Hei!
Pakko kirjoittaa tänne..
Tämä nyt menee hieman ohi aiheen aloittajan ajatuksesta, mutta silti minun on jostain syystä kirjoitettava omista kohtaamisistani erään kurjen kanssa
Joka kerta kun käyn ratsastamassa hevosellani meitä vastassa on tuo yksi ja ainoa kurki. Aluksi tuo kurki ei päästänyt minua ja hevostani kovin lähelle itseään ja ihailimme tuota vain matkan päästä. Nyt olenkin huomannut, että mitä vähemmän hevoseni kanssa kiinnitämme tuohon kurkeen huomiota ja keskitymme vain pitämään hauskaa keskenämme, niin tuo kurkikin tulee meitä lähemmäksi
Yritinkin etsiä merkitystä tuolle kurjen kohtaamiselle ja löysin tällaisen tekstin: "Japanissa kurki on onnen symboli. Linnut voivat liikkua maan ja taivaan välillä. Siksi niitä liitetään kuolinilmoituksiin ja hautakiviin. Mikäli sinulle ilmestyy lintu läheisen kuoleman jälkeen, voit ajatella, että hän on tullut kertomaan kaiken olevan hyvin.
Lintu voimaeläimenä merkitsee joskus myös meedion kaltaista elämäntehtävää."
Erityisesti tuo viimeinen lause sai itsessäni melkoisen hämmästyksen, koska tuo kurki ilmestyi heti sen jälkeen kun olin käynyt eräässä meediotilaisuudessa, jossa havahduin tietäväni mitä meedion kautta oltiin kertomassa.. Saman asian olisin kertonut hieman eri sanoilla, mutta asian merkitys ei olisi millään tavalla muuttunut. Tämän jälkeen olenkin vakavasti miettinyt, tarvitsisiko tuota aihetta mahdollisesti alkaa opiskelemaan enemmän.. Olen koko elämäni ajan kyllä tiennyt aistivani henget ympärilläni ja tiennyt mitä he tulevat kertomaan ja välillä näitä viestejä välittänytkin eteenpäin (myös täällä), kun olen ymmärtänyt sen olevan juuri sillä hetkellä hyvin tarpeellista, mutta viimevuosien aikana en ole kyennyt / halunnut kanaviani avata koska en ole kokenut olleeni tarpeeksi tasapainossa itseni kanssa.
Minulla on ollut myös muita lintuja viimevuosien aikana ympärilläni näistä mainittakoon mm. Korppi, joutsen, haikara ja kalkkuna.
Menikö jo vähän liian korkealentoiseksi, vai olisiko tuo nyt jo viesti alkaa työstämään tuota puolta ihan tosissaan itseni kanssa, nyt siihen voisi jälleen olla voimavaroja ja jotenkin koen että nyt minua todella kutsutaan tähän tehtävään..