Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten selvittää syitä tiettyyn käyttäytymiseen?  (Luettu 5209 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Arcana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17



Profiili
« : 12.10.2014 20:49:53 »

Vaikka osa ihmisen käyttäytymisestä on sidoksissa fyysiseen kehoon ja vaistonvaraisuuteen - olen varma, että osa käytösmalleista on sidoksissa johonkin syvempään. Ottaisin esimerkiksi oman turhauttavan tapani ja toivoisin, jos joku osaisi ottaa kantaa tähän ja auttaa minua selvittää miksi teen näin.

Toistuva ahmiminen. Olen käynyt psykiatrilla juttelemassa ja jotenkin tuntuu, ettei se anna apua. Se ei auta katkaisemaan tätä inhottavaa tapaa joka vie vain terveyttäni huonommaksi SEKÄ se uhkaa jo talouttani. Olen käynyt läpi kaikki ne tunteet jotka nousevat pintaan kun ahmin, ne mitkä laukaisevat ne ja silti, en vieläkään hallitse tätä. Onko siis kenelläkään kokemusta onko tälläisillä asioilla kytköksissä esim. aikaosempiin elämiin tms? En koe saaneeni tässä elämässä sellaista traumaa joka laukaisisi sen ja opittu käytös pitäisi jo olla tällä terapiamäärällä poissa. Apua?

Pahoittelut jos en osannut selittää itaeäni tarpeeksi hyvin. Ahdistaa niin suunnattomasti tämä toistuva ahmiminen, se surettaa ja haluan päästä tästä vuosia kestäneestä "taudista" vihdoin eroon  Undecided
tallennettu

Aurinko-Neitsyt
Kuu-Neitsyt
Merkurius-Neitsyt
Venus-Vaaka
Mars-Kauris

Vahvuus ei ole sitä, ettei tunne mitään. Vahvuus on sitä, että uskaltaa tuntea!
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 12.10.2014 21:40:37 »

Sinähän sen parhaiten tiedät ja ekana pitäis pystyä pääsemään jotain kautta kanavalle, josta saisit selville mitä sun entisissä elämissä on tapahtunut.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Arcana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17



Profiili
« Vastaus #2 : 12.10.2014 23:29:33 »

Jos oikeasti tietäisin (tietoisesti) en olisi kirjoittanut alunperinkään aiheesta.  Cool

Aikaisempien elämien kanavointi voisi olla varteenotettava keino. Onko olemassa keinoa tehdä sitä itse, esim. meditointia tms? Ainoa mitä olen itse nyt tehnyt on ollut pyytää vahvuutta olla sortumatta ahmimiseen sekä siteiden katkaisua ruokaan. 
tallennettu

Aurinko-Neitsyt
Kuu-Neitsyt
Merkurius-Neitsyt
Venus-Vaaka
Mars-Kauris

Vahvuus ei ole sitä, ettei tunne mitään. Vahvuus on sitä, että uskaltaa tuntea!
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #3 : 12.10.2014 23:59:47 »

Tuli mieleen ajatus itselleen ja muille anteeksi antamisesta. Myös se, että menneisyydelle ei tarvitse antaa voimaa määrittää nykyisyyttä tai tulevaa. Ihminen voi nykyhetkessä päättää kokeneensa riittävästi jotain asiaa, jolloin tulevaisuus alkaa muovautua uuden nykyhetkikokemuksen mukaiseksi. Se ei välttämättä tapahdu niin, että lopetat heti ahmimisen. Mutta jos on usko ja tieto, että se on jo tapahtunut niin sitten se on. Siinä voi vaan kestää, että todellisuutesi muuttuu sen vision mukaiseksi. Tämä tieto helpottaa olo nykyhetkessä, jolloin se vähentää sen asian merkitystä ja antaa sille liikkumavaraa. Sen sijaan, että se olisi ehdollistettu, että olen tehnyt näin ja tulen luultavasti tekemäänkin, ilman merkittävää muutosta ensin ulkopuolelta. Muutos lähtee sisäisestä päätöksestä, eikä luultavimmin ilmenny ensin ulkopuolelta. Mutta tämänkin ketjun avaaminen kertoo jo tapahtuneesta muutoksesta, että uskallat myöntää asian "julkisesti", luotat ja haet apua. Ahmimisen motiivejakin voi pähkäillä ja muuntaa. Ja sitä, että tunteeko asiasta syyllisyyttä, sillä se pitää helposti otteessaan ja luo lisää epäharmonista suhtautumista ruokaan tai miksi tuota nyt voisi sitten kutsua. Voihan sitä vaikka yrittää sellaistakin, että annat itsellesi luvan nauttia jotain ja jos se ei onnistu kohtuudella niin hymyilet itsellesi ja tiedät, että tämäkin yritys oli jo taas askel muutokseen. Sekä nautit elämästä, niin kuin on tarkoituskin. Tuo siteiden katkaisu ruokaan kuulostaa aika hankalalta, täällä fyysisessä maailmassa?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2014 00:03:23 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 13.10.2014 09:09:35 »

Mitä tulee menneiden elämien meditaatioihin, niin ihan youtubesta löytyy videoita tähän tarkoitukseen. Pistä hakusanaksi vaikkapa Past life regression hypnsosis ja katso mitä saat haaviin. Jotkut ovat jopa saaneet joitain välähdyksiä entisistä elämistään näillä videoilla, itse en ole onnistunut.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 13.10.2014 09:25:15 »

Kyseessä voi myös olla ihan puhdas hiilihydraattiriippuvuus, ellet sitten ahmi etupäässä proteiinia ja rasvaa.

Osa ahmimisista selittyy psyykkisillä tekijöillä, mutta osa taas ei: Virallinen lääketiede nyt vaan ei suostu myöntämään että hiilihydraatit oikeasti koukuttavat osan  porukasta niin, että esim. yhden leipäpalan syöminen voi johtaa viikon ahmimiskierteeseen. Niinpä MYÖS tällaiset tapaukset yritetään selittää psyykkisillä syillä ja tällöinhän on mahdotonta ratkaista ongelmaa ollenkaan, kun mitään psyykkisiä syitä ei edes ole, vain se fyysinen riippuvuus. Kyseessä on nimenomaan sokeririippuvuus jota on mahdollista tyydyttää muillakin hiilihydraateilla, sillä nehän muuttuvat kaikki elimistössä sokeriksi.

Lisäksi viljojen gluteeni koukuttaa vielä erikseen, koska se muodostaa ohutsuolessa opioidipeptidi eksorfiinia. Kyllä, opiaatti!

Tässä ketjussa keskustelevat sokeriaddiktit, ehkä siitä voisi olla tukea ketjun aloittajalle:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=59694

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: