Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näinkö Putin pääsee Euroopan valtiaaksi?  (Luettu 16112 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 15.12.2014 10:09:58 »

Sittenhän jokainen saa kirjoittaa myös negatiivisista asioista ilman, että syytetään pelottelusta. Vai mitä?  Wink

Pelkääminen ON oma valinta, siinä olet ihan oikeassa. Ja kun on pelossa, valo menee pois. Ja sekin on ihmisen valinta. Vapaan tahtomme antama mahdollisuus olla joko pimeässä tietoisuudessa tai valon tietoisuudessa on juurikin asia joka tekee ihmisistä niin ihmeellisiä olentoja. Ja ihan samalla tavoin kuin muilla on oikeus kertoa uskostaan 'pahoihin henkivoimiin' minulla on oikeus kertoa omasta epäuskostani niihin.

C'mon Ekle! Etkös sinä ensimmäisenä ottanut tässä ketjussa pelottelun esille? Kävin huonoilla silmilläni
hätäisesti läpi sen ja tuollaiseen tulokseen tulin. Sinä siis ensimmäisenä tulkitsit esille otetut
seikat pelotteluksi? Voin toki olla väärässäkin.

Oli miten oli, mielestäni esim. Chamberlain-tyylinen suhtautuminen Putinin aikomuksiin voi olla typerää:

https://www.youtube.com/watch?v=SetNFqcayeA
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 15.12.2014 10:14:08 »

C'mon Ekle! Etkös sinä ensimmäisenä ottanut tässä ketjussa pelottelun esille? Kävin huonoilla silmilläni
hätäisesti läpi sen ja tuollaiseen tulokseen tulin. Sinä siis ensimmäisenä tulkitsit esille otetut
seikat pelotteluksi? Voin toki olla väärässäkin.

Kyllä, minun mielipiteeni jonka toin julki, oli että tuo spekultointi mahdollisesti tuottaa pelkoa.
Mikä on eri asia, kuin sanoa että se pelottelua, joka semanttisesti sisältää tahallisuuden.

Ja millä tavoin se että minä tuon kirjotin, estää ketään toteuttamasta vapaata tahtoaan tässä asiassa?  Shocked
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 15.12.2014 10:29:46 »

Oli miten oli, mielestäni esim. Chamberlain-tyylinen suhtautuminen Putinin aikomuksiin voi olla typerää:

https://www.youtube.com/watch?v=SetNFqcayeA

Mitä sitten sinun mielestäsi olisi hyvä tehdä? Siis muiden valtioiden? Entä meidän foorumin lukijoiden/kirjoittajien?

Se miten me yksittäiset kirjoittajat tällä foorumilla spekuloimme Putinista, ei muuta asioita mihinkään suuntaan.

Se mitä itse kukin spekuloinnin sijaan voi tehdä, on esimerkiksi kanavoida valoa Putiniin ja hänen lähipiiriinsä, jotta näiden toimet tulevat ihmisille entistä selvemmin näkyviin. Itse olen kanavoinut valoa Putiniin & lähipiiriinsä, sekä Ukrainaan jo tuolta viime keväästä asti.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 15.12.2014 11:23:28 »

Hupskeikkaa, olenkin käyttänyt tässä ketjussa pelottelu-sanaa, mutta vain viittaamaan uskonjärjestelmiin noin yleensä:

Lainaus
Miksi lisätä pelkoa, kun se samalla lisää pimeää tietoisuutta?
(Siis sitä pimeää tietoisuutta ihan meissä tavallisissa ihmisissä, meissä juuri nyt on se pimeän tietoisuuden ja valon tietoisuuden kamppailu meneillään, ihan ihmisissä ilman mitään henkimaailman puuttumista asiaan.)

Pimeä tietoisuus lisääntyy pelottelusta, siitä syystä minä kerron uskostani, jossa ei pelotella.

Laitan tämän tähän sen vuoksi, että en viittaa tuolla sanalla tuossa keneenkään tämän ketjun kirjoittajaan, eli en siihen että ihmiset tahallaan pelottelisivat toisiaan, vaan siihen että on uskonjärjestelmiä jotka pelottelevat.  (Helvetintuli-uskonnot ehkä eniten.)
« Viimeksi muokattu: 15.12.2014 11:46:30 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 15.12.2014 11:52:37 »

Aikaisempaan pitkään vastaukseesi liittyen.

Olet aika söpö, kun hermostut ja rupeat selittelemään.  Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 15.12.2014 11:56:51 »

Olet aika söpö, kun hermostut ja rupeat selittelemään.  Wink

Mistä teit sen virheellisen päätelmän että hermostuin?  Shocked

Jos luulet olevasi telepaatti, niin menpä kuittaamaan Skepsis ry:n lupaama palkinto sille joka tuottaa todistettavasti yliluonnollisen ilmiön. Jos onnistut sen tekemään nimenomaan telepatialla, niin  jutellaan sinun luuloistasi mielentilani suhteen sitten uudelleen.  Grin

Olen kova selittämään ihan tyynessäkin mielentilassa.

tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 15.12.2014 12:03:40 »

Toisikohan tämä Putinin aikeita ristivalaistukseen?

www.silkroadstudies.org/resources/1409GrandStrategy.pdf

Itse luin vain hieman alkua...  :Smiley 
Oletan, että esim. Eklen lukunopeus on ainakin noin 5-kertainen meitsin lievästi
näkövammaisen vastaavaan verrattuna!

Cheesy
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 15.12.2014 12:38:13 »

Toisikohan tämä Putinin aikeita ristivalaistukseen?
www.silkroadstudies.org/resources/1409GrandStrategy.pdf

Varmaan toisi, ainakin USAn näkökulmasta katsottuna...
Aika looginen pläjäys sisällysluettelon perusteella, sen sentään jaksoin vilkaista lävise.

Minulla ei oikein ole mielenkiintoa lukea tuollaista pläjäystä, koska minun ainoa strategiani on kanavoida valoa Venäjän hallintoon, jotta kaikki näkisivät paremmin mitä tapahtuu ja sitten käyttäisivät omaa vapaata tahtoaan asian suhteen.

Luultavasti tuo dokumentti vastaa myös siihen kysymykseen mitä muiden valtioiden pitäisi tehdä - ainakin sieltä USAn vinkkelistä katsottuna - toivotaan että ko. maiden päättäjät myös tutustuvat tuohon tietoon. Ja toivotaan että vastaavaa tietoa tuotetaan myös muusta kuin USAn näkövinkkelistä: USA ja Venäjä omaavat tällä hetkellä tämän hiekkalaatikon isoimmat lapiot ja molemmat ovat tietoisia siitä, mikä tekee sen että ne toimivatkin sitten aika omavaltaisesti aina kun huvittaa. Muita ison lapion ja siten omavaltaisuuden taipumuksen omaavia ovat tietenkin myös muut väkirikkaat ydinasevallat.

Mielenkiintoista on minusta seurata miten ihan tavalliset 'kansan syvät rivit' reagoivat lähivuosien aikana omien hallitustensa tekemisiin. Jo nyt tuntuu näkyvän taipumusta siihen, että epäkohdiksi koettuja asioita aletaan protestoida välittömästi ja suurin joukoin.

Eu on tavallaan uusi ja aika hankala/outo toimija sikäli, että kun se ei ole edes liittovaltio eikä sillä ole varteenotettavaa omaa armeijaa (se että siellä on paljon Nato-maita on aivan eri kuvio), jolloin se on tavallaan Venäjällekin uhkana - jota Venäjä kokee ainakin taloudellisesti koska sen tiedetään protestoivan mm. Ukrainan yhteistyösopimusta EU:n kanssa ja tarjonneen tilalle omaa kauppaliittoaan - aika lailla epämääräisempi ja ehkä jotenkin ameebamaisempi kuin olisi selkeä valtio vastustajana, kuten nyt vaikkapa USA. Tavallaan tilanne on siis jotenkin uudenlainen verrattuna esim. kylmän sodan aikaan.

Minun on vaikea muodostaa selkeää mielipidettä tästä härdellistä sen vuoksi että osittain tajuan molempia osapuolia: Venäjä ei ymmärrettävästi ilahdu Naton laajenemista rajanaapureihinsa, mutta toisaalta on aika ymmärrettävää että maat joita aikoinaan neuvostojoukot miehittivät ja joiden elämää Neuvostoliitto vuosikymmeniä saneli, ovat erittäin innokkaita liittymää Natoon.
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 15.12.2014 16:23:25 »

Nomen est omen? (Si vis pacem, para bellum! [sii viis paakem paraa bellum?])

Muistutus siitä, mitä nimi Vladimir alunperin tarkoittanee (Wiki):

Etymology

Max Vasmer in his Etymological Dictionary of Russian Language explains the name as meaning "regal". Folk etymology interprets the meaning as "person of the people" or "the one with peace on one side". This confusion is introduced by other meanings of the Slavic word "Mir" or "Myr" – peace, people/community, and the world.[2] There was no ambiguity prior to reforms of Russian orthography in 1918. The spelling of the two words was миръ (peace) and мiръ (the Universe),[3] and the name was spelled the third way, Владимѣръ,[2] of Gothic -mērs (great), meaning "Great in His Power" [2] (compare: Theodemir, Valamir). but Russian speakers understood and understand the meaning as "Peace Owner" or "World Ruler".

tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #24 : 15.12.2014 20:25:43 »

Olet aika söpö, kun hermostut ja rupeat selittelemään.  Wink

Mistä teit sen virheellisen päätelmän että hermostuin?  Shocked

Jos luulet olevasi telepaatti, niin menpä kuittaamaan Skepsis ry:n lupaama palkinto sille joka tuottaa todistettavasti yliluonnollisen ilmiön. Jos onnistut sen tekemään nimenomaan telepatialla, niin  jutellaan sinun luuloistasi mielentilani suhteen sitten uudelleen.  Grin

Olen kova selittämään ihan tyynessäkin mielentilassa.

Wink smitten 2funny
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: