Suomalaisista aikuisista 90% käyttää alkoholia, käyttötavat ja -syyt vain vaihtelevat. Elimistöhän tottuu alkoholiin, kun sitä käyttää säännöllisesti. Miehesi kohdalla kuulostaa vain siltä, että tottumuksesta on tullut toinen luonto. Vaikea sanoa, voiko sitä sinänsä nähdä kartalta.
Erikseen ovat sitten ne ihmiset, joilla on todellinen hallintaongelma. Esim. henkilö, jolla on vahva Pluto kartallaan saattaa mennä äärimmäisyyksiin kaikissa tekemisissään. Saturnikko on aina masentunut ja juo murheeseen. Neptunikko pakenee todellisuutta alkoholiin, mutta toisaalta juuri neptunikkojen parista ne raittiitkin löytyvät. Pienikin määrä alkoholia saattaa nimittäin aiheuttaa melkoisia ongelmia heille. Vahvan tulikartan omaavat juovat pitääkseen hauskaa ja sitten rapatessa roiskuu. Onhan näitä moneen lähtöön.
Itselläni on äärimmäisen vahva
kartallani ja jos neptunikot ovat muka aina juoppoja, niin tällä painotuksella olisin jo aikaa sitten juonut itseni multakatteen alle!!!
Olen yksi alkoholi- ja huumevastaisimmista ihmisistä, en sylje lasiin, mutta annostus tulee täyteen jo 1-2 annoksesta ja saattaa mennä viikkoja ja jopa kuukausia ilman, että edes kaipaan alkoholia. Humalassa olen ollut viimeksi 4 vuotta sitten. Olen myös skeptinen lääkkeitä kohtaan. Vahva Neptunus näkyy enempi siinä, että ajattelu- ja toimintatavat saattavat olla abstrakteja ja epäortodoksisia, olen aika luova, inspiroidun helposti, musiikki ja kauneus (esim. luonto, kaunis sisustus, ruoka/kattaus yms.) stimuloivat.
Sen sijaan siskoni on toisesta puusta veistetty, hänellä on
6. huoneessa, ollen vielä
:seen 12. huoneessa. Arjen hallinta on hukassa ja siskoni huuhtelee huolensa viinalla alas, jos elämän realiteetit ja ahdistus iskevät päälle. Valitettavasti
Neptunus DC:llä kuvastaisi sitten enemmän niitä ihmisiä, joita vetää puoleensa. Kirjavaan joukkoon voisivat kuulua esim. muusikot ja muut taiteilijat, huuhailijat ja vanhat juopot.
Tiedän yhden henkilön, jolla
asteentarkasti DC:n päällä (7. huoneen puolella). Hän ei mielestäni juoppoja vedä puoleensa, mutta muuten vain henkisesti epäkypsiä/haavoilla olevia ihmisiä. Suhteet eivät hänellä yleensä kestä, kuten hoivasuhteiden ei ehkä ole tarkoituskaan olla niitä rakkaussuhteita.
Yksi ystäväni sen sijaan tuppaa keräämään lähelleen ihmisiä, joille alko maistuu. Muutoin erittäin työteliäs, arjen hallitseva ihminen, luotettava viimeiseen saakka, mutta on altis vaikutuksille - jos mies tai lähipiiri koostuu juopoista, alkaa hänkin "ryhmäpainostuksesta" ottamaan kuppia. Ja sitten, jos on juoppolalli matkassa, alkaa ottamaan enempi alkoa myös silloin, jos tarvitsee turruttaa v**utusta (muutoin ei turhautumisen iskiessä päälle juurikaan alkoon turvaudu). Ystäväni on
. Hällä tarkka
ja
tarkasti IC:llä.
DC:llä 7. huoneen puolella.