Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kahvimylly-uni, osaisiko joku tulkita?  (Luettu 5123 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Noffi
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 28.08.2014 15:44:30 »

Minulla oli unessa vanhanaikainen kahvimylly ja lisäsin siihen kahvinpapuja. Lisäsin hämärässä vahingossa pellavansiemeniä myllynpohjalle. Huomasin erehdykseni mutta ajattelin, että jauhetaan ne nyt sitten sinne sekaan. En viitsinyt kaataa niitä pois. Ajattelin, että ei kai se haittaa mitään..Lisäsin oikeat pavut sekaan ja aloin jauhamaan myllyä. Pian huomasin, että mylly jauhoi tyhjää. Vaikka kuinka veivasin sitä tulosta eli jauhettua kahvia ei syntynyt kuin vähän, kituliaasti ja sitten ei ollenkaan. Tajusin, että pellavansiemenet ovat menneet rattaaseen ja liukastuttaneet/estäneet koneistoa toimimasta oikein. Rouhin siis niitä siemeni siinä samassa paikassa ja ne eivät mene läpi. Jatkoin silti yrittämistä vähän aikaa..tunne oli outo..mitä nyt teen?

Osaajo joku tulkita:)?
« Viimeksi muokattu: 28.08.2014 15:46:52 kirjoittanut Noffi » tallennettu
Noffi
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 30.08.2014 00:09:40 »

Tuo onkin mielenkiintoinen tulkinta! Vähän vielä mietin, mitä ne pellavansiemenet ja tyhjänjauhaminen oikein symboloivat. En ole ihan varma liian pienistä panoksista..että sitäkö se meinaa.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 30.08.2014 04:03:34 »

Hmmh, mietitäänpäs.. riippuu varmasti olotiloista, joita koit unen ja tapahtumien aikana, niitä kannattaa aina tarkastella. Mutta mielestäni kyse voi olla siitä, että olet selättänyt jonkin asian ja tiennyt, että se siinä seassa ei tee asiasta kummempaa. Silti jokin kampeaa vielä vastaan. Voit itse varmasti päättää, mikä se on ja onko se este. Eikös pellavansiemenet ole aika ravinnerikkaita? Kahvikin on nykyään kuulemma ihan terveellistä kohtuullisesti nautittuna, joten mikäs siinä sitten? Katkesiko tuo unesi sitten tuon oudon tunteen jälkeen vai mihin se johti? En tiedä miten yleistä sinulla on kahvinjauhaminen ja vanhanaikaset esineet elämässä, mutta siitäkin voi varmasti saada vivahteita unen painotuksista. Mutta tämä on tietysti oma näkemykseni, jonka voi ottaa vakavasti jos siltä tuntuu. Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #3 : 30.08.2014 05:21:56 »

Tyhjän jauhaminenhan merkitsee sanontana myös sitä, että sinua tyhjän jauhajaksi sanova ajattelee, että puhut vailla sanomaa. Huh

Kahvihan on yleinen seurustelujuoma. Pellavansiemenet vaan pilaavat homman. Liukastuttavat rattaat... Hmmhmmmm. Onko olo että jossain tilanteessa olisi kannattanut pitää suu pienemmällä, tai eettä jossain tilanteessa et saanut viestiäsi menemään perille vaan sanojasi pidettiin hölynpölynä? Vai onko se kenties sinulle viime aikoina usein mieleen tullut pelko?
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 30.08.2014 10:10:42 »

vilunki homma ei mee läpi
tallennettu
Noffi
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 30.08.2014 10:45:12 »

Se uni loppui siihen, että olin ymmälläni ja mietin mitä nyt pitäisi tehdä. Mutta sitten kun en osannut muuta koitin vielä myllyä jauhaa..tyyliin jos vanhat lääkkeet toimisivat kuitenkin?  Shocked  Muistan siltä yöltä kyllä toisenkin unen pätkän. Joku antoi minulle elämäntaito-opas lehtisiä käteen..oikein työnsi. Se vähän ärsytti minua mutta sitten olin kuitenkin ilahtunut..että jos näissä olisi jotain mielenkiintoista. Muistin tuon vasta seuraavana päivänä ja harmitti kun en ehtinyt unessa lukemaan niitä  Grin

Voi olla, että taustalla on pelkoa ettei sanomaani oteta tosissaan tai ettei se johda mihinkään muutokseen. Vaikka tosiaan olen tavallaan selättänyt viime aikoina erään asian puhumalla ihmisten kanssa. Tai oikeastaan yrittänyt jättäät taakseni lopultakin.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: