Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Päräyttävä tarina homeopatian tehokkuudesta!  (Luettu 16812 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 12.09.2014 08:43:03 »

Kymmenisen vuotta sitten minulla oli bursiitti (muistaakseni tuo sen nimi on) eli kyynärpään
limapussin tulehdus. Se levisi koko kyynärvarteen ja turvotti sen aika lailla. Lääkäri pelotteli
minut hyväksymään ärhäkän laajakirjoisen antibioottikuurin.

Hämmentävän ammattitaidoton lääkäri: Bursiitti on inflammaatio, ei infektio. Suomeksi: 'Sisäsyntyinen'  rasituksen tms. aiheuttama tulehdustila, ei suinkaan mikrobien aiheuttama. Niinpä siihen eivät tietenkään auta antibiootit.

(Ainoa poikkeus tästä voisi teoreettisesti olla ihon rikkonut haava tai vamma joka ulottuu bursaan asti, jolloin sinne olisi voinut päästä mikrobeja.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 12.09.2014 21:38:30 »

Kymmenisen vuotta sitten minulla oli bursiitti (muistaakseni tuo sen nimi on) eli kyynärpään
limapussin tulehdus. Se levisi koko kyynärvarteen ja turvotti sen aika lailla. Lääkäri pelotteli
minut hyväksymään ärhäkän laajakirjoisen antibioottikuurin.

Hämmentävän ammattitaidoton lääkäri: Bursiitti on inflammaatio, ei infektio. Suomeksi: 'Sisäsyntyinen'  rasituksen tms. aiheuttama tulehdustila, ei suinkaan mikrobien aiheuttama. Niinpä siihen eivät tietenkään auta antibiootit.

(Ainoa poikkeus tästä voisi teoreettisesti olla ihon rikkonut haava tai vamma joka ulottuu bursaan asti, jolloin sinne olisi voinut päästä mikrobeja.)

Juuri noin siinä luultavasti kävi, sillä ei kai koko kyynärvarsi muutoin olisi turvonnut melko muodottomaksi?* Minulla
nimittäin kyynärpäiden iho on  miltei jatkuvasti vähän "rispaantunut". Gluteenittomuus on jonkin verran sitä vähentänyt,
kuten se on vähentänyt kantapäiden haavautumistaipumusta, sitä lisäksi huomattavasti.

* Noh, toisaalta se, että akupunktio näytti tehoavan niinkin nopeasti, voi kertoa siitä, että kyse
oli jostakin muusta kuin infektiosta...

crazy2
« Viimeksi muokattu: 12.09.2014 21:41:55 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 12.09.2014 21:44:51 »

Hämmentävän ammattitaidoton lääkäri:

Eikös sellaisia lääkäreitä, jotka määräsivät antibiootteja mitä ilmeisimpiin
virusinfektioihin, ollut ainakin takavuosina pilvin pimein? Nyt tilanne
taitaa olla rauhoittunut kun Mother Nature iskee takaisin superbakteerien
sun muiden muodossa!

http://www.hs.fi/ulkomaat/WHO+Pienikin+haava+voi+aiheuttaa+pian+kuolemanvaaran/a1305819408459

Jos sormeen tullut pieni haava tulehtuu, eivät uudetkaan antibiootit voi sitä ehkä kohta enää parantaa. Pienistäkin vammoista voi koitua kuolema.

coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 12.09.2014 21:49:58 kirjoittanut sideman » tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #18 : 12.09.2014 21:49:08 »

Noin kolmen kermapurkin verran? Örps.
Missä kunnossa mahtaa olla verisuontesi seinämät?

Ai sinä olet vielä vanhan rasvaparadigman vallassa?  Grin  2funny

Itseasiassa en ole.En ole koskaan käyttänyt margariineja (enkä light-tuotteita)

Mutta tuo määrä on järkyttävä. Miten kukaan kykenee nielemään tuollaista määrää rasvaa päivittäin?

Tiedätkö, että tapasi käyttää noita nauruhymiöitä asiakeskustelussa antaa ylimielisen ja loukkaavan kuvan?
Sehän ei tietenkään sinua haittaa, koska siirrät vastuun siitä lukijalle. Mutta ajattelin sanoa, jos haluaist ottaa sen huomioon viestinnässäsi.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 13.09.2014 10:48:55 »

Juuri noin siinä luultavasti kävi, sillä ei kai koko kyynärvarsi muutoin olisi turvonnut melko muodottomaksi?* Minulla
nimittäin kyynärpäiden iho on  miltei jatkuvasti vähän "rispaantunut". Gluteenittomuus on jonkin verran sitä vähentänyt,
kuten se on vähentänyt kantapäiden haavautumistaipumusta, sitä lisäksi huomattavasti.

Kyllä se inflammaatiokin voi levitä koko kyynärvarteen. Eritoten, kun olet diabeetikko, diabeetikoilla on lisääntynyttä inflammaatiota ja insuliinin käyttö lisää sitä vielä entisestään. (Vähähiilihydraattisella saa ne tulehdusarvot laskemaan...)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 13.09.2014 10:55:13 »

Mutta tuo määrä on järkyttävä. Miten kukaan kykenee nielemään tuollaista määrää rasvaa päivittäin?

Tiedätkö, että tapasi käyttää noita nauruhymiöitä asiakeskustelussa antaa ylimielisen ja loukkaavan kuvan?
Sehän ei tietenkään sinua haittaa, koska siirrät vastuun siitä lukijalle. Mutta ajattelin sanoa, jos haluaist ottaa sen huomioon viestinnässäsi.

Ja silloin kun en käytä lainkaan hymiöitä, minua on pidetty kylmänä ja tunteettomana. Olen niitä opetellut käyttämään juuri sen vuoksi. Kaikki on todellakin kiinni siitä, mitä itse ajattelet niistä hymiöistä. Tästä ketjusta apua ongelmaan:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=65018.0

Tässä tapauksessa ongelma on siinä että ehkäpä luulit minun nauravan sinulle, kun nauroin itse asiassa sille hitaudelle jolla nämä uutiset Suomeen tulevat ja sille miten niitä on Suomalaisessa mediassa uutisoitu kovin vähän.

Kuka sinun on muuten väittänyt syövän margariineja?  Ei margariininsyönti ole sama kuin vanha rasvaparadigma. Sen väittäminen että hyvälaatuisen eläinrasvan syöminen ahtauttaa valtimoita sen sijaan on vanhaa paradigmaa ja niihän sinä viestissäsi ehdottelit, eikös vain?

Rasvasta:
En minä rasvaa paljaaltaan vedä. Minä laitan kermaa kahviin ja ruokiin päivässä semmoiset desistä kahteen (=35-70 g rasvaa), paistan ruokani pannulla runsaassa voissa ja teen keittojen pohjaksi luuliemiä jotka ovat erittäin rasvaisia.

Erityisesti kaalikasvit (jotka ovat eniten käyttämiäni kasviksia) kannattaa syödä vähintään höyrytettynä ja runsaan rasvan kanssa, muuten niistä ei keho pysty paljoakaan ravinteita ottamaan irti.

Näkyvä bulkki ruuastani on ihan muuta kuin rasvaa, se on lihaa, vihanneksia, pähkinöitä, maitotuotteita ja marjoja.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2014 11:01:43 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 13.09.2014 11:23:42 »

Kyllä se inflammaatiokin voi levitä koko kyynärvarteen. Eritoten, kun olet diabeetikko, diabeetikoilla on lisääntynyttä inflammaatiota ja insuliinin käyttö lisää sitä vielä entisestään. (Vähähiilihydraattisella saa ne tulehdusarvot laskemaan...)

En ole käsittääkseni diabeetikko, ainakaan mellitus -sellainen... Esidiabetes saattaa kyllä olla. Viimeksi kun mittasin aamulla noin viikko sitten verensokerin, se oli 5.6 ...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 13.09.2014 11:36:32 »

Homeopatia  smitten
Antibiootit  smitten

Molempi parempi kun on vakavasta sairaudesta kyse!
Homeopatia on erinomainen värkki korjaamaan sitä, mikä antibiooteissa on vialla ja ongelmana, ja antibiootteja pöpön tappajana ei nyt vaan voita mikään.

tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 13.09.2014 12:36:01 »

Mitenkään tuomitsematta tms. pakko sanoa asiasta kommentti. Eli olisin itse ehkä muotoillut tai lisännyt Eklektikkona tuohon vähän lisää selvennykseksi, jotta väärinkäsityksiä ei tulisi. Miten olisi:

"Ai sinä olet vielä vanhan rasvaparadigman vallassa? Onpas hassua miten sitkeästi se on tarttanut mieliimme ja uutisetkin asiasta Suomessa tuntuvat laahaavaan perässä, vaikka kuinka kaukana asioiden todellisesta luonteesta" Grin  2funny

Kenenkään ei tarvitsisi ottaa itseensä, kun tietää mihin hymiöt on suunnattu. Tuossa yhdessä lauseessa on mainittuna vain "sinä" ja "vanha rasvaparadigma", mutta lauseen luonteesta johtuen ihminen helposti yhdistää hymiöt nauruksi omaa "hölmöyttään" kohtaan. Mutta se siitä. smitten
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #24 : 13.09.2014 17:34:14 »

Mitenkään tuomitsematta tms. pakko sanoa asiasta kommentti. Eli olisin itse ehkä muotoillut tai lisännyt Eklektikkona tuohon vähän lisää selvennykseksi, jotta väärinkäsityksiä ei tulisi. Miten olisi:

"Ai sinä olet vielä vanhan rasvaparadigman vallassa? Onpas hassua miten sitkeästi se on tarttanut mieliimme ja uutisetkin asiasta Suomessa tuntuvat laahaavaan perässä, vaikka kuinka kaukana asioiden todellisesta luonteesta" Grin  2funny

Kenenkään ei tarvitsisi ottaa itseensä, kun tietää mihin hymiöt on suunnattu. Tuossa yhdessä lauseessa on mainittuna vain "sinä" ja "vanha rasvaparadigma", mutta lauseen luonteesta johtuen ihminen helposti yhdistää hymiöt nauruksi omaa "hölmöyttään" kohtaan. Mutta se siitä. smitten

Kiitos kaunis.
Tosiaankin, ei riitä, että oppii laittamaan hymiöitä tekstiin. Pitää ymmärtää, mihin se kannattaa laittaa.

Joskus minulla jää lukematta mielenkiintoinen teksti, jos siinä on hymiöitä koko ajan ja runsaasti. Ne jotenkin puuduttaa ja vie uskottavuuden.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: