Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Autoimmuunisairaudet  (Luettu 13022 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« : 26.05.2015 05:20:34 »

Miksi keho alkaa tuhoamaan itseään?
Miksi jotkin itsetuhoavat sairaudet etenevät hitaasti ja toiset kamalan vauhdilla?
Oletteko miettineet, voisiko näillä olla jotain tekemistä sielunsuunnitelmien -ja lakien kanssa? Onko fyysisellä muodollamme ennalta määrätty "viimeinen käyttöpäivä/ parasta ennen"- päivä, jonka jälkeen tuhoutuminen alkaa?

tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 26.05.2015 08:07:35 »

Prosessi on useampivaiheinen:

Ensin syödään jotain tai sairastetaan jotain mikä lisää suolen läpäisevyyttä:
Gluteeniviljojen gliadiini sekä kolera- ja punatautibakteerien erittämät aineet antavat suolen solukolle ihan signaalin muuttua läpäisevämmäksi. Lisäksi on moniakin ruoka-aineita jotka ihan vahingoittavat suolinukkaa, jolloin suolen läpäisevyys lisääntyy.

Sen vuoksi sitten verenkiertoon ja sitä kautta koko elimistöön pääsee ruuasta peräisin olevia proteiineja. Immuunijärjestelmä herkistyy niille ja hyökkää niiden kimppuun (syystäkin, sillä osa niistä aiheuttaa inflammaatiota ihan itsessään mm. saamalla solut liimautumaan toisiinsa tavalla joka ei ole normaali).

Kun immuunijärjestelmä on ensin herkistynyt tällaiselle ruuasta peräisin olevalle proteiinille jonka ei sinne suolen ulkopuolelle kuuluisi päästä, alkaa se sitten myös hyökätä niiden ihmiskehon omien solujen kimppuun, jotka eniten tai riittävästi muistuttavat pintaproteiinirakenteiltaan sitä ruuan proteiinia jolle ihminen on herkistynyt.

Esimerkiksi viljojen proteiinit muistuttavat paljonkin ihmisen nivelpintojen solujen pintaproteiineja. Niinpä ei ole yllättävää, että reuma- ja nivelrikko-oireet saattavat helpottaa ihan vaan jättämällä viljat  pois ruokavaliosta.

Ylipäätään arkeologisten luustojäänteiden perusteella näyttäisikin siltä että useimmat autoimmuunisairaudet ilmestyivät ihmiskunnan riesaksi vasta maanviljelyksen alun jälkeen. Esimerkiksi nivelreuma, selkärankareuma ja nivelrikko. Tunnen myös henkilökohtaisesti MS-tautia sairastavan ihmisen, jonka oireet vähenivät hänen siirryttyään täysin gluteenittomaan ruokavalioon...

Minun maailmankäsityksessäni karmaa syntyy vain ihmisten välille eli sairaus ei koskaan ole karmallinen, mutta sen sijaan sielu voi hyvinkin valita itselleen ihan oppimiskokemuksena vakavan autoimmuunisairauden tai sitten toisaalta sen että tajuaa ruokavalion vaikuttavan terveyteen hyvinkin paljon.

Ei se keho itseään ala tahallaan mitenkään pahuuttaan tai itsetuhoisuuttaan tuhota, vaan immuunijärjestelmä vain yrittää suojella kehoa vierailta proteiineilta - ongelmia tulee silloin kun ne proteiinit muistuttavat liikaa omien solujen pintaproteiineja.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 08:16:51 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 26.05.2015 08:52:06 »

Miksi keho alkaa tuhoamaan itseään?
Miksi jotkin itsetuhoavat sairaudet etenevät hitaasti ja toiset kamalan vauhdilla?
Oletteko miettineet, voisiko näillä olla jotain tekemistä sielunsuunnitelmien -ja lakien kanssa? Onko fyysisellä muodollamme ennalta määrätty "viimeinen käyttöpäivä/ parasta ennen"- päivä, jonka jälkeen tuhoutuminen alkaa?

Olisiko karmallinen seuraamus siitä, että ihmiset syntiinlankeemuksen jälkeen ryhtyivät harrastamaan
maanviljelyä ja siten mahdollistivat väestöräjähdyksen, jonka vuoksi kaiketi ainakin kymmenet miljoonat ihmiset
kärsivät nälkää ja janoa?

tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 26.05.2015 08:59:37 »

Olisiko karmallinen seuraamus siitä, että ihmiset syntiinlankeemuksen jälkeen ryhtyivät harrastamaan
maanviljelyä ja siten mahdollistivat väestöräjähdyksen, jonka vuoksi kaiketi ainakin kymmenet miljoonat ihmiset

Ne jotka uskovat karmaan muutoin kuin ihmisten välisenä punttientasausmetodina, voivat toki uskoa noinkin. MInä en usko.

Maanviljely on tuottanut paljon ikäviä asioita, mutta on se ruokaylijäämän ja ammatteihin erikoistumisen ansiosta toisaalta myös tuottanut myös kirjoitustaidon, kulttuurin ja tieteen. Vaikka aina maanviljelyä dissaankin joistain tietyistä syistä, on sillä ollut myös hyötypointtinsa. Se vaan on  niin, että nyt sen haitat ovat ylittäneet hyödyt niin moninkertaisesti, että voitaisiin palailla metsästäjä-keräilijöiden meininkiin ainakin lajinmukaisen ravinnon ja ennen kaikkea syntyvyyden säännöstelyn suhteen. Jälkimmäinen kas kun lakkasi vasta maanviljelyksen työvoimavaltaisuuden vuoksi.

Ja olipa se karmallista tahi ei, sen fyysisen tason mekanismi on tuo, minkä kirjoitin edelliseen viestiini. Tosin moderni lääketiede ei tätä tunnusta, ruokavaliolla kun ei voi tehdä samoja miljardivoittoja kuin niillä joten kuten ja vain jonkin aikaa tehoavilla lääkkeillä joita autoimmuunisairauksiin käytetään. Varsinkin aivan uudet ns. biologiset lääkkeet esim. reumaan ovat täysin järkyttävän kalliita.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 26.05.2015 09:16:01 »

Ne jotka uskovat karmaan muutoin kuin ihmisten välisenä punttientasausmetodina, voivat toki uskoa noinkin. MInä en usko.

Rgvedassa sana karma(n), jonka kirjaimellinen merkitys on teko, toiminta, jne, viittasi käsittääkseni
tiettyihin operaatioihin jumalten lepyttämiseksi ja suosion saamiseksi Heiltä.

Myöhemmässä hindufilosofiassa sen pääasiallinen merkitys viitannee prakRtin eli ilmenneen maailmankaikkeuden
toimintaan, jonka tarkoituksena on kokemuksien suominen purushalle, ja sen vapauttaminen materiaan
samaistumisesta.

Sellainen toiminta, joka edistää tuota purushan evoluutiota kohti vapautumista (kaivalya) on hyvää toimintaa eli
karmaa? Päinvastainen toiminta on huonoa karmaa?
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 09:18:10 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 26.05.2015 09:26:21 »

Sellainen toiminta, joka edistää tuota purushan evoluutiota kohti vapautumista (kaivalya) on hyvää toimintaa eli
karmaa? Päinvastainen toiminta on huonoa karmaa?[/size]

Ja mainitaanko siellä Rgvedassa myös se syntiinlankeemus, jonka yhdistit samaan lauseeseen edellisessä viestissäsi?  Smiley
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 26.05.2015 09:29:04 »

karmaa? Päinvastainen toiminta on huonoa karmaa?[/size]

Ja mainitaanko siellä Rgvedassa myös se syntiinlankeemus, jonka yhdistit samaan lauseeseen edellisessä viestissäsi?  Smiley

Tietääkseni ei, mutta en ole tuosta lainkaan varma. Taitaa olla juutalais-kristillinen käsite...?    :Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 26.05.2015 09:31:19 »

Tietääkseni ei, mutta en ole tuosta lainkaan varma. Taitaa olla juutalais-kristillinen käsite...?    :Smiley

Eli eklektisesti yhdistelet kahta uskomusjärjestelmää siinä aiemmassa kirjoituksessasi...

Itse pidän syntiinlankeemuksen käsitettä vain osana tapaa kontrolloida massoja syyllistämällä.
(Mutta jälleen kerran voitaisiin tehdä ihan oma ketju karmasta, syntiinlankeemuksesta jne. asioista jotka eivät ole vaihtoehtohoitoja.)
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 26.05.2015 11:04:49 »

Ihan loogiselta kuulostaa tuo Eklektikon kirjottama teoria niistä proteiineista. Itselle karma toimii elämän "ohjeena" ja se toteutuu ihan missä mittakaavassa vain pienestä suureen koska seuraukselle on aina syy. En usko että on hyvää tai pahaa karmaa, karman tarkotus on mulle opettaa elämään "itselle oikein".

Siinä mielessä lienet samoilla linjoilla monien hindujen kanssa, että heille sekä sellaiset teot ja toiminnat,
joilla on epämiellyttävä karmallinen seuraus että myös päinvastaiset teot ja toiminnat ovat kartettavia,
koska ne edellyttävät karman hedelmien (joko miellyttävien tai epämiellyttävien)  nauttimista ihmisen
tai jonkin muun elollisen organismin hahmossa, joten ne ovat este jälleensyntymisen oravanpyörästä vapautumiselle.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #9 : 26.05.2015 16:20:38 »

Reumaatikkoja haastateltuani heidän elämänlaatunsa ja sairauden hoidon suhteen tietoa etsittyäni olen tullut tulokseen, että viljat, etenkin vehnä on semmoine myrkky, että varmasti on syynä moniin autoimmuunisairauksiin/ sairauksiin ja allergioihin yleensä. Myöskin käyttämämme päivittäiset kemikaalikuormat voivat olla osasyynä vaikka mihin.

Gluteeniton ruoka, jossa ei käytetä myöskään margariinia eikä valkoista sokeria lainkaan, on tuonut selkeimmin helpotuksen elämään.
Eikä ole sikäli vaikea toteuttaa, kun aiheeseen tutustuu. Mutta tästä täytyy sitten pitää kiinni, nyt ja aina.
Lääketieteelliset hoidot, nivenreuman suhteen ainakin ovat mielestäni niin sairaita ja brutaaleja, että mielummin itse antaisin kuoleman korjata pois kärsimästä.

tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 27.05.2015 08:06:58 »

Mutta tästä täytyy sitten pitää kiinni, nyt ja aina.

Nivelreumapotilaalta kuultua: 'Jos syön yhdenkin palan leipää, kävelen huomenna huonommin.'  Shocked

Ja kun kemikaalikuorman mainitsit, niin mistäs sen tietää mitä esimerkiksi muutaman itsessään harmittoman ruuan lisäaineen yhteisvaikutus esimerkiksi voisi tehdä sille suolen läpäisevyydelle - niitä yhteisvaikutuksia kas kun ei tutkita.
tallennettu

Solnishko
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 27.05.2015 13:21:32 »

Lainaus
niillä joten kuten ja vain jonkin aikaa tehoavilla lääkkeillä joita autoimmuunisairauksiin käytetään. Varsinkin aivan uudet ns. biologiset lääkkeet esim. reumaan ovat täysin järkyttävän kalliita.

Mistä tuo lihavoimani näkemys on peräisin? Ainakin oma henkilökohtainen kokemukseni biologisista lääkkeistä ja nopeasti laskettuna ainakin parinkymmenen muun tuntemani ihmisen kokemus näistä lääkkeistä on varsin toinen. Biologiset uudet täsmälääkkeet ovat ainakin minulle antaneet täysin uuden elämän. Mikään hoito niitä ennen ei tehonnut. Tämä lääke muutti elämäni suunnan täysin ja on nyt yli kymmenen vuoden jälkeenkin niin tehokas, että muuta lääkitystä ei sen rinnalle ole tarvinnut harkitakaan. Päinvastoin, lopuistakin muista olen pikkuhiljaa pääsemässä kokonaan eroon. Tämän lääkkeen ansiosta loputon tuhoutuneiden nivelten, leikkausten ja muiden hoitojen kierre katkesi lähes kokonaan. No, suhteellinen käsite tietenkin tuo 'vain jonkin aikaa' mutta näin 34-vuotiaana yli kymmenen vuotta elämästäni on kolmasosa. Lapsuudessa maalailtu kuva täysinvalidista joka ei ikinä kykene minkäänlaiseen itsenäiseen elämään on tämän lääkkeen ansiosta muuttunut täysin. Ikuinen köyhyysloukku minimisairaseläkkeestä on vaihtunut työssäkäyntiin. Lääke mahdollisti minulle myös perheen perustamisen, siihen ei perinteisemmillä solunsalpaajayhdistelmähoidoilla olisi ollut mahdollisuutta. (Minulle ainoa tapa hankkia perhe oli synnyttää lapset itse. Meillä on toki hieno uusi adoptiolaki jonka mukaan ketään ei saa syrjiä, mutta käytännössä lupaa adoptioon minulle ei sairauteni vuoksi olisi myönnetty.) Kalliita ne toki on. Onneksi meillä täällä hyvinvointivaltiossa on olemassa tämä vuosittainen maksukatto lääkkeille. Kiitos vaan kaikille iloisille veronmaksajille, joihin siis itsekin kuulun.  Smiley  (Sekin vajaa 700 euroa jonka tammikuussa apteekkiin kiikutin oli näin kolmen pienen lapsen yksihuoltajaäidille tuntuva summa, olin kyllä todella kiitollinen siitä että sen kokoon sain kaavittua!) Lääkebisnekseen en lähde ottamaan kantaa, vain tuohon mitä tuossa lainasinkin.

Lainaus
Lääketieteelliset hoidot, nivenreuman suhteen ainakin ovat mielestäni niin sairaita ja brutaaleja, että mielummin itse antaisin kuoleman korjata pois kärsimästä

Niin no. Ei se amyloidoosiin kuoleminenkaan mikään ihan pikkujuttu ole.  :Smiley Minä ainakin otan saamani hoidot ihan kiitollisena vastaan. Sekään ei enää aina ole mikään ihan itsestäänselvyys että sinne lääkäriin pääsee ja apua todella saa. Ruokavaliosta(kin) olen saanut apua. Stressittömästä elämästä. (muhahaa) Henkisestä hyvinvoinnista. Energiahoidoista. Siinäpä niitä tärkeimpiä konsteja jo onkin! Näihin tosin jaksoin perehtyä tarkemmin vasta siinä vaiheessa kun sairauden raju ja invalidisoiva eteneminen oli saatu pysähtymään. Sillä lääkkeellä.   Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 27.05.2015 13:34:22 »

Solnishko:
Tuo 'joten kuten ja vain jonkin aikaa' ei viitannut biologisiin lääkkeisiin ollenkaan, anteeksi sekava lause. Se viittasi niihin vanhempiin ja biologisten lääkkeiden osalta halusinkin viitata vain hintaan. Työskentelen markkinatutkimuksen alalla ja olen tehnyt kasakaupalla haastatteluja sellaisten lääkäreiden kanssa, jotka hoitavat reumaa, eli lääkäreiden suusta ihan on se että ne muut kuin biologiset toimivat vain jossain määrin ja ennen pitkää se teho hiipuu.

Kiva kuulla että biologiset lääkkeet ovat noin hyviä (sitä mieltä ne lääkäritkin ovat olleet), toivottavasti niiden teho ei hiivu, nehän ovat niin uusia vielä että aika vain näyttää. Ei minulla veronmaksajana ole mitään sitä vastaan, että toimivia lääkkeitä korvataan.

Syyttävä sormi itse asiassa osoittaa useimpien autoimmuunisairauksien osalta enimmäkseen niitä tahoja, jotka suosittelevat imetyksen jälkeiseksi ensimmäiseksi ruuaksi gluteeniviljavellejä (esim. Kanadan terveysministeriö ei enää, siellä suositellaan nykyään lihaa ja kananmunia) ja väittävät että viljat ovat vaaratonta ja terveellistä ravintoa kaikille ihmisille, paitsi keliaakikoille.

Ruokavalion vaikutusta autoimmuunisairauksiin - siis ihan siitä vieroituksesta alkaen - ei hirveästi tutkita, koska ruokavaliolla ei voi tehdä samanlaisia voittoja kuin lääkkeillä ja suht kaikki lääketieteellinen tutkimus on lääketeollisuuden käsissä. On hienoa, että lääkkeitä on niille jotka ovat sairastuneet, mutta vielä hienompaa olisi jos vähemmän tai ollenkaan ihmisiä ei alun perin sairastuisikaan...

Suosittelen lukemaan tämän kirjan, löytyy kirjastosta:
http://www.adlibris.com/fi/kirja/tappavat-laakkeet-ja-jarjestaytynyt-rikollisuus-9789525701401

Siinä muunmuassa murskataan myyttejä, kuten se että jos uudet lääkkeet eivät maksaisi maltaita, ei lääketutkimusta enää tehtäisi samoin kuin se myytti että lääketutkimus maksaa hirveitä summia. Kummasti valtiolliset tahot silloin kun tutkimusta aikoinaan vielä tehtiin esim USAn liittovaltion toimeksiannosta, tekivät sitä huomattavan halvalla...
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015 13:42:51 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

Solnishko
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 27.05.2015 14:21:15 »

No hemmetti, minä jo vähän ihmettelinkin!  Grin Nimenomaan nuo biologisia edeltävät yhdistelmähoidot eivät kovin pitkätehoisia olleet. Tosin niilläkin, varsinkin sillä että myös solunsalpaajahoidot otettiin käyttöön lapsireumaatikoillakin 80-luvun lopulla on ollut huomattava vaikutus. Viimeisin nivelreumaan Suomessa kuollut alle 18-vuotias löytyy 80-luvun puolivälistä.

Lainaus
Ruokavalion vaikutusta autoimmuunisairauksiin - siis ihan siitä vieroituksesta alkaen - ei hirveästi tutkita,

Ja tämä on kyllä niin sääli! Juuri se juttu mikä ainakin minua kiinnostaisi tässä hässäkässä kaikkein eniten. Kun 10kk iässä sairastunut olen, kaksi veljeäni vielä pienempinä puolen vuoden ikäisinä. Ei 'sukurasitetta'.

Kiitos linkistä, tulee lukuun varmasti!
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #14 : 06.06.2015 09:25:00 »

Luonnonyrtit sairauksien hoidossa ovat lääketehtaiden myrkkyjä parempi ja tehokkaampi vaihtoehto, mutta turhan harva taitaa siihen uskoa.

Gluteenittomuus itsellä ei kipuihin auta, mutta inkivääri kyllä puree kipuihin ja tulehduksiin jo aika pienessäkin määrin. Halpa ja monikkäyttöinen rohto.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: