Itse uskon, että kaikki parisuhteisiin liittyvät määrittelyt, kuten 'parisielu', 'kaksosliekki', 'sielunkumppani' yms. ovat fyysisen tason harhan aiheuttamia määritelmiä joita tuottavat fyysiselle tasolle inkarnoituneet ihmiset kun yrittävät tajuta verhon toista puolta ja sen energioita, jotka ovat moniulotteisia.
Moniulotteisen ominaisuushan on, että se on yhtä aikaa äärettömän monta ja yksi ainoa.
Aivan, melko mahdotonta tajuta fyysisen tason aivoilla ja aisteilla...
Itse uskon että jokainen sielu on oma moniulotteinen 'ajatusryhmänsä' - jokainen sielukin on yhtä aikaa yksi ja äärettömän monta. Mutta silti en usko että sielu jakautuisi kahdeksi samaan inkarnaatioon voidakseen sitten muodostaa parisuhteen itsensä kanssa. Sellaisestahan ei oppisi juuri mitään.
Sen sijaan ihmisillä on eri 'vahvuisia' sielunsopimuksia erilaisista parisuhteista. Osa niistä voi olla sielunsuunnitelman kannalta niin ensiarvoisen tärkeitä, että kun sitten vihdoin tavataan se toinen jonka kanssa se sielunsopimus on, niin tuntuu siltä että ollaan saman sielun puolikkaita. Tuntuu, koska on tarkoituskin tuntua, koska sopimus on niin tärkeä että on haluttu varmistaa että päädytään yhteen. Se miltä tuntuu ei kuitenkaan kerro mistään muusta kuin siitä tunteesta, tunne ei koskaan ole yksin osoitus asioiden todellisesta tilasta.
Uskon itse, että nämä kaksoisliekki/parisielu/sielunkumppani -suhteet ovat vain sielunsopimuksia, jotka ovat niin voimakkaita, että luokittelemaan ja arvottamaan taipuvainen ihmismieli fyysisen tason harhassa haluaa antaa niille tällaisia ehdottomia määritelmiä. En siis usko mihinkään näistä, mutta uskon kyllä että jotkin kokemukset ihmissuhteista ovat tavattoman, ehdottoman, suorastaan pakottavan voimakkaita ja suhde on luultavasti molempien sielunsuunnitelman kannalta erittäin merkityksellinen.
Sen sijaan näen uskon näihin kaksoisliekki/parisielu/sielunkumppani -tyyppisiin määritelmiin olevan mahdollisesti vahingollinen. Entäs jos sielunsuunnitelmaan onkin kuulunut kokemus tavanomaista voimakkaaman intensiteetin ihmissuhteesta jonka on tarkoituskin mennä pahasti pieleen, jotta sielu saisi kokemuksen siitä miltä sellainen tuntuu? Jos siinä tilanteessa luokittelee homman olleen 'kaksoisliekki' tyyppinen, niin masennus ja ahdistushan siitä seuraa, kun sellainen suhde menee pieleen, koska tuo kaksoisliekin fyysisen tason harhan tuottama määritelmä on niin ehdoton eikä ota huomioon sitä, että pieleen menneet ihmissuhteetkin ovat ihan itse oppimisen takia toisten kanssa tehtyjä sielunsopimuksia.
Jos suhteessa on pahoja ongelmia, eikä siitä silti pysty lähtemään, voi kyse olla karmasta tai sielunsopimuksesta siitä miltä sellainen kokemus tuntuu. Kun karma on kuitattu tai oppitunti opittu, suhteesta pystyykin sitten lähtemään.
Uskon itse, että kaikki ihmissuhteet ovat niitä sielunsopimuksia, niiden potentiaaleja vain on sovittu monien sielujen kanssa monenlaisista asioista, eivätkä ne kaikki ole mitään auvoisia ihmissuhteita välttämättä. Karmallinen suhdekin on sielunsopimus sikäli, että sielut ovat keskenään sopineet siitä, että tietyt karmat kuitataan juuri tässä inkarnaatiossa eikä esimerkiksi jossain muussa.
Hierarkiat ja tiukat määrittelyt ovat kaikki osa fyysisen tason harhaa.