pohdiskella mihin tuli osallistuttua...? Huh  Ihan yleissivistävässä hengessä jos näin voi sanoa. smiley6600

Ja siis todellakin oli äärimmäisen mielenkiintoinen ketju ja hienoa jos se joskus sellaisena jatkuu! Smiley
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #22 : 20.08.2014 22:17:08 »

Kyllä kyllä, saatoin kirjoittaa hieman kiihtyneessä tilassa. Meinasin laittaa hymynaaman perään, mutta se olisi sotinut sanomaani vastaan tässä tapauksessa. On hienoa, että foorumilla on keskustelua, oikeastaan aivan sama minkälaista. Se on kuitenkin tarpeellista. En tarkoittanut sanojani teilaaviksi, vaan ihan jämeräksi toteamukseksi siitä, että asiat ovat omissa käsissä. Soija-keskustelut jne. olivat myös hyviä ja tämäkin aihe on nyt tärkeä, jotta saadaan käsitys siitä, mihin asioilla pyritään.
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #23 : 20.08.2014 22:34:05 »

Huomaan että mulla tulee jotenkin turhan kärkevää tekstiä näinä päivinä... Embarrassed  Tai no on sitä pahempaakin nähty... laugh :Smiley Embarrassed

Ääh, pitäis kai vähän keskittyä eikä vaan turauttaa mitä mielessä liikkuu. Joo. Ei oo nyt mitään hampaankolossa mihinkään suuntaan. Jatketaan aiheesta... ->
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #24 : 20.08.2014 22:42:59 »

Heheh. Turauttele vaan silloin kun siltä tuntuu! Veikkaisin ainakin tuolla taivaan merkurius aspect_opp neptunus ja  merkurius aspect_tri pluto olevan sanottavansa asioihin...
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 21.08.2014 11:28:09 »

Ritsan näkemys Valdesta tämän foorumin kollektiivisena tuotoksena on mielenkiintoinen.

Itseäni jäi hiukan vaivaamaan, kun Valde vastasi kysymykseeni henkien testaamisesta aika heppoisasti. Olisin odottanut vakavampaa otetta.
Otan kuitenkin aika rennosti tälläiset jutut. Jos kysyn joltain, onko maapallo kulmikas ja se vastaa, että ei kun litteä, saatan ajatella; njaah, minusta se on silti  kulmikas. Annan vastaajan pitää litteän maapallonsa. Tosin joskus voi olla tarpeen muuttaa omia uskomuksia.

Minusta olisi hyvä antaa Valdelle mahdollisuus osoittaa tietämyksensä. Siihen tarvittaisiin kysymyksiä, joihin ei saa vastausta muutamassa sekunnissa googlettamalla. Toisaalta niihin kysymyksiin ei sitten taida olla todistettua vastausta.

Kuitenkin kaikki jutut, jotka saa ihmiset ajattelemaan itse, ja kyseenalaistamaan näkemyksiään, on hyväksi. Keskustelu eri näkökulmista voi olla todella hedelmällisä, vaikka lopullista kiveen hakattua totuutta ei löytyisikään.

tallennettu
MarianneP
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #26 : 27.08.2014 14:36:56 »

Kiitos Senisalle ja Valdelle !  angel  angel  angel
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 03.09.2014 13:07:24 »

Soija on tärkeä aihe. Ja kaikenmaailman geenimanipulaatiot. Mutta tunteeko Valde aihetta riittävästi, kun on toiselta planeetalta?

Juuri suunnilleen tuo tuli mieleen ja sen vuoksi nimenomaan kirjoitin sen viestini soijasta: Mikään  hyväntahtoinen taho ei antaisi potentiaalisesti vahingollisia ruokavalioneuvoja ja soijan määritteleminen yksiselitteisesti ok:ksi proteiinin lähteeksi on potentiaalisesti vahingollinen neuvo, joten ehkä tämän planeetan ihmisten  kehojen fysiologia yms. asiat eivät vain ole Valden ominta alaa. Tai sitten kanavoija on vaikuttanut kanavoinnin sisältöön huomaamattaan.

Erittäin kiva, että joku viitsii tällä foorumilla tuollaisen ketjun pykätä ja haluaa kanavoida ihmisille. Lisäksi sekin on sanottava että kaikkea pitää harjoitella, miksei sitten kanavointiakin ja tämä foorumi on siihenkin mukava paikka.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 04.09.2014 19:11:00 »

Onko tämä ihan Senisalta tullut tieto?  Shocked
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 04.09.2014 19:15:38 »

Olen tosi pahoillani tästä!  Sad Toivoin toisin käyvän. Tämä on forumille menetys.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: