Oon jo jonnekki kirjotellu miun mummostain.
Elämäni yksi tärkeimmistä ihmisistä,joka miut periaatteessa kasvatti
Oltiin erittäin läheisiä.
No mummoni kuoli yllättäen syöpään marraskuussa,
diagnoosista 2viikkoa ja menehtyi.
Ikää 66.vuotta.
Kirjottelin aiheesta tuolla "vainajat unessa" - ketjussa,kun mummo alkoi esiintymään unissa.
Miltein heti kuolemansa jälkeen kävi lohduttamassa,silloin tällöin vilkutteli miule hautakiven päältä ja nyt viimeksi silloin kun sain töitä,kävi edellisenä yönä halaamassa ja onnittelemassa.
Nyt olen pistänyt merkille muita tapahtumia "sattumia",mitkä tuntuu jotenki ihmeelliseltä
Ollaan asuttu tässä rivarissa vuodesta 2011 eikä täällä ole punatulkkuja näkynyt.
Pidän niistä linnuista kovasti ja aina talvella ruokkiessani pikkulintuja toivoin niitä näkeväni.
No ei ensimmäistäkään kunnes viime joulu-aattona saapui pihaamme yksi
Ensimmäinen ajatus oli heti että se tuo viestiä mummolta: Hyvää joulua.
No pidin sitä kuitenkin sattumana,kunnes sama tapahtui pääsiäisenä.Palmusunnuntaina ilmestyi taas punatulkku tuohon meidän lumipallo pensaaseen.Silloin ajattelin myös heti että mummo tuli taas pääsiäisiä toivottamaan.
Tänään äitienpäivänä.Olin keittiössä juttelemassa puhelimessa ja kappas.
Nyt ilmestyi takapihan koivuun,mikäs muu kuin punatulkku
Toivottelin mummolle mielessäni tänään äitienpäivät,joten olisiko tullut sitten henkilökohtaisesti kiittämään
Minään muina päivinä,ei arkena ei viikonloppuna punatulkkuja näy.Ei ensimmäistäkään,ne tulevat ainoastaan näin juhlapyhinä.Ja mie en kuvittele niitä näkeväni,ne näkee myös mieheni ja toteaa että onpas hassua kun niitä ei muuten näy
Mummohan oli juhlapyhä ihminen,aina soiteltii ja toivoteltiin joulut,pääsiäiset,äitienpäivät.
Mummo rakasti myös lintuja.
Sattumaako?
Toinen hauska sattuma tapahtui kun olimme mieheni kanssa ajelemassa.
Kuuntelimme muistitikulta musiikkia kunnes yht äkkiä mankka käänsi itsestään itsensä radiolle ja sieltä kuului tämän biisin kertosäe:
https://www.youtube.com/watch?v=y-i7lF6GtBc (Mieskone-Omenapuu)
Kertosäe kun loppui,vaihtui kanava taas muistitikulle ja sieltä jatkui se musiikki mikä kuului ennen tätä.
No oltiin molemmat hieman ihmeissämme,
eikä tässä sinäänsä vielä mitään mutta tällä hetkellä elämässä ollut hieman vaikeampaa,
on ollut vähän taloudellisia ongelmia,ongelmia perheen kanssa ja jaksaminen tosissaan ollut vähän kortilla.
Ja sitten yhtäkkiä tapahtuu tämä että keskellä kirkasta päivää vaihtuu tikun kuuntelu radiolle ja sieltä tulee tuo biisi
En oikein tiedä mitä tästä ajatella,järki sanoo että sattumaa mutta sydän ei.
Siksi kai tänne kirjottelin,että osaisiko joku ottaa kantaa tai onko esimerkiksi.samanlaisia kokemuksia?
Mies pitää mua vähän pöhkönä,mikä on ihan ymmärrettävää
Tuntuu vaan niin hyvältä ajatus siitä että yhteys säilyy,siitä että joku sielä vielä katsoo miun perää,mihin ei esim.oma äiti pystyny.
Elämä on hassua