Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lauluja "välitilassa"  (Luettu 3986 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Ginger86
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 06.02.2015 12:57:49 »

Päätinpä vihdoin kirjoittaa tänne foorumille eräästä ilmiöstä, jota on tapahtunut minulle jo muutaman kuukauden ajan ja jolle en oikein keksi selitystä. Aina välillä, juuri kun olen nukahtanut, menen sellaiseen "välitilaan", joka ei kuitenkaan ole aivan perinteistä unta. Tässä tilassa minulle on näytetty kaikenlaista jännää, mutta viime aikoina lähinnä vain lauluja nuotteineen, sanoineen päivineen. Laulut eivät ole mitään entuudestaan tuntemiani vaan täysin uusia, mutta hämmästyksekseni osaan ne tässä "välitilassa" täydellisesti. Kun alan laulamaan niitä (en siis oikeasti, vaan tässä tilassa ollessani) ihmettelen itseäni sitä mukaa, kun laulu etenee. Välillä laulut ovat suomenkielisiä, välillä taas englanniksi. En ole keksinyt tälle ilmiölle mitään selitystä, sillä tässä elämässä en ole lainkaan musikaalinen enkä oikeasti osaa lukea edes nuotteja.

Herättääkö tämä mitään ajatuksia/ tulkintoja kenessäkään?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 06.02.2015 13:12:27 »

Tuohan kuulostaa todella miellyttävältä kokemukselta.

Yksi mitä tulee mieleen on se, että jos nyt on vaikka semmoinen aika että olet alkamassa muistaa jotain mitä olet jossain edellisessä inkarnaatiossa oppinut. Mitään ei nimittäin tarvitse opetella kuin yhden kerran, seuraavassa inkarnaatiossa jossa asia tulee eteen, se muistetaan eikä opita, eli tuntuu siltä että asian oppii heti tai yllättävän helposti.

Eli jospa, kun et tässä inkarnaatiossa ole vielä musiikkia itse harrastanut esim. laulamisen muodossa, niin sitä nyt sitten sinulle tarjotaan ihan oman sisimmän itsesi taholta, tai jotain sensuuntaisat.

Kaikki ihmiset ovat muuten musikaalisia, me vain elämme kulttuurissa jossa lasten musikaalisuus nitistetään usein melko varhain. Laulaminen on lihastyötä, kuten tanssiminenkin eikä laulun vaatima melko monimutkainen lihashallinta tietenkään harjoittelematta onnistu. (Humalassa ihmiset siis horjuvat kävellessään ja laulavat nuotin vierestä tasan samasta syystä - lihashallinta tökkii.)

Afrikan manner on pullollaan heimoja joissa kaikki laulavat koko ajan ja lapsesta asti ja vielä monimutkaisia moniäänisiä lauluja. Mutta näissä heimoissa ei sanotakaan vasta laulamista opettelevalle lapselle 'ei tuosta taida mitään tulla, sinä et vaan varmaan osaa laulaa.'  Näissä heimoissa ihan jokaikinen osaa laulaa. Ja se sama potentiaali on kaikilla ihmisillä - kyse on vain harjoituksesta, ei se lapsi ekalla balettitunnillakaan osaa vielä nilkkoja oikein ojentaa...

Yhtä hyvin voisi sanoa lukemaan opettelevalle jo siinä tavausvaiheessa, jos heti ei kaikki mene täydellisesti, että 'ei tuosta taida mitään tulla, sinä et vaan varmaan osaa lukea.'  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ginger86
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 06.02.2015 20:55:37 »

Ilona, samaa olin ajatellut itsekin! Pitäisi vaan varmaan opetella nyt ainakin se nuottien lukeminen, että siirto onnistuisi... Ja pystyä meditoimaan niin, että voisin muistaa laulut myös "tässä todellisuudessa".

Eklektikko, onpa mielenkiintoista, että vastasit noin! Kokemus on todella miellyttävä ja joskus aiemmin olen ajatellut, että ehkä olen osannut laulaa jossakin toisessa inkarnaatiossa. Olen nimittäin nähnyt siitä ihan tavallisiakin unia ja viime vuonna sain hienovaraista opastusta liittyä kuoroon, mutta en sitten tarttunut tilaisuuteen... Ehkä pitäisi!
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: