Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletteko ikinä heränneet unestanne peläten?  (Luettu 22134 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
EllenHope
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« : 03.11.2005 12:19:42 »

En tiedä selittikö tuo otsikko sitä tarpeeksi, mutta ainakin katsotte jos uteliaita olette, että mitä tarkoitan  Wink

Eli:


Oletteko joskus heränneet unestanne pelon vallassa?

Muistan itse heränneeni kaksi kertaa säikähtäen ja olen ollut todella peloissani. Ekalla kertaa mua jahtasi Viikatemies ja heräsin juur siinä kohtaa kun se sai mut kiinni. Toisella kertaa muistaakseni karhu jahtasi mua. Olin herätessäni lähes kauhuissani ja tärisin, molemmilla kerroilla.

Näistä molemmista unista on kyllä jo aikaa parikin vuotta, mutta tuli yhtäkkiä vaan mieleen tässä... Undecided


Kiitos vastauksista! Smiley
tallennettu

No good times, no bad times
There's no times at all, just The New York Times
- Simon & Garfunkel : Overs -
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #1 : 03.11.2005 12:31:15 »

Lapsena (7v tai jotain) näin unen, kamalan painajaisen, jossa ei tapahtunut mitään, olin en-missään, mustaa kaikkialla.

Kuitenkin siinä unessa tiesin että minun tehtävänä oli mennä pimeydessä eteenpäin ja valita itselleni ominaisuuksia elämästä ?(kuten luonteen piirteitä ja tapahtumia), jos ahnehdin liikaa jouduin takaisin alkuun. Ja se alkuun joutuminen oli se pelottava kohta, se tapahtui hirvittävien äänien saattelemana. Siinä unessa tiesin että piti valita oikein että pääsisin pois sieltä.

No heräsin peloissani, mennin vessaan, mutta se uni ei loppunut ja kyllä pelotti kamalasti. Kömmin takaisin peiton alle ja visustin pysyi jokainen raaja peiton alla, sillä kuulin ne äänet vielä valveilla.

Tätä unta on vaikea selittää kun en meinaa sitä itsekkään ymmärtää. Ja tämä uni toistui vielä monena yönä  Huh

Menee kylmät väreet pelkästä muistamisesta  Sad
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #2 : 03.11.2005 13:02:54 »

Kyllä olen herännyt unestani/painajaisestani todella kauhun vallassa.

Jokin ajan päästä siitä, 'uneksin valveilla', sen polariteetin.

Todella syvä ja vaikuttava kokemus oli!


Ikäänkuin alitajunnan pimeimmästä kolkasta, Valoismpaan ylitajuntaan.

Näin monikerroksellisen symbolisesti ilmaistuna.  Wink

Tähän siis sisältyi todellakin yöllinen painajaninen, jonka tunnelma jatkui valveilla ollessa yli vuorokauden. Jotenkin sitten kun sen pelon käsitteli ja kohtasi valveilla, sai kokea myös sen polariteetin. Tilan jossa ei ole kauhua, eikä pelkoa.

Ehkä syvimmät pelot on helpompi avata ja kohdata 'yöllisillä retkillä'....

 Cheesy Wink smitten

 smitten
« Viimeksi muokattu: 04.11.2005 10:34:30 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Harmaasieppo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16



Profiili
« Vastaus #3 : 03.11.2005 13:54:45 »

Kyllä noita pelottavia unia aina silloin tällöin näkee. Yks tuli mieleen... Siitä on jo vuosi kun unessa joku hakkasi asuntoni ovea hakulla. mies oli todella pelottavan näköinen. Tuli mieleen Twin Peaksin yks hahmo. Siitä viikko/kaksi menin unientulkintakurssille ja hämmästyksekseni opettajassa oli jotain samaa kuin miehessä, joka yritti tunkeutua asuntooni. Kerroin unen tälle gurulle. Hän sanoi, että mun isäsuhde ei ole kunnossa ja et pelkään miehiä. Molemmissa on kyllä paljon totta. On vaikea keskustella isän kanssa, joka on aina oikeassa.

Jollen väärin muista niin karhu unet saattavat myös symboloida isää. Jotain sukuun liittyvää kuitenkin. Täytyis kaivaa muistiinpanot esille, ku vaan muistais missä ne on. aurinko rapukuu neitsytaskendentti harka
tallennettu

"TULI MITÄ TULI"
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #4 : 03.11.2005 17:02:33 »

Minä uskon siihen, että astraalikehomme vaeltaa ja opiskelee Toisella Tasolla nukkuessamme. Oppimamme asiat voivat näkyä unina.

Muistan kerran nähneeni unta, jossa oli 1700-luvun sotilaita punaisissa asuissaan. He olivat palaamassa taistelusta. Ensimmäisinä kulkeneet olivat aivan poissa tolaltaan - itkivät, valittivat, tärisivät, olivat shokissa. Heitä kauhistutti se, mikä heitä seurasi joukon hännillä - siellä kuljetettiin taistelussa haavoittuneita sotilaita. Haavoittuneet olivat astuneet eräänlaiseen maanalaisen magneettiverkon päälle, joka lamaannutti välittömästi. Uhrien silmät liikkuivat, mieli pelasi normaalisti, mutta yksikään raaja ei liikahtanut. Täysin kivettyneitä ihmisiä. He eivät myöskään tunteneet mitään kipua, sillä heitä sai viskellä, heitellä ja hakata vaikka koivua vasten. Ei mitään reaktiota. Painoin pääni alas, koska en voinut enää katsoa tätä ja jostain tuli käsi, joka sulki silmäni.

Heräsin tuosta haavoittuneiden sotilaiden näystä ja olin aivan poissa tolaltani! Minun oli pakko valvoa pari tuntia kaikki valot päällä, koska pelkäsin näkeväni heidät uudestaan jos nukahdan.

Myöhemmin selvittäessäni miksi noin simppeli uni pelästytti minua niin paljon sain kuulla, että olin itse asiassa tuona yönä ollut Toisen Tason luennolla, joka käsitteli Atlantiksen aikaisia aseita. Luennoitsija ja suojelusenkeli olivat sitä mieltä, ettei luento sovi minulle, mutta väkisin intin päästä mukaan. Olisi pitänyt uskoa. Jouduin poistumaan kesken luennon - sen jälkeen, kun oli painanut pääni alas ja enkelini oli sulkenut silmäni.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #5 : 04.11.2005 10:12:41 »

Moi  Smiley

Nyt oli pitkään tauko, mutta taisi olla muutama yö sitten, kun ystäväni ohjaamana
unessani mentiin tutkimaan yhtä "pelkoa", heräsin aivan kauhusta täristen ja kesti tovin ennenkuin nukahdin uudestaan.

Tällä hetkellä työstän myöskin kuoleman pelkoa, hommia siis piisaa jokaiselle päivälle  Cheesy Smiley
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #6 : 04.11.2005 10:19:39 »

Monta kertaa! Joskus jopa niin kauhun vallassa, että ei ole uskaltanut liikahtaakaan... Unet ovat välillä merkillisen voimakkaita.
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Suvi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #7 : 04.11.2005 20:41:18 »

Näin kamalan, mutta samalla lyhyen painajaisen...

Olin Katariinan (pikkusisko 3v.) kanssa isossa ennestään oudossa puisessa heiveröisen näköisessä tornissa.
   Siskoni alkoi yhtäkkiä iloissaan juosta alaspäin portaita. Lähdin hänen peräänsä ja ehdin varoittaa siskoani kerran- ja kuinka ollakkaan- seuraava porras napsahti heti sen jälkeen pikkusiskoni alta ja putosi.
   Hyppäsin äkkiä perään ja sitten kaikki olikin oudon pelottavaa: Kaukana alhaalla näin Katariinan kuolleen ruumiin maassa ja itse lähestyin ja lähestyin häntä kovaa vauhtia. Pian vauhti koveni huippuunsa ja viimeinen kuva, minkä näin, oli siskoni veriset kasvot. =(

Voitte kuvitella, millainen järkytys se oli, mutta helpotuinkin sitten vähän, kun näin siskoni heti ensimmäiseksi huoneessani. =)
tallennettu

Aur: Oinas
Nouseva: Leijona
Kuu: Neitsyt
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #8 : 04.11.2005 21:57:31 »

Kyllä ollaan......

Näin useita vuosia sitten unta, että mies jonka kanssa elin, makasi kuolleena alasti lankulla, joka meni joessa virran mukana.  Cry

Me erottiin sitten oikeasti noin vuosi sen jälkeen.....et silleen!

Terkut EllenHopelle   Cheesy
tallennettu
EllenHope
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #9 : 06.11.2005 22:12:52 »

Kiitoksia vastauksista tähän asti, on niitä unia siis muillakin ollut. Valitettavasti, pitäisi kai sanoa. Huh

Ja terkut takaisin saisalille  coolsmiley  Tongue
tallennettu

No good times, no bad times
There's no times at all, just The New York Times
- Simon & Garfunkel : Overs -
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #10 : 07.11.2005 16:59:26 »

Liian monta kertaa  Sad Muistan monta sellaista unta joiden jälkeen on tuntunut pahalta mennä uudestaan nukkumaan. Muutama esimerkki:1) Isäni oli kuolemaisillaan (näin unen muutamaa kk aiemmin kuin isä oikeasti sai pahan sairauskohtauksen, en muista tarkemmin yksityiskohtia, mutta herättyäni olin ahdistunut ja peloissani). 2)Olin lähdössä baariin pukeutuneena intiaanityyppisiin vaatteisiin, avasin kotini ulko-oven ja oven takana oli vanhempieni koira pää veressä ja joku eläin (sakaali?) puri sitä kaulaan, hätistin pedon pois ennen kuin heräsin kauhuissani ja sydän hakaten. 3.) Lapsena näin muutaman kerran unta, jossa moottoripyörällä tuli kaksi miestä ja aikoi viedä minut vankilaan koska olin joskus sanonut haluavani tietää millaista olisi olla vankilassa. En kuitenkaan halunnut mennä ja heittäydyin jäälle makaamaan, miehet yrittivät nostaa minua moottoripyörän perässä olevaan puulaatikkoon. Tästä unesta heräsin aina itkien ja menin äidin viereen.

Tässä muutama ensin mieleen tullut esimerkki.
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #11 : 09.11.2005 08:27:29 »

Pari viikkoa sitten heräsin itkien ja aivan paniikissa. Cry Olin unessani isossa ruuhkabussissa (kuulostaa tyhmältä...) joka oli täynnä ihmisiä. Yritin kävellä väen läpi, mutta ihmisen pitivät kiinni nilkoistani ja ranteista. Jos jollain muullakin on ahtaan- ja suljetun paikan kammo, ymmärrätte varmasti. Aamulla sitten tuntui että olisin juossut koko yön, lihakset olivat kaikki jumissa ja olo oli muutenkin kaikkea muuta kuin levännyt.

En itse osaa tulkita unia, joten jos joku tietää jonkun hyvän aiheeseen liittyvän kirjan niin olisin hyvin kiinnostunut. Smiley
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
spikehead
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #12 : 10.11.2005 09:50:06 »

Näen lähes joka yö unia ja voisin kertoa milteipä jokaisen, harvat jäävät siten etten niitä muistaisi. Näin on ollut koko pienen elämäni ajan, usein sitä kiroan. buck2
Yleisin painajainen, mistä olen aina herännyt suorastaan hysteerisenä, on jos olen juuri nähnyt unta jossa minut hylätään ja jätetään yksin, tavalla tai toisella. Pienenä se oli, että ystäväni ja vanhempani olisivat vain yksinkertaisesti hävinneet jonnekin, nyt myöhemmin se on ollut pääasiassa se että poikaystäväni jättäisi minut toisen naisen takia. Minut on oikeastikin kerran jätetty siitä syystä ja se on aina ollut suhteissa suurin kauhunaiheeni että mitä jos niin kävisi.
Näen myös useita kertoja viikossa ennen nukahtamista näitä ns. puoliunia, joissa tipun selkä edellä kalliolta pimeyteen suunnatonta vauhtia ja säpsähdän sitten silmät auki ja koko kroppa tuntuu "kramppaavan" samalla hetkellä kun näen itseni siinä unessa tippuvan maahan. Selitystä sellaisille? Shocked
tallennettu

Aurinko: Kauris | Kuu: Rapu | Nouseva: Neitsyt
Puu-Puhveli
Sininen Yliääni Myrsky
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #13 : 10.11.2005 10:13:15 »

Tuosta putoamisesta: Kokeile kääntyä kuin kissa ilmassa...putoat jaloillesi. Vaatii jonkin verran harjoitusta, mutta toimii ainakin meikäläisellä.  Cool
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #14 : 12.11.2005 17:24:47 »

Näin kerran muutama vuosi sitten unen, jossa mulla oli todella ahdistava tunne. Aivan kuin jokin olisi painostanut minua ja olin todella ahdistunut ja peloissani. Heräsin ja tunne vain jatkui ja tuntui että huoneessani olisi ollut jokin. Laitoin nopeasti valot päälle ja aloin hokemaan Isä meidän -rukousta. Pikkuhiljaa ahdistus ja pelko huoneesta hävisi, mutten sammuttanut enää valoja.

Sitten myös melkein vuosi sitten nukuin sängyssäni ja olin ehkä hieman samantyyppisessä univaiheessa. Siinä pimeästä kurottui käsi tai jokin minua kohti (monta kertaa). Kun heräsin, niin jostain syystä vaistomaisesti käännyin katsomaan taakseni ja hetken näin ehkä jonkinlaisena jälkikuvana (?) tämän hahmon. Se ei kuitenkaan pelottanut niin paljon, koska siihen uneen tai kokemukseen ei liittynyt niin ahdistavaa tunnetta.

 kaksoset
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: