Olin oikeassa, kielletty aihe
Ja huomaa, että ainakaan minä en ottanut kantaa tähän Sepon ansaitsemisasiaan, kerroin vain että se herättää hilpeyttä ei-hihhuipiireissä.
Olen itse tehnyt omaisuuteni (melko ison) lähes pelkästään vitsiä vääntämällä, aivan yhtä moraalitonta (tai ei) sekin
Mutta kun keskustelu on avattu, niin olen sitä mieltä että näinkin "pyhästä" asiasta pitää voida keskustella, vaikka sitten huumorilla. Kun selvänäkijätopikissa keskustellaan näkijöistä jotka eivät näe, mutta rahastavat silti, niin se keskustelu täällä kuitenkin hyväksytään. Itselläni on ollut selvänäkijätuttuja, jotka ovat elämässään rahastanet valtavia summia katsomisella ja yhtäkkiä rahahanat ovat vain menneet kiinni. Rikkauden oppiläksy tuli opittua? Aika siirtyä seuraavaan läksyyn.
Astrologin kohdalla voisimme keskustella vaikka sitä, onko eettisesti oikein kertoa erityisen hankalista ja haasteellisista transiiteista ja heti saman tulkinnan yhteydessä kaupata tulkintoja ikäänkuin "pelastavana" lääkkeenä ihmisille, joira ko. transiitti pelottaa. Tästä on noiden blogien perässä ollut jonkin verran keskustelua, mutta sen pidemmälle ei kukaan ole uskaltanut keskustelussa edetä. Sepon itsensä täytyisi aiheesta tulla tänne juttelemaan.
Minulla on varmaankin sellainen KARTTA, että en kauhean helposti hyväksy sitä, että on asioita joista ei voi puhua. Eikä keskustelu tarkoita juuri Sepon tienestien moralisointia. Jos itse olisin astrologi, niin takuulla miettisin samalla tavalla näitä asioita. Ja mietin myös silloin, kun koomikkona rikastuin, vaikka koinkin että työstäni on joilekin ihmisille iloa. Toisten silmissä taas olin yksiselitteisesti jumalanpilkkaaja pariisilaisten pilapiirtäjien tapaan. Oliko minulla siis oikeus ansaita jumalanpilkalla?
Eikä suomalaisia astrologeja voi tietenkään syyttää erityisen ahneiksi. Maaimalla guruilee ja on aina guruillut henkisen alan miljardöörejä
Edesmenneen Sai Baban rikkauksia olen paljon pohtinut, sattuneesta syystä. Aina kun on kyse henkisistä asioista on vastuu erittäin suuri.
Ymmärrän jos ymmärrätte minut väärin. Joten taivastelkaa, neitoset. päivitelkää ja paheksukaa!
Keskustelu ei haavoita ketään. Tämä on keskustelupalsta.