tuolla aiemmin kirjoitettiin että venäläisten suhtautuminen valheeseen ja totuuteen on erilaista. tästä oon jokseenkin samaa mieltä. oon nähnyt kun tuttu venäläinen nainen valehteli silmät päästään niin pahasti ettei voinut kuin jatkaa ja jatkaa juttua. se oli melko hätkähdyttävää seurata sitä, kun itse tiesin miten asiat oikeasti oli menneet. myötähäpeästä katsoin parhaaksi vaieta.
muistuu myös mieleen kuinka suomalainen renttu-poikaystävä oli puheissa tehty ihanne-sulhoksi ja kun sukulaiset venäjänmaalta sitten matkustivat Suomeen niin poikaraukka joutui evakkoon omasta kotoaan, sukulaisille sanottiin että mies on työmatkalla ja koko kämppä piti järjestää lattiasta kattoon niin ettei totuus paljastuisi. voi hyvää päivää mitä sähellystä se oli
molemmissa tapauksissa valehtelun tarkoitus oli antaa itsestä ja omasta elämästään parempi kuva kuin mitä todellisuus on, keinoja kaihtamatta. eli mulle ainakin helposti anteeksiannettavissa, kun tietää miten tärkeää se joskus joillekin on, olla hieno muiden edessä.
Kulissien on OLTAVA kunnossa. Juuri miten kuvailit
joissain määrin virolaisissa olen huomannut samaa...
itsekin miettinyt, että onko venäjällä niin tuomitseviä ihmisiä tai jotain kilpailuviettiä niin paljon, tai jotain että niillä on odotukset korkealla kaikesta, että ei voi sanoa suoraan, että p*****e, nyt asiat on huonosti, rahat on heikoilla, auto on paskana, tai just se puoliso onkin saamaton hampuusi, eikä puku päällä kävelevä super palkkainen kävelevä maisterin maisteri...
ehkä vähän hyväuskoisia, ja todellakin arvostavat arvokkuutta, mikä loistaa ulospäin...
en tiiä, varmaan on muissakin baltian maissa samoja vaikutteita, kuin virossa, liekö sitten venäjältä (neuvostoliitolta) saatuja vaikutteita.
Sitten ne törmää suomalaisiin. Jöröihin, ketkä kulkevat verkkarit jalassa, ja perus villapaita päällä.
mutta suomalainen jörö onkin se varakkaampi, kuka kulkee vähän "halvemmissa" vaatteissa, koska sellaiset suomalaiset ovat niitä, ketkä tyytyvät vähempään, tai ylipäätään se julkinen imago ei todellakaan vastaa sitä todellisuutta, vaan päin vastoin.
tää oli siis vähän yleistetty otos tietystä suomalais kansasta.
ja tällä tarkoitin ihan perus suomalaisia tallaajia (duunareita jne...), en julkkiksia tai mitään poliitikkoja jne...
mutta toisaalta, täähän pätee vähän jokaiseen valtioon...