Energiaa noin ylipäätään saa ruuasta, unesta, hengityksestä ja meditaatiosta (tai muusta meditaation kaltaisesta toiminnasta joka itselle sattuu sopimaan, vaikka yläsävellaulu tms.)
Sitten on semmoinen juttu, että jokaikinen oma käsittelemätön trauma, epätasapaino yms. sitovat energiaa. Niin kauan kun on käsittelemättä mitä vaan omia epätasapainoja/traumoja tms. niin niissä on energiaa kiinni. Kun ne käsittelee ja saa pois systeemeistä tai tasapainottaa itseään, niin energiaa vapautuu käyttöön.
Minulla aukesivat itsestään energiahoitokanavat noin 4 vuoden oman itsen kanssa työskentelyn jälkeen. Ja mitään 'haluan tehdä energiahoitoja' -tavoitettahan minulla ei ollut ollenkaan; ainoa tavoitteeni oli saada itseni tasapainoon ja elämä mielekkäämmäksi. Minulle oli täysi yllätys että tuollainen kyky avautui (uskon itse että jokaisella on tuo kyky!), koska mitään sellaista ei ollut tavoitteissa - se oli ikään kuin sivutuote.
Automaattiset negatiiviset ajatustottumukset syövät myös energiaa, niistä eroon pääsyyn ohjeita täältä:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=65018.0Värähtelyt ovat nyt niin korkealla, että niitä ei tarvitse enää nostattaa erikseen asioihin pystyäkseen, kuten ennen piti. Nykyään olennaista on lähinnä ihmisen oma tila ja tasapaino; siis se kuinka paljon hänen omasta energiastaan on kiinni esim. juuri jossain vanhoissa jutuissa ja siitä edistävätkö omat elämäntavat (ruoka, uni jne) sitä että olisi sitä energiaa.