Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko tämä nyt se kolmas silmä?  (Luettu 17263 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
saarloos
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #15 : 24.07.2015 18:40:30 »

Se on jännä, että miksi minä koen näitä. En ole niin halunnut tavoitella "oloja" tai "näkyjä" tai muutakaan ns.normaalielämästä jotenkin poikkeavaa. Menin niille muutamille joogatunneille, koska halusin nukkua ja päästä stressistä Wink

Eiköhän se aiempien elämien työ vaikuta siinä taustalla. Empä itsekään ollut yhtään henkinen, mutta elämä pakotti polvilleen ja kääntymään sisäänpäin. Silloin palaset loksahtelivat paikoilleen ja oppi olemaan kiitollinen kaikista elämän koettelemuksista.

Olenko nyt oikeassa: olen kuitenkin ihan hyvällä tiellä? Minulla energia ilmeisesti virtaa toivotulla tavalla? Ilmeisimminkin tätä kokemaani toiset oikein tavoittelevat henkisellä matkallaan?

Se onkin sitten täysin itsestäsi kiinni, miten tästä jatkat siis. Omalta osaltani voin suositella, että alat lukemaan tästä eteenpäin: http://aypsite.org/10.html

Suosittelen, vaikkei olisi mitään aikomusta aloittaa kyseisiä harjoituksia. Meditaatioon ja pranayama–hengitysharjoitukseen liittyvät oppitunnit riittänee. Ne lisäävät ymmärrystäsi huomattavasti. Ainakin itse olisin ollut täysin hukassa ilman kyseisiä oppitunteja.

Sanoisin, että energia virtaa silloin toivotulla tavalla kun olet henkisesti tasapainossa ja voit sanoa olevasi onnellinen Wink Itse voit vaikuttaa siihen, miten ja kuinka paljon energia virtaa. Olen huomannut, että esim. kolmanteen silmään keskittyminen ennen nukkumaanmenoa johtaa helposti unettomuuteen ja/tai väsymykseen seuraavana päivänä. Kokeilemalla kaikki selviää ja jokainen meistä reagoi eri tavalla harjoituksiin, riippuen hermoston sen hetkisestä tilasta. Tuo pranayama-hengitysharjoitus on loistava tapa tasapainottaa energioita ja puhdistaa hermostoa.

Kokemukset ovat lähinnä sivutuotetta varsinaisesta henkisestä kehityksestä. Alkuun ne, täysin ymmärrettävästi, vetää puoleensa ja sitä haluaa vastaukset kaikkiin kysymyksiin nyt ja heti. Smiley Ja onhan se tietysti hieno homma, jos se vetää henkiselle tielle. Mutta kun keskittyy oikeasti siihen henkiseen kehitykseen ja oman elämänlaadun parantamiseen, kokemuksista tulee sivuseikka. Tai sanoisinko, että niin rutiininomaista, ettei niihin enää takerru.

Kokemusten tavoittelu tuo väistämättäkin epätasapainoa mieleen ja kehoon. Emotionaaliset oireet lienee yleisimpiä, mutta pidemmälle vietynä fyysisetkin oireet ovat mahdollisia. Esimerkiksi tuon aiemmin mainitsemani kokemuksen jälkeen sain pariksi päiväksi kutiavan symmetrisen ihottuman molempiin käsivarsiin ja vatsan seudulle.
tallennettu
Meidrin
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #16 : 25.07.2015 19:36:08 »

Vien tätä nyt hiukan alkuperäisestä sivuun: mitä oikeastaan on henkinen kehitys, ja mitä on `valaistuminen`?

Ette kuule uskoisi kuinka paljon olen lyhyessä elämässä kokenut vaikeuksia ja onnettomuutta, mutta siitä huolimatta nytkin koen olevani ns hyväosainen, onnekas ja pieniä säröjä lukuunottamatta hyvinkin onnellinen. Enkä puhu nyt niinkään taloudellisesta asemasta. Nämä harjoitukset, joogat yms. eivät ehkä siksikään tunnu niin avaimelta onneen koska tunnen olevani `kotona`. Saan iloni hyvinkin pienistä asioista. On toki asioita, mitä haluaisin vielä toteuttaa ja ne vaativat aikaa sekä rahaa, mutta ne tulevat kyllä aikanaan. Jos minulla olisi valta niin antaisin ja jakaisin hyvinvointia sitä kipeimmin tarvitseville, mutta nykyiselläänkin pystyn antamaan pienestä.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 26.07.2015 11:08:59 »

Vaikea kysymys tuo ja sen voi selittää monella tapaa. Henkinen kehitys on mielestäni tietoisuuden ja rakkauden laajentamista jatkuvassa syklissä. Valaistuminen on sitten se piste, jossa näkee itsen ja ulkopuolen suhteen niin, että toimintamalli muuttuu peruuttamattomasti korkeimman mahdollisen rakkauden muotoon. Silloin tiedät, että sen mitä teet toiselle teet itsellesi, pidemmässä syklissä. Valaistuminen on siis henkisen kehityksen jatkumoa, eikä silti mikään helppo tai autuaaksi tekevä asia. Haastetta on myös siinä, että uskaltaa luottaa omaan intuitioonsa, sekä osaa antaa itselleen yhtä paljon arvoa kuin muille. Riippuen siitä, mitä kautta oma henkinen kehitys on kulkenut. Eli jos vaikka mietitään Oinas-auringon ja Kala-auringon toimintamalleja, niin toinen vain tekee ja kohtaa sitten tekonsa seuraukset laajemmassa mittasuhteessa ja Kalat yleensä ensin uhrautuu ja sitten kun riittää, niin alkaa vasta tekemään tasapainoisesti itsen suhteessa ympäristöön. Molemmat saavuttavat siis saman ymmärryksen, mutta eri tavoilla. No, tämä on minun näkemykseni asiaan.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 26.07.2015 11:39:08 »

Vien tätä nyt hiukan alkuperäisestä sivuun: mitä oikeastaan on henkinen kehitys, ja mitä on `valaistuminen`?

Silkan teknisesti valaistuminen (yoga-filosofiassa: kaivalya* = erillisyys[!], tjsp) lienee sitä,
että tiedostat 24/7 todellisen Itsesi olevan "jotain ihan muuta" kuin empiriinen itsesi (egosi, etc),
eli Puhdas, Transsendenttinen Tietoisuus; kutsutaan myös mm. termeillä puruSa, aatman,
turiiya eli Neljäs (tietoisuuden tila), draSTaa eli Näkijä, nitya-samaadhi, nirvikalpa-samaadhi, "kollektiivisesti": brahman, jne...

*...svaruupa-pratiSThaa vaa citi-shakteH (yogasuutrain vikan suutran loppu)

crazy2
« Viimeksi muokattu: 26.07.2015 11:43:17 kirjoittanut sideman » tallennettu
saarloos
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #19 : 28.07.2015 16:03:39 »

Henkisenä kehityksenä pidän kaikkea mikä vie lähemmäksi Itseä. Ihmisen todellista luontoa – autuutta, jota ilo, rauha ja ehdoton rakkaus kuvastanee parhaiten. Se on jotain niin puhdasta, että ei sitä ihmismielellä pysty ymmärtämään. Tämä tunnetaan nimellä nirvikalpa samadhi, kuten sideman tuossa aiemmin vinkkasi. Puhutaan myös oman sielun kokemisesta.

Kun sisältä pursuaa ilo ilman mitään ulkoista syytä, se tulee nimenomaan tuolta. Kun yhtäkkiä vain rakastaa kaikkea ja ehkäpä tirskauttaa pienet onnen kyyneleet, se tulee tuolta. Ja mitä enemmän löytää tasapainoa, sitä enemmän ja vankemmin se ilo on läsnä. Sisäinen hymy säilyy, vaikka ulkoiset olosuhteet eivät antaisi sille mitään edellytyksiä. Kaikki henkinen kehitys johtaa lopulta samaan paikkaan – lähemmäksi Itseä. Jolloin kärsimys väistämättäkin loppuu.

Jokainen käsittää valaistumisen eri tavalla sen hetkisen ymmärryksensä mukaan. Itse näen valaistumisen ihmisen suurimpana potentiaalina. Siinä, että ilmentää todellista luontoaan samalla kun on fyysisessä kehossaan.

Valaistunut voi olla vain NYT, koska aika on fyysisen tason harhaa. Ihminen ei pysty elämään täysin hetkessä niin kauan kun hän ajattelee pakkomielteisesti. Ja kun mieli on hiljainen 24/7, se johtaa automaattisesti siihen, että kokee todellisen Itsensä 24/7. Tällöin myös ehdoton rakkaus ohjaa väistämättäkin kaikkea toimintaa. Samalla ymmärtää käytännössä, että kaikki on yhtä ja kaikki mitä tekee toiselle, tekee myös itselleen.

Energeettinen puoli laajentaa valaistumisen käsitettä huomattavasti, jolloin myös seksuaalienergia saa uuden merkityksen. Hiljainen mieli ja energia kulkevat käsi kädessä. En mene tähän aiheeseen sen syvemmälle, mutta tuli mieleen seuraava pätkä(riittää kun katsoo n. 2 minsaa):

https://youtu.be/ZIMoxXO0XvM?t=1158

Lopulta kuitenkaan valaistumiselle käsitteenä ei kannata antaa liikaa painoarvoa. Kyseessä on pitkä prosessi ja kaikki ymmärrys tulee juuri oikeaan aikaan ja juuri oikealla tavalla. Jos pyrit päivittäisessä elämässä tekemään valintoja, jotka ovat itsesi ja läheistesi parhaaksi, ovat asiat jo hyvällä mallilla.

Hiljainen mieli on kaiken pohjalla, koska silloin oppii tarkkailemaan omaa käyttäytymistään sivusta ja tekemään oikeasti tietoisia valintoja parempaan, sekä intuitio pääsee kukoistamaan. Luotan täysin siihen, että seuraavien vuosikymmenten aikana meditoinnin suosio lähtee nousuun, kun ihmiset alkavat ottamaan vastuuta omasta elämästään ja ymmärtävät, että kaikki muutos lähtee sisältä käsin.

Jatkuvaa oppimistahan tämä henkinen tie on, mutta tällä hetkellä näen asiat jotakuinkin näin. Erittäin mielenkiintoista joka tapauksessa. Ei tarvitse mennä minkään sokean uskon varassa, kun voi omakohtaisesti todistaa itselleen asioiden oikean laidan. Kaikkia ’työkaluja’, jotka edistävät henkisyyttä, voi käyttää täydentämään omaa elämää. Sen ei tarvitse olla mistään pois, vaan voi elää täysin normaalisti. Ajan kanssa, kun oppii kuuntelemaan omaa sisäistä ääntään, elämäntavat automaattisestikin muuttuvat parempaan. Ehkä myös työ muuttuu semmoiseksi, jossa oma luovuus pääsee oikeasti esille ja omalta osaltaan tekee maailmasta paremman paikan.
tallennettu
Meidrin
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #20 : 19.08.2015 19:46:40 »

Kiitokset valaisevista vastauksista ja näkökulmista. Vaatii hiukan pureskelua nämä.

Se on totta, että minullakin siinä mielessä tämä ns.arkinen elämä ja jokin henkinen oleminen/luottamus tuppaavat hajoamaan erilleen etenkin kun se normaalimeno lykkää eteen vaikeuksia. Silloinhan sitä luottamusta eniten tarvitsisi, jotta ei tarvitsisi rimpuilla. Antaisi mennä vaan.

Toisaalta koen viettäväni keskimääräistä "henkisempää" elämää siinä mielessä (vaikken niin mitään riittejä tai rituaaleja nuodatakaan), että pienissäkin asioissa kohdistan hyväksyntäni kaikelle elolliselle.

Ehkä tässä taas jotain uutta aukenee.

Se on hauska kyllä miten jotain tuolla kuupassa on auennut uudella tavalla. Pääsen tuonne "avaruuteen" nyt ihan sujuvasti kolmannen silmän kautta. Siinä mielessä tätä jotakin näkemistä tuli käytettyä itselleen hyödyksi. Olen ikävöinyt kovasti joitakin vuosia sitten kuollutta hevostani, ja olen kovasti halunnut tietää onko hänellä hyvä olla. Vuosien yhteiselämän aikanakaan en nähnyt juuri koskaan hevosaiheisia unia. Nyt pyysin, josko voisimme nähdä. Olen nyt päässyt tervehtimään jossakin tuolla unimaailmassa/toisella tasolla, ja saanut rauhan, vaikka ikävä onkin kova.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: