Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Leikkimielinen asperger-testi  (Luettu 14339 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 06.09.2014 10:23:52 »

Eilisen (perjantaisen) stand-up -koomikkojen kisan voitti Robert Pettersson.
Hänen settinsä(?) sisälsi mm. seuraavankaltaisen letkautuksen (skrollaa alemmas).

Ota aikaa, kuinka nopeasti hiffaat vitsin jipon. Useimmat ei-aspergerit tajunnevat
sen lähes välittömästi. Minulla meni kenties ainakin kymmenen sekuntia, jos ei enemmänkin,
sen hiffaamiseen...

(Lisäys: vähänx on muuten noloo, että suomenkielisen kisan voittaa hemmo, jolla on täysin
ruotsinkielinen nimi. Hän tosin väitti olevansa täysin suomenkielinen, mikäli oikein ymmärsin...)

Olin viime jouluna saatananpalvojien joulujuhlissa. Siellä oli kolme kuusta...

« Viimeksi muokattu: 06.09.2014 10:45:10 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 06.09.2014 10:42:49 »

Hiffasin välittömästi lausetta lukiessa. Ei muuten huono vitsi ollenkaan.  Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 06.09.2014 11:36:49 »

Hups! Tuli jotenkin deja vu tästä aiheesta. Nyt vasta hokasin, että eilinen lähetys oli
uusinta vuoden 2013 finaalista...

:Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 06.09.2014 11:48:14 »

Oletettavasti tajusin jo lausetta lukiessa, mutta en ole varma, tajusinko oikein, osaan tajuta aina asian vierestä...tosin tässä se asian viereestä tajuaminen olikin justiin se juttu. Kai.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 06.09.2014 14:59:53 »

Täytyypä pikaisesti kiirehtiä vastaamaan, että ymmärsin  Wink Cheesy 2funny

Vai ymmärsinkö sittenkään?  Cheesy
Tätä ei varmaankaan saa tässä avata, jotta muillakin on mahdollisuus saada puhtaat paperit asperger-testistä?
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 06.09.2014 15:28:12 »

Tätä ei varmaankaan saa tässä avata, jotta muillakin on mahdollisuus saada puhtaat paperit asperger-testistä?

Vakavasti puhuen, ei tuo toki yksinään todistane mitään aspergeriudesta, kun se on suht. epämääräinen diagnoosi
kai kumminkin, mutta yksi joillekuille asseiksi diagnosoiduille tyypillinen piirre lienee vitsien hidas tajuaminen?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #6 : 06.09.2014 15:28:32 »

Öhö höhö.

Jos sattuu olemaan hölmöihin kuusivitseihin pakkomielteen kehittänyt asperger, niin taitaa läpäistä tämän jopa normaaliväestöä nopeammin.  2funny
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 06.09.2014 18:30:47 »

Öhö höhö.

Jos sattuu olemaan hölmöihin kuusivitseihin pakkomielteen kehittänyt asperger, niin taitaa läpäistä tämän jopa normaaliväestöä nopeammin.  2funny

Äyts stix stix, taisi tosiaan olla ikiwanha witsi, mutta itse en muista sitä ainakaan kuulleeni tai lukeneeni... :Smiley
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 06.09.2014 19:04:08 »

Vakavasti puhuen, ei tuo toki yksinään todistane mitään aspergeriudesta, kun se on suht. epämääräinen diagnoosi
kai kumminkin, mutta yksi joillekuille asseiksi diagnosoiduille tyypillinen piirre lienee vitsien hidas tajuaminen?

Näinpä. Asperger ja narsistinen persoonallisuushäiriö lienevät väärinymmärretyimpiä diagnooseja.

Aspergereilla on usein se ongelma, että ottavat sanat kirjaimellisesti. Silloinhan moni vitsi jää avautumatta.
Mutta ind1:n huomio oli hyvä. Joku muu autismin kirjon piirre saattaa aiheuttaa pakkomielteitä tiettyihin sanoihin tai esim. "keräilee vitsejä".
Eri asia on, ymmärtääkö vitsin, vai osaako vain nauraa oikeassa paikassa. Harvoinhan vitsi avataan, joten kertoja saattaa luulla kaikkien ymmärtäneen sen kuten kertoja tarkoitti.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #9 : 06.09.2014 22:19:43 »

Vitsin ymmärsin,
mutta oon ainakin pistänyt merkille, että mulla on jotain asperger-piirteitä...
otan välilä asiat liian kirjaimellisesti ja semmonen hahmotuskyky kärsii, mutta elämän menossa, se "hoksaaminen" kyllä tulee.
oikeastaan se ilmenee niissä, jos mua käsktetään "toteuttaan" joku asia.
tai jos mut "yllätetään", niin se ajaa mut lukkoon, enkä osaa ajatella niin, miten normaalisti ajattelisin.
sit jälkeenpäin ajattelen, että hitsit, taas menin samaan lankaan.
Ja kyse mulla on siitä, että yliajattelen asiat liian monimutkaisesti siinä hetkellä.
ajattelen liian monilta tahoilta asioita, enkä osaa jotenkin räätälöidä asiaa siltä hetkeltä?
mutta olen oppinut elään asian kanssa, vaikka se välillä hankaloittaakin pieniä asioita, mutta
niissä tilanteissa täytyy vaan blokata aivot  Cheesy

noh, kaikista miestä löytyy aina jotain piirteitä ties mistä asioista...
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #10 : 06.09.2014 23:04:45 »

sidin testi mittaa ehkä enemmänkin sitä kuinka paljon raamatun jutut ja saatana askarruttavat ihmisen mieltä kuin mitään aspergerlaisuutta.

Näinpä. Sitäpaitsi kyseenalaistan sen vitsin standupmaisuuden, jessus mikä sana, no kuitenkin.

Nyt näyttää olevan toinen, uusi kausi jo menossa sitä Naurun tasapainoa, jos oikein ymmärsin, ainakin joku finaali on lokakuun lopussa.

Vieläkään en ole käynyt livenä katsomassa stand upia. Ehkä se on vielä vähän liian muodikasta mulle... :Smiley  Jotenkin se vain tuppaa menemään näin. Huh
« Viimeksi muokattu: 06.09.2014 23:14:33 kirjoittanut nousukuu » tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #11 : 06.09.2014 23:19:22 »

Niin... ja sekin, että kuinka paljon on tietäväinen kaikenmaailman opituista asioista...

jos joku heittäisi, että "tiedättäkö sen vitsin muurareista, yks tiili kaks tiilee?"
ette varmaan, koska mitäs te tiedätte muurareiden arjesta?
En minäkään.

vitsithän on osittain "inside" juttuja, tai sitten sellaisia yleistettyjä. esim blondi on aina tyhmä jne...
Satan on 666. kaikki ei välttämättä ole perehtynyt satanismiin, tai että mitä edes niitä symboleja siihen kuuluu...
kaikkia ei kiinnosta...tai ole tietoinen...

Mutta niinkuin mainittiin, leikkimielinen, ei sinne suuntaan viittaava, vain ehkä osittainen viittaus.

tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 07.09.2014 12:01:20 »

Niin... ja sekin, että kuinka paljon on tietäväinen kaikenmaailman opituista asioista...

Minun osaltani hidas sytytys ei tod. johtunut siitä, että en olisi tietoinen kolmen kuusen/kuuden
yhteydestä Vastustajaan eli Saatanaan (hebr. hassatan [ha + satan] , the Satan)...

Grin
« Viimeksi muokattu: 07.09.2014 12:03:37 kirjoittanut sideman » tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 07.09.2014 12:28:30 »

Komppaan Downtempoa!
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.