Hei ja tervetuloa!
Itse uskon että meillä kaikilla on 'opassoppa' - soppa koska se on moniulotteinen, eli yhtä aikaa äärettömän monta ja yksi ainoa - mukanamme ihan koko elämän ajan, syntymästä kuolemaan. Ihmiset sitten tykkäävät tuolle energialle antaa kaikenlaisia nimiä ja hahmoja. Itsekin annan omalleni ihmishahmoja, mutta täysin tietoisena siitä, että kyseessä on vain 'käyttöliittymä' jonka avulla minä tällä fyysisellä tasolla pystyn paremmin tuota energiaa hahmottamaan. Nämä hahmot ovat myös muuttuneet aina välillä elämäni aikana, mutta niin olen minäkin; kun käyttäjä muuttuu, niin käyttöliittymä mukautuu.
Eli uskon siis että kaikilla on tuo opasenergia ihan koko elämän ajan mukana, toiset havaitsevat sen, toiset eivät ja sekin vaihtelee milloin tai missä elämänvaiheessa sen havaitsee.
Mutta olennainen juttu on tämä:
Maailma huutaa, mutta henki kuiskaa. Eli kyllä sen oman opassoppansa pystyy paremmin aistimaan kun hiljentyy. Sikäli meditaatio varmasti edistää kyllä oman opassopan havaitsemista. Se varmaan sitten vaan vaihtelee, miten sen aistii. Minä kun en halua nähdä/kuulla mitään yliluonnollisia, niin tunnen opassoppani ottavan käsistäni kiinni tai silittävän päätäni. Ja viestit niiltä tulevat tavallaan samanlaisena sisäisenä puheena kuin on omakin sisäinen puheeni, mutta jotenkin vaan intuitiolla tiedän milloin se on oppailta peräisin. Toiset taas sitten puolestaan ihan kuulevat oppaitaan tai näkevät niitä. Tapoja olla kontaktissa on varmaan yhtä paljon erilaisia, kuin on erilaisia ihmisiäkin. Henkiopasta ei tarvitse kysyä tai pyytää, se on automaattisesti kun vain syntyy ihmiseksi fyysiselle tasolle. Ainoa haaste on sen havaitseminen ja kontakti.
Meditaation aikana voi sitten puolestaan ilmetä todella monenlaisia ilmiöitä joilla ei ole välttämättä oppaiden kanssa mitään tekemistä, kuten nyt vaikka vilunväristyksiä, itkua, onnea jne. kuten olet kokenut. Kaikki mitä meditaation aikana tapahtuu kuuluu meditaatioon.
Yhdessä Olavi Norosen kirjassa oli listattu sivukaupalla erilaisia ilmiöitä joita ihmiset ovat meditaation aikana kokeneet ja sinun kokemasi ovat ehkä sieltä 'tavallisimmasta' päästä, kun voi myös tapahtua vaikka sellaista että toinen käsi nousee itsestään ilmaan kattoa kohti, tai tuntee kehonsa häviävän tai tuntee nousevansa ilmaan.... Meditaatio tuottaa mielentiloja, joissa voi tulla esiin oikeastaan mitä vaan. Ja se kaikki on ok.
(käsitykseni opassopasta perustuu kryon-kanavointeihin,
www.kryon.com, kohdata 'free audio' saa ilmaiseksi kuunnella tai ladata omalle koneelleen kanavointeja mp3-tiedostoina.)