Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tasa-arvoinen avioliittolaki läpi eduskunnassa tänään!  (Luettu 22232 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« : 28.11.2014 17:14:52 »

No vihdosta viimein tämä maa ei ole enää takapajula!Onnea kaikille niille,joita tämä laki koskettaa. smitten

Lisää tietoa alla olevasta linkistä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288785613101.html
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 28.11.2014 17:23:05 »

Ois kiva saada taivaankappaleista tulkintaa tämän asina tiimoilta jonkun osaavaisviitsiväis kiinnostuneen taholta.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2 : 28.11.2014 17:38:54 »

Ois kiva saada taivaankappaleista tulkintaa tämän asina tiimoilta jonkun osaavaisviitsiväis kiinnostuneen taholta.
olis juu?Venusko olisi tässä isossa asemassa,kun kyseessä on parisuhteeseen liittyvä asia?
« Viimeksi muokattu: 28.11.2014 17:40:34 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 28.11.2014 20:07:30 »

Minä en kyllä ymmärrä, miksi kristityt olettavat, että jokainen homo-ja lesbopari tunnustavat heidän uskoaan?
Aivan uskomatonta!

Eikös Raamatussa kielletä äyriäisten syöminen paljon useammin kuin homosuhteet?
Ja naisten - varsinkin naimisissa olevien - pitäisi olla leikkaamatta hiuksiaan. Tämä sanotaan UT:n puolella.
Nainen vaietkoon seurakunnassa.
jne jne jne.
Miten se käsky menikään, että pitäisi rakastaa lähimmäistään? Tai; älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi?

Lakialoite ei koske minua. Mutta vastustajien argumentit olivat aivan poskettomia.
Aamun Hesarissa joku nuori kaveri (en muista nimeä) oli huolissaan syntyvyyden vähenemisestä, jos homoliitot sallitaan. Haloo! Miksi heteroparit lopettaisivat lapsensaannin, vaikka naapurissa asuisi homopari avioliitossa? Eihän lisääntyminen ole ennenkään ollut homojen harteilla.

Aaaaargh!

jokaisella on tietysti oikeus uskoonsa. Kunhan antaisivat toisille samat oikeudet.

tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #4 : 28.11.2014 20:21:40 »

Noh, eihän sitä pystykään ymmärtämään, niiden logiikkaa, en suinkaan kritisoi tai millään lailla halua väheksyä kristittyjä,
mutta siinä kohtaa kyllä, kun toisia ihmisiä sorretaan aivan käsittämättömin perustein.

Olen jo pitkään mielessäni muljaillut kirkosta eroamista... monta vuotta, ja tänään sitten päätin erota.
Onhan jäsenenä hyviä ja huonoja puolia, mutta mietin, että minä en kuulu kirkkoon. Eikä se edusta minulle mitään.
Ehkä kuuluin perinteiden vuoksi kirkkoon. Voin olla kummi, kuin kummi tai mikä tahansa ihmisvirka tai puoliso, ilman kirkon vihkimistä siihen. Arvostan kyllä kirkon osuutta hyväntekeväisyyteen ja ihmisten auttamista.
Ja jos joskus kuolen, niin minut saa haudata minne vaan. (mihin se on laillista)

Mutta tosiaan, HIENOA SUOMI!
ja muutenkin että kansalaisaloite ylipäätään meni läpi, mikä luo uskoa siihen että meillä kansalaisillakin on kuuluvuutta, ja vaikutusvaltaa Smiley
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 28.11.2014 21:03:03 »

Luulenpa, että moni kristitty on myös toivonut aloitteen läpimenemistä. Alkaen arkkipiispa Kari Mäkisestä.

Joo. Siitä pointsit!

Niinhän se on, että tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Eli ehkä hyvinkin pieni joukko vastustaa äänekkäästi ja suuri enemmistö hyväksyy asian hiljaisesti.
tallennettu
Downtempo
Vieras
« Vastaus #6 : 29.11.2014 00:35:24 »

Avioliiton asteroidi Juno  juno transiittina 15  leijona aspect_opp SF  juno 15  vesimies 11 huoneessa ja demokraattisessa Vesimiehessä. Sinänsä tuo  juno vesimies maan kartalla vois olla ihan demokraattinen tasavalta niinku maan "roolina".
11 huone on sosdem.puoleen huone, jos sillä mitä väliä.
Avioliittohan on juridinen liitto ja nyt päätettiin laista,
että oisko sitten  jupiter sekä  lakia että  uskontoa tässä,
tr  aurinko 6  jousimies  aspect_opp SF  jupiter rx 5  kaksoset
ja SF  progekartalla tr  jupiter 22  leijona aspect_con SF  askendentti 22  leijona.
Tää on mielenkiintoinen muutenkin, koska tuo  jupiter askendentti leijona on kvinkunssissa
 SF proge  aurinko merkurius 22  kalat  ( 8 huone ja sen teemat, psykologinen ja sex and so on, sitoutuminen )
ja tämmösen   askendentti aspect_inc aurinko -kuviota astrologi Manninen on nimennyt irtopääpeikoksi,
ja tää kuvio jää Suomen ap-kartallekin ja tästä tulee yleisesti mieleen, että Suomen  jupiter askendentti julkisuuskuva on ihan muuta kuin maa sisäisesti tuntee ja kokee. Tää vois kuvata myös kuilua eliitin ja velkavankeudessa elävien välillä.
Ja että olihan tästä lakiesityksestäkin kvinkunssin hiertävää vääntöä.

Mean apoge Lilith peräänkuuluttaa tasa-arvoa, mutta lähinnä miehen ja naisen välillä,
mut ehkä muutenkin seksuaalista tasa-arvoa ( Halosella setan jäsenenä ? Lilith korostunut)
Lilith siirtyi just Neitsyeeseen ja yhtyy kuninkaalliseen Regulus kiintotähteen 0  neitsyt
ja siitä  aspect_kvi SF  venus 0  vesimies, tasa-arvoo joo, sukupuolesta riippumatta.
Lilith  aspect_con kuu 13  neitsyt SF natal-kartalla (  kuu kansa ? maan kartalla)
ja progekartalla Lilith  aspect_con mars 24  neitsyt seksuaalista tasa-arvoa sekin.

proge  kuu 2  oinas aspect_con avioliitto  proge  juno 1  oinas
ja tämähän on neliössä natal SF  merkurius kuunsolmu 1  kauris,
työstetty on tahtomista.

En ole perehtynyt lain sisältöön, että missä määrin se käsittelee esim. huoltajuuskysymyksiä,
jotka olisivat  ceres .n asioita (  ceres liittyy esim. yksinhuoltajuuteen)
no tr  saturnus 27  skorpioni aspect_con SF  ceres 27  skorpioni,
vastuu ja velvollisuus, oli aika, skorpionin luonnollinen lisääntyminen ei kuitenkaan onnistu näillä pareilla.
Homogeeniset vanhemmat? äidit että isät.

Sitten  vesta , jota tulkitaan myös valtiojärjestyksenä.
tr  vesta nyt 27  jousimies  aspect_con proge SF  kuunsolmu 27  jousimies ( 5 huone, oisko rakkaussuhteet fokuksessa ?)

Siinä kait niitä tuohon liittyen vois olla.
Niin ja tr  kuu 22  vesimies ( nyt jo 27 tai 28 ) tais liikkua siellä Suomen proge DC:llä puolison puolia pitämässä,
kun se justice-Jupiter äänesti progenousulla.

Ja Suomen kartalla käytän klo 14.35 aikaa, jonka olen katsonut toimivaksi,
ja jota joku oikeekin astrologi käyttää. Smiley

ja pliis, älkää lainatko keskustelussa edellisen repliikkiä (ainakaan mun, mitään niin vihaa täällä foorumilla  kuin noita harmaita laatikoita)
eiks älykäs lukija osaa seurata ilman toistoakin. coolsmiley

Ootkos nousukuu 2. eli kuka päättää miten täytyy kirjottaa ja miten ja missä tilanteessa, et miten täytyy rajottaa kirjottamista?
osaa osaa seurata.  Cool
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 29.11.2014 12:04:00 »

Astrologia ei ole tiedettä (vielä ainakaan) eikä astrologi tiedemies, joten suhtautuminen tulkintaan ei välttämättä ole täysin neutraali, senkään takia että näkökulma ja lähestymistapa lienee jokaisella astrologilla omanlaisensa.
Luulisin, että jokainen kuitenkin pyrkii neutraaliin otteeseen, mutta inhimillisellä tavalla.
Itse en ole astrologi, en uskovainen enkä homo, kiinnostunut vain astrologiasta.
En ole myöskään nousukuu 2 vaan astroholisti nikki, joka on kirjoitellut tälle foorumille vuodesta 2006,
ja kokenut alkuaikoina tuon soljuvan keskustelutyylin ilman lainauksia tällä foorumilla sujuvaksi.
En tiedä miksi nykyään lainataan lähes automaattisesti edellisen taksti,
onko lyhytkestoinen muisti todella noin lyhyt?
enkä tiedä sitäkään ketä se lainaaminen palvelee ( kuinka moni lukee nuo lainaustekstit uudelleen oikeesti ? )
mutta jos se kerran suurinta osaa pavelee, niin poistan alkuperäisen tekstini,
sehän on nyt kaikkien luettavissa tuossa lainauksessa.
Enkä enää ihmettele yhtään miksi täältä suurin osa  (vanhoista ) astrologian harrastajista häipyy.
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 29.11.2014 12:10:46 »

Olisipa ihanaa, jos jokainen eläisi uskonsa ja vakaumuksensa mukaan ja sallisi sen myös toisille.
Näin maailmasta tulisi oikeasti parempi paikka.

tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 29.11.2014 12:24:30 »

Olisipa ihanaa, jos jokainen eläisi uskonsa ja vakaumuksensa mukaan ja sallisi sen myös toisille.
Näin maailmasta tulisi oikeasti parempi paikka.

Mä peesaan sua tässä asiassa. Ei kaikkien tarvi olla samanlaisia 150% heteroita kuin minä. Ja miks vaan sisäministerin mielipide ois ainoo oikee johdatin tässä asiassa. Eihän pelkkä sukupuolisuuntaus voi määritellä koko ihmistä. Eihän?!

uglystupid2  2funny Että mä oon ilonen eilisestä historian lehden kääntymisestä.

Miks sisäministerinä on lääkäri, joka kääntää selkänsä tosiasioille?!  Cry
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 29.11.2014 15:45:22 »

nikki nyt menee ohi ja kovaa.. siis eikös lainaaminen juuri selvennä vain, että kenen tekstiä kommentoi, jotta ei tule turhia väärinkäsityksiä? Mikä siinä oman tekstin lainaamisessa on niin vaikeaa kokea? Vai mistä on kyse? Huh

Lisäys: Voiko muutenkaan päätellä, että tämän lainaamisen takia täältä on lähtenyt vanhoja kirjoittajia, vai voiko asiassa olla todella paljon muitakin vaikuttavia tekijöitä?
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 16:16:48 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 29.11.2014 16:45:59 »

Edellisen kirjoittajan tekstin lainaamista en ymmärrä, koska se on siinä yllä,
ja sen voi kuitata vaikka että niinpä niin Ritsa, ottaen kirjoitukseen mukaan kirjoittajan nimimerkin,
jotta muut tietävät jotta keskustelu jatkuu edellisestä.
Lainaaminen vaikka edelliseltä sivulta on ok,
mutta muuten nämä harmaitten laatikoiden täyttämät topikit ovat minun mielestäni raskaita lukea ja ulkonäöltäänkin raskaan oloisia.
 Ja kyllä, varmaan lähtöihin vaikuttavat muutkin syyt,
ja ehkä yhtenä syynä astrologian vähäinen osuus ylipäätään foorumilla.
Mutta joo,
voin mennä ohi ja kovaa,
no problem, coolsmiley
voin pohtia astrologisia kuvioita blogissani,
jos ja kun harmaat laatikot liikaa häiritsevät esteettistä silmääni. angel

Keskustelu jatkukoon laatikoilla tahi ilman.
Lakiesitys on saanut suurta huomiota myös ulkomailla luki otsikoissa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112918877144_uu.shtml

ehkä siinä on sitä jupiterin julkisuutta,
 merkurius jousimies uutisointia ulkomailla ?
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 16:51:18 kirjoittanut nikki » tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #12 : 29.11.2014 18:26:30 »

Luulenpa, että moni kristitty on myös toivonut aloitteen läpimenemistä. Alkaen arkkipiispa Kari Mäkisestä.

Tuo Kari Mäkinen kirjoitti hyvän kirjoituksen ja nostaa ainakin minun silmissä pisteitä! Iltalehden sivuillta löytyy teksti.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 01.12.2014 08:43:46 »

nikki, nojuu.. onhan tuossa pointtinsa. Samapa tuo minulle, ehkä noita pidempiä tekstejä ei tarvitsisi lainailla kokonaisina ainakaan. Vaikka toisaalta tuntuu liialliselta kontrolloinnilta mitättömästä asiasta. Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 01.12.2014 09:17:12 »

Mutta vastustajien argumentit olivat aivan poskettomia.

Vastustajien argumenttien poskettomuus johtuu luultavasti siitä, että tarkemmin analysoimattomalle tunnereaktiolle yritetään keksiä loogisia selityksiä ja ilmeisen huonolla menestyksellä.  Grin

Tieteellisesti on todistettu homofobian johtuvan latenteista homoseksuaalisista tuntemuksista:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8772014

Ja kun sitä ei voi ääneen sanoa tai ei edes itse tiedosta ja joku selitys pitää yrittää keksiä, niin naurettavia lopputuloksiahan siitä tulee.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: