Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä nimimerkkisi on peräisin?  (Luettu 127292 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Alcedo
Kanta-astroilija

Jeh!

Profiili
« Vastaus #30 : 19.10.2005 22:44:51 »

Vaihtelu virkistää. Eli olin aiemmin Janson, mikä sekin tuli olemassa olevasta nimestäni (tosin vähän väännettynä). Tämä nykyinen on sitten yksi oikea etunimeni myös. Vielä jäi plakkariin tulevaisuuttakin varten.

Mietin tuossa, että minkähän hassun nimen laittaisin ittelleni. Tuli mieleen mayanimi eli olen Punainen Kristalli Kuu. Aattelin, että laitetaan se vieraammalla kielellä sitten. Punaiset kuuthan ovat Muluc. Noo, turha sitä oli kuitenkaan nickiksi asti, koska sitä nimeä (viännettynä suomalaisempaan muotoon) kuitenkin käytetään joka tapauksessa: mulukk...  Cheesy Grin Grin Grin uglystupid2
tallennettu

Kuusenkerkkä
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 19.10.2005 22:57:05 »

Olen aina ihaillut kuusipuita, jotka seisovat vihreinä ja tukevina kesät talvet. Nimimerkkini on myös väännös sukunimestäni. Kuusi on paitsi puu myös numero, joka pullahtaa elämässäni esille vähän väliä. Siksi siis kuusenkerkkä, kuusipuun vuosikasvain, keväällä hennon vihreä, mutta joka karaistuu kesän mittaan tummanvihreäksi oksankärjeksi.
tallennettu

Jondie
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 19.10.2005 23:29:45 »

Oli ongelmia kirjautumisen kanssa, enkä voinut ottaa omaa etunimeä käyttöön, joka minulla aikaisemmin on täällä ollut. Niinpä otin omakeksimän nimen käyttööni. En ole koskaan kuullut ko. nimeä missään. Minusta se vaan sointuu hyvin.
tallennettu
Timotheus
Vieras
« Vastaus #33 : 20.10.2005 02:02:20 »

Mun ei varmaan tarvitse selittää Wink

Timo theus - 'Jumalaa pelkäävä'.
Ortodokseilla on seitsemän pyhää kaimaa tälle nimelle.

Ajattellin vaihtaa uudelleen kirjautumisen yhteydessä, mutta ei hän aurinko-rapu voi sellaista vandalismia ja kiihkomielisyyttä harrastaa  Embarrassed eli vanhassa vara parempi, ainakin toistaiseksi....
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #34 : 20.10.2005 08:20:32 »

Jostain syystä minun on vaikea valita nimimerkkejä. Eilen pitkään pähkäiltyäni päädyin sitten tuohon Synapsiin.

Liittynee syvään intohimooni tieteeseen, aivoihin ja hermohommiin. Hermosolun monituhatkertainen suurennos on mielestäni mykistävää luonnon "taidetta".
Vaikka olen mitä suuremmin tunneihminen, en voi olla ihastelematta sitä biologista kuviota, mikä päässämme tapahtuu esim. uuden asian oppimisen aikana.
Tai rakastumisen. smitten

Ja muistuttaahan se vähän synenergiaa, yhteistyön voimaa. Voi pahus, sehän olis ollut vielä parempi nimi...
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #35 : 20.10.2005 08:48:53 »

Minulla on aina ollut pieni nimimerkki-identiteettikriisi! Päässäni vilisee vaikka mitä hyviä ehdotelmia, mutta mikään ei tunnu sittenkään täysin oikealle. Haluaisin kuitenkin ihan oman, persoonallisen, itsekeksityn nimimerkin. Mietin hetken nimen vaihdosta, sillä joskus käytin muinaisnorjalaista miehen nimeä Reifnir nickinä, koska Reifnir suomennettuna tarkoittaa Hilpeää ^_^ Se on ainoa "ei-itsekeksitty-nimimerkki", joka on miellyttänyt minua. Pidättäydyin sitten kuitenkin AthaMaaritissa.

AthaMaarit on itseasiassa rakkaan ystäväni keksintö. Oman enkelini nimi on Athamaijos ja oma nimeni on Maarit. Ystäväni kertoi laittaneensa puhelimensa muistioon nimekseni athamaarit meitä molempia mukaillen ja se kuulosta aivan minulta! ^_^  Nimi on nyt ollut aktiivisessa käytössä usean vuoden ajan kaikialla, missä tarvitsen nimimerkkiä.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 09:28:19 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Tina
Vieras
« Vastaus #36 : 20.10.2005 09:51:39 »

Tämä on hyvä ketju, tutustumme näin uudelleen. Tänks, Outolintu! body electricille laitoin heti yhden karmapisteen Flora Purimista.

Almah, minulle tulee nikistäsi heti mieleen Randy Crawfordin ihana klassikko Almaz.
...Almaz, pure and simple / Born in a world where love survives / Now men will want her / Cause life don't haunt her / Almaz, you lucky lucky thing...
tallennettu
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 20.10.2005 09:57:41 »

Hejssan alles!

Mä oon mä, Taru Tuulia  angel

Entinen Pallastar.

Jännittävältä ja hienolta näyttää tämä uusi uljas forumi! Osasin kyllä odottaakin, sillä tapasin Sepon nelisen viikkoa sitten Paratiisi -tapahtumassa, jossa hän kertoili tulevasta uudistuksesta. Silti oon nyt ihan  coolsmiley

Tästä tulee hyvä! Entistä ehompi!
tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 20.10.2005 11:08:33 »

Tervehdys,

Lilli on väännös oikeasta etunimestäni ja myös läheisten yleisesti minusta käyttämä lempinimi.

Normaalielämässä en kuitenkaan Lilliä käytä vaan suosin oikeaa nimeäni.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Maisa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #39 : 20.10.2005 12:01:17 »

En tohtinut nimerkkiä vaihtaa minäkään, vaan pysyttäydyn tässä Smiley Nikki rakentuu etunimistäni mielikuvitukselal höystettynä... Ei sillä mitään sen kummempaa tarinaa ole.
tallennettu

Au Jouskari, AC Skorpioni, Kuu Jellona
Keltainen Solaarinen Aurinko
Kiinalainen Tiikeri
kristalli
Vieras
« Vastaus #40 : 20.10.2005 12:15:51 »

Satun tykkäämään köyhän miehen timanteista eli kristalleista esim. koruina. smitten
tallennettu
Miisu67
Kohtuuastroilija
**

Voimariimu: Fehu

Profiili
« Vastaus #41 : 20.10.2005 13:28:36 »

On tämä minunkin alias kulkenut mukanani jo jonkun tovin. Olen aina viehättynyt gebardin nopeudesta, ketteryydestä, sulavuudesta ja ehkä vaarallisuudestakin. Nopea olen liikkeissäni, mutten pidä itseäni kovin vaarallisena - suorana kyllä. Sulavuus olisi upea ominaisuus ja se lienee kehitettävien asioiden listalla  Cheesy

Mutta nyt tämä lähtee junalle ja Turkua kohti - astroristeilylle! Toivottavasti tapaan teitä ihania ihmisiä myös siellä.
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #42 : 20.10.2005 13:34:32 »

On tämä minunkin alias kulkenut mukanani jo jonkun tovin. Olen aina viehättynyt gebardin nopeudesta, ketteryydestä, sulavuudesta ja ehkä vaarallisuudestakin. Nopea olen liikkeissäni, mutten pidä itseäni kovin vaarallisena - suorana kyllä. Sulavuus olisi upea ominaisuus ja se lienee kehitettävien asioiden listalla  Cheesy

Mutta nyt tämä lähtee junalle ja Turkua kohti - astroristeilylle! Toivottavasti tapaan teitä ihania ihmisiä myös siellä.
En pääse mukaan. Cry Mutta vanha mies, suutelee kättänne. Kiss Embarrassed smitten 2funny 2funny 2funny
tallennettu
puntari
Kohtuuastroilija
**

Sininen rytminen myrsky

Profiili
« Vastaus #43 : 20.10.2005 13:36:34 »

Sieltä se nimimerkki on lapsuusvuosilta kun kerroin olevani puntari horoskooppimerkiltäni. Meillä kävi tuosta läheltä eräs rouva myymässä omenoita ja hänellä oli puntari mukanaan ja minusta se oli juuri se kapine.

Kerään kyllä kaikenlaisia mittausvälineitä ja kesällä löysin oikean vaa'an vanhan valurautaisen, messinkilinnunnokilla koristellun jne.  smitten Oonko vähän onnekas ?

Mitä ihmettä teitä sekoittamaan uusilla merkeillä.
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
Miisu67
Kohtuuastroilija
**

Voimariimu: Fehu

Profiili
« Vastaus #44 : 20.10.2005 13:41:31 »

Kaunis kiitos, Ikiaika!
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15
  Tulostusversio  

Siirry: