Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vainajat unessa.  (Luettu 23410 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« : 10.11.2014 21:08:32 »

Hei kaikki!
Olen suhteellisen uusi täällä foorumin puolella ja oli pakko kirjottaa toissa öisestä kokemuksestani! Smiley

Eli siis,rakas mummoni menehtyi syöpään 31.10 ja oli minulle äärettömän läheinen.
Mummo ei ollut kovin vanhakaan mehentyessään mikä tekee tilanteesta vielä kurjemman ja kaikki eteni ja tapahtuui hyvin nopeasti,muutama viikko diagnoosista menehtymiseen  Cry

Mutta enivei,en ole ennen nähnyt kuolleista sukulaisistani tai muistakaan tutuista unia kunnes la-su välisenä yönä näin  Shocked

Unen muistan kun eilisen,se oli erittäin selkeä,terävä,aivan kun oisi elokuvaa katsellut,ja erosi muista unista juurikin näiden seikkojen sekä jälkitunteitten takia.

Unessa siis olohuoneen pöydällä soi puhelin,se ei ollut miun oma puhelin vaan joku vanha ericssoni.

Vastasin sitten puhelimeen ja linja oli hyvin rätisevä ja pätki.
Puhelimesta kuului sitten tutulla äänellä,tuttuun tapaan että "No mummo täällä terve!Mitäs sinne kuuluu?"
Olin unessanikin ihan että WOOOOT  Cheesy koska tajusin siinä että mummon on tosissaan nukkunut pois.
Menin sitten unessani ihan sekaisin,itkin ilosta ja kysyin että miten sie mummo rakas voit soittaa vaikka oot kuollu ja tiijäthän sie että mie rakastan sinuu ja näin  smitten

Mummo sitten tokasi minulle hyvin rauhalliseen ja topakkaan sävyyn että " Olehan Jonna nyt ihan rauhassa, kaikki on hyvin".

Muistan että keskusteltiin pidempääkin,arkijutuista mutta tämä osa keskustelusta jäi mieleen  Grin
Sitten uneni loppu ja aamulla herätessäni oloni oli NIIIIIN lämmin ja iloinen,tyyni,rauhallinen ja lohdullinen ettei totta toista  Smiley

Mietin vain että onko muilla teistä ollu samoja kokemuksia tämmösistä? Voisiko tää olla joku kanava homma vai pitääkö tyytyä vaa pelkkään hyvään uneen  Embarrassed

Hauskintahan tässä on se että juuri edellisenä iltana itkin ja surin mummoa ja uni kävi jotenkin niin yksiin kaiken tapahtuneen kanssa, soiteltiin mummon kanssa viikoittain ja näin.

Lisäksi vaarini oli saman yönä nähnyt unta mummosta,kertoi tuossa kun soiteltiin ja kerroin tämän omani Cheesy
He olivat tosin olleet ruumishuoneella mutta lohdullinen uni hänelläkii  Smiley

Kirjottakaahan kommentteja ja kokemuksia!  Smiley
Olen itse niin onnellinen ja innokas tapahtuneesta,vaikka uni olisi vaan ollutkin  smitten
tallennettu
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #1 : 10.11.2014 21:37:36 »

Niin tuota en tullutkaan ajatelleeksi  Shocked

Mummon hautajaiset ovat tosissaan ensi lauantaina milloin saadaan hänet kaikki vielä hyvästellä,
pitääkin ottaa vakavasti tuo kehotus. Shocked

Innostuin siitä vaa vissiin liikaa,koska kokemust oli niin lohdullinen,
oli ihanaa "kommunikoida" taas rakkaan läheisen kanssa. Cheesy

Kävin mummoa katsomassa sairaalassa,kun oli huonossa jamassa ja mummo sanoi että olen fiksumpi kun muut sukulaiset yhteensä  Grin eli tosi läheiset välit oli meillä,ja rakkaus molemmin puolinen.  smitten

Eli pitäisi olla ajattelematta asiaa sen kummemmin?  Smiley
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #2 : 10.11.2014 21:46:54 »

Noh, minä ottaisin tuon unena, mutta myös samalla yhtenä vahvistuksena itselleni kuolemanjälkeisestä tietoisuuden säilymisestä, jos siihen on taipumusta. Lopulta sillä ei ole merkitystä, mitä tuo oli konkreettisesti, vain sillä on väliä miten se vaikuttaa nykyhetkeesi. Jos se on voimistava malli, joka tuo enemmän hyvinvointia sinulle eikä harmia muille niin kannattaa pitää siitä kiinni. Jotkut voivat varmasti kokea yhteyden luomisen heihin riesana, mutta silloin se on merkki, että heihin ei kannata sitä luoda? Se ei tarkoita, että muut ottaisivat sen riesana. Varsinkin jos olette olleet hyvissä väleissä aina niin kuka siinä häviää ja mitä? Ja jos hänen sielunsa on siellä ikuisuudessa ja ehdottomassa rakkaudessa, niin mikä riesa on olla vielä tietoisemmassa vuorovaikutuksessa rakkaan ihmisen kanssa? Smiley
tallennettu
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #3 : 10.11.2014 21:54:45 »

Kyllä mie hyvil mielin tätä unta muistelen, ja muistan lopunikääni.
Vaarikin tokas että se on hyvä että se oli mummo ku soitti ,tiijä mimmoset puheluhinnat sieltä taivaasta on soitella,kaukopuheluiksihan ne menee  Grin

Iloa tää uni tuotti siis miule että surevalle vaarillemme,ja hauska sattuma että nähtiin samana yönä samaa aikaa mummosta unta  smitten

Lueskelin netistä hirveesti noista vainaja-unista ja aihe alkoi kiinnostamaan kovin,siksi kirjoittelin tännekki että osaisiko joku kertoa omia näkökantoja ja kokemuksiaan vastaavasta  Smiley



tallennettu
saarloos
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #4 : 10.11.2014 22:07:14 »

Olen saanut pienen maistiaisen siitä autuudesta, mitä mummosi kokee tällä hetkellä ja voin sanoa, että mikään tunne tai ajatus ei horjuta sitä. Eli seuraa sydäntäsi.

Tuli tuosta unesta mieleen, että tulit vissiin ainakin osittain tietoiseksi sen aikana. Tuosta olisi vain pieni matka selkouneen, jolloin olisit täysin tietoinen unessa ja voisit itse muovata unimaailmaa; tehdä käytännössä mitä vain. Jos siis haluat keskustella mummosi kanssa vaikka joka yö, on se täysin mahdollista, tosin vaatii paljon harjoittelua.
tallennettu
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #5 : 10.11.2014 22:16:57 »

Olen saanut pienen maistiaisen siitä autuudesta, mitä mummosi kokee tällä hetkellä ja voin sanoa, että mikään tunne tai ajatus ei horjuta sitä. Eli seuraa sydäntäsi.

Tuli tuosta unesta mieleen, että tulit vissiin ainakin osittain tietoiseksi sen aikana. Tuosta olisi vain pieni matka selkouneen, jolloin olisit täysin tietoinen unessa ja voisit itse muovata unimaailmaa; tehdä käytännössä mitä vain. Jos siis haluat keskustella mummosi kanssa vaikka joka yö, on se täysin mahdollista, tosin vaatii paljon harjoittelua.


Itse asiassa olen koittanu harjotella selkounien näkemistä,siinä koskaan onnistumatta  Tongue

Mie jotenki aina nukahan ennenkö pääsen siihen  Grin
Ja sitten herään aamulla että höh. Huh

Tiedä sitten oliko tuo just joku esi-aste lucid-unesta,
niin todentuntuinen,looginen ja terävä se oli.
Kaikki ne äänet,tuntu ku olisi oikeesti puhunu puhelimessa,linja tosin vähän tökki  Grin
tallennettu
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #6 : 11.11.2014 22:58:41 »

Hei sinulle nonjonna ja surunvalittelut mummosi menetyksestä.

Näemmä kun olit kirjoituksesi perusteella erittäin hyvissä väleissä mummosi kanssa, niin mummo kyllä varmasti tiesi että tulet suremaan hyvinkin kovasti poismenoa. Varmaankin siksi ilmoitteli olemassaolostaan ja koitti antaa lohtua sinulle, niinkuin saitkin, kun tunsit olosi niin hyväksi.

Olen myös kokenut näitä, enoni joka oli minulle aina ystävällinen kävi pian kuolemansa jälkeen näyttäytymässä ja kertoi olevansa onnellinen. Siskoni olen nähnyt elämän kiperissä tilanteissa unen kautta opastamassa että hyvin menee. Muitakin olen nähnyt, paappani joskus ja setäni, mummoni myös. Niillä on aina jokin asia mikä on kerrottavana, se pitää tulkita unen esineistä tai symboliikasta.

Seuraa jos mahdollista niin sitten kun tulee elämään muutoksia tai jotain muuta niin ilmestyykö mummosi unessa jollain lailla ennakkoon. Minulle on käynyt monesti niin, monia asioita, ne eivät ole sattumaa kun paljon merkkejä on tullut ennalta, suhtaudun näihin ihan vakavasti. Vaikka omaisten menettäminen surullista onkin, siitä huolimatta tuntuu lohdulliselta kun tuntuu tai tietää että he yrittävät auttaa maanpäälle jääneitä, emme ole yksin.

Lisäksi vielä että aina kun olen nähnyt ja jutellut kuolleiden omaisten kanssa unessa niin seuraavana päivänä on jotenkin helpottunut, rauhallinen olo. Ja jotenkin ne unet jäävät tosi voimakkaasti mieleen.
tallennettu
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #7 : 12.11.2014 07:44:39 »

Kiitos DeVante vastauksesta!  Smiley

Kyllä miekii niin tosissaan haluaisin uskoa niin että mummo kävi lohduttamassa mua unessa, ja onnistu siinä vielä  Grin

Tuli kyl semmoin olo että joku tuolla pitää huolta,
oon aina ollu tämmöin vähä yksinäinen susi,vanhemmat asuu kaukana ja välit heihin eivät ole ehkä semmoiset kun yleensä lapsilla ja vanhemmilla on   idiot2  Grin

Hirveen kiinnostavia asioita kuitenkin,kaikki nämä missä edesmenneet läheiset ovat tulleet unissa varoittamaan jotain tai muuten vaan sopivaan saumaan kertomaan jotain  Smiley

Tästä saatiin kyllä voimaa taas tarpoa läpi pimeän talven,
mulla on yks tosi kirkas tähti meinaa tuol taivaal  smitten
tallennettu
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 69


Elämä kantaa


Profiili
« Vastaus #8 : 15.11.2014 21:21:20 »

Mun mummo kuoli melkein 20 vuotta sitten. Muistan unen kuin eilisen päivän, mummo ensin soitti ja sitten tuli silloin yöllä mun luokse ja käytiin yhdessä läpi mun elämäntilannetta sillä hetkellä. Antoi "siunauksensa" mun silloiselle elämänkumppanille josta myöhemmin tuli lasteni isä. Ja muutamia elämänmakuisia neuvojakin sain.
Hassuinta oli, ettei pidetty mummon kanssa oikeasti yhteyttä juuri lainkaan - pari kertaa vuodessa soiteltiin. Ei ollut edes tavannut mun avomiestä silloin. Mummo oli eläessään kovin negatiivinen ja vaikeasti lähestyttävä ihminen, kun unessa siitä kysyin, hän vastasi vaan että se elämä nyt on vaan semmoista, mutta nyt on parempi olla, niin on mukavampi jutella oikeista ja tärkeistä asioista.
Aamulla herätessä oli todella lämmin ja levollinen olo. Olin onnellinen mummon puolesta, että silläkin oli asiat paremmin   smitten
Pääsi varmaan papan luokse.

Tämä oli ensimmäinen tutun tai sukulaisen kuolema jota jouduin käsittelemään ja kieltämättä tuo vierailu helpotti tilannetta todella paljon. Olisi hyvä jos kaikki meistä saisivat kokea jotain vastaavaa aina läheisen kuollessa.

Myöhemmin olen läheisen kuollessa nähnyt vastaavia unia, joissa edesmennet ovat luonani vierailleet - tosin unet eivät ole koskaan olleet niin voimakkaita kun tuo mummon hyvästely. Oma tytärkin kertoo vastaavantyyppisistä unista, vaikka kyseessä olisi vähän vieraampikin ihminen.
tallennettu
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #9 : 16.11.2014 00:43:37 »

Mun mummo kuoli melkein 20 vuotta sitten. Muistan unen kuin eilisen päivän, mummo ensin soitti ja sitten tuli silloin yöllä mun luokse ja käytiin yhdessä läpi mun elämäntilannetta sillä hetkellä. Antoi "siunauksensa" mun silloiselle elämänkumppanille josta myöhemmin tuli lasteni isä. Ja muutamia elämänmakuisia neuvojakin sain.
Hassuinta oli, ettei pidetty mummon kanssa oikeasti yhteyttä juuri lainkaan - pari kertaa vuodessa soiteltiin. Ei ollut edes tavannut mun avomiestä silloin. Mummo oli eläessään kovin negatiivinen ja vaikeasti lähestyttävä ihminen, kun unessa siitä kysyin, hän vastasi vaan että se elämä nyt on vaan semmoista, mutta nyt on parempi olla, niin on mukavampi jutella oikeista ja tärkeistä asioista.
Aamulla herätessä oli todella lämmin ja levollinen olo. Olin onnellinen mummon puolesta, että silläkin oli asiat paremmin   smitten
Pääsi varmaan papan luokse.

Tämä oli ensimmäinen tutun tai sukulaisen kuolema jota jouduin käsittelemään ja kieltämättä tuo vierailu helpotti tilannetta todella paljon. Olisi hyvä jos kaikki meistä saisivat kokea jotain vastaavaa aina läheisen kuollessa.

Myöhemmin olen läheisen kuollessa nähnyt vastaavia unia, joissa edesmennet ovat luonani vierailleet - tosin unet eivät ole koskaan olleet niin voimakkaita kun tuo mummon hyvästely. Oma tytärkin kertoo vastaavantyyppisistä unista, vaikka kyseessä olisi vähän vieraampikin ihminen.

Joo erikoinen uni oli tosissaan tämäkin siinä mieles,ettei oo ikiin tullu tuommost oloo sen jälkee mikä tul,
ja oon aika unirikas ihmiin et nään miltein joka yön jotai unta ja viel muistanki usein ne aamulla  Smiley

Tänää meil ol hautajaiset,ja sain laskettua nuo viimisetki silmäkulmaa painaneet kyyneleet pihalle,
oli se vaa niin hieno ihmiin tuo miun mummoin ja oon niin onnelliin että sain tuommosen ihmisen elämääni,vaikka liian aikaisin pois lähtikii  angel

Toivon et mie saisin nähä tuommosii unii viel lisää,mut niitä tulee jos on tullakseen  Smiley
Mummolle juttelin hautajaisissa,toivottavasti kuuli mitä mie sille höpöttelin  :Smiley



tallennettu
max.79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Shining


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 01.03.2015 08:41:26 »

Hei

koen samanlaisia asioita kuin sinä. Paljon. ja vainajista. Luulin jo,  että olen aina maailmassa jolle henget puhuvat unien kautta.. ja valve elämässä.

Kokemuksesi ei ole pelkkää unta. Mummosi halusi kertoa että kaikki on ok ja on lähellä sua. Teidän välinen suhde on ollut läheinen kuten vaarisi ja mummosi välinenkin. Koen, että hän on käynyt lohduttamassa teitä surun keskellä.  Mummusi seuraa sua valve-elämässä ja on läsnä. Hän ilmoittaa olemassa olostaan unien kautta. Oletko kokenyt valve-elämässä jotain erikoista tämän jälkeen, tuttuja tuoksuja mummulasta esimerkiksi.

itselläni on oma vaari ollut läsnä unien kautta. Suojelevana henkenä angel. Unissani on tullut moikkaamaan myös lapsuuden ystävä, edesmennyt sekä viime yönä ihan uusi edesmennyt ihminen. tuttu hänkin. Yleensä kertovat miten jakselevat ja mitä kuuluu. Joskus on jokin sanoma kerrottavana.


Elä pelkää keskustella unessa mummusi kanssa jos vielä tulee moikaan. Mieti unen merkitystä ja sanomaa. Sulla on lahja, voit keskustella henkien kanssa.   smitten

Heitä viestiä, Olisi kiva tietää miten on mummusi henki ollut nyt läsnä.
tallennettu
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #11 : 18.03.2015 01:11:00 »

Hei kaikki ja kiitos kommenteistanne!   smitten

Vahva epäilys on nyt siitä että mummukka kovasti kommunikoi ja tarkkailee mitä täällä oikein puuhastellaan,
kaikista paras hetki oli jouluna,aatto aamuna.

Mie oon alkanu nyt tänä talvesta ruokkimaan pikkulintuja tuossa meiän pihamaalla ja olen aina vähä surkutellu ku siinä ei olu punatulkkuja näkyny,joka on siis miun lempi lintuni  Smiley

Koko talven mie sitä punatulkkuu koitin kytistää mutta ei näkynyt kunnes aatto aamuna kun heräsin puuroa keittelemään ja muut oli nukkumassa,
katsahdin ikkunasta pihalle ja kappas,
pihalla puun alla seistä tönötti oikein komia ja verenpunainen punatulkku  smitten Cheesy
Se katto suoraan tänne sisälle ja kallisteli hieman päätään ja vähä aikaa siinä toisiamme ihmeteltiin kunnes se sitte otti ja läks  Grin

Sen jälkeen tuli heti mummo mielee ja mietin että oisinko mummolta pienen joululahjan saanu,kun hänkin kovasti linnuista piti.
Eipä oo sen koommin sitten enää punatulkkui näkynykkää.....
tallennettu
max.79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Shining


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 26.03.2015 10:03:43 »

 smitten
 
Kun toivoo jotain se toteutuu!
tallennettu
nonjonna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #13 : 31.03.2015 14:07:48 »

Pakko hehkuttaa tännekkin! Cheesy

Viime yönä näin unta että oltiin mummolla,tai siis vaarilla eli mummoa ei enää ollut.
Menin sitten unessa vintille ja mummo ilmestyikin yhtäkkiä,hymyili leveästi ja halasi minua  smitten

No tänään sain puhelin soiton jossa kerrottiin että sain työtä,
juuri sitä paikkaa mihin olin hakenut ja minkä halusin  Smiley

Sattumaako?  :Smiley
tallennettu
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #14 : 31.03.2015 23:01:58 »

No niin, tervetuloa vaan tähän mielenkiintoiseen unimaailman tapahtumiin henkimaailman osalta jälleen nonjonna  Smiley

Sait oikein konkreettisen tunteen että kyllä, mummosi seuraa ja tekee parhaansa seuratakseen maan päälle että hyvin menisi.

Onnitteli jo ennakkoon, sitähän tuo hymyily ja halaaminen tiesi. Niinkuin yleensä, uni ei oikein suoraan kerro mitä tulee tapahtumaan. Joskus voi olla vihjeitäkin, mutta ei niitä läheskään aina ymmärrä tai ei osaa tulkita, paitsi jälkeenpäin.

Työpaikan saaminen tänä aikana on kyllä iso käännekohta, ja nyt se oli oikein ylhäältä asti saanut vahvistuksensa. Varmasti nyt tulevaisuudessa jos jotain merkittävää elämässäsi tapahtuu niin eiköhän taas mummo ilmesty, tiedät sitten vähän ennakkoon odottaa jotain tapahtuvaksi.

tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: