Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: No Poo-ihmisiä täälläpäin?  (Luettu 18187 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 10.06.2015 17:41:09 »

Olen pessyt vain pyykkiä, hiuksiin ei ole tullut kokeiltua.  Smiley
tallennettu
Questiona
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #16 : 02.07.2015 22:43:42 »

Minulla on nyt takana seitsemän viikkoa shampootonta elämää. Ennen sitä tuhosin hiuksiani systemaattisesti joka päivä shampoopesulla, ja shampoottomuuden aloitettuani pomppasin suoraan yhteen pesuun viikossa ruokasoodalla ja etikalla, päivittäin vedellä. En tiedä, olisiko pitänyt aloittaa rauhallisemmalla tahdilla ja pidentää pesuväliä pikkuhiljaa, kuten ihmiset kai yleensä tekevät. Alussa sähläsin varmasti liian suurella määrällä soodaa ja lopputuloksena oli melkoisen kuivat hiukset. Luulen, että asia on jotenkin korjaantunut mutta ikikuivat latvani eivät ole vielä kadonneet.

Hiukseni kestävät soodailun jälkeen puhtaana n. 3 päivää, kunnes rasvaa alkaa kertyä. Kuitenkin tuntuu, että aina viikon aikana hiukset jotenkin rauhoittuvat rasvoittumisessaan, vaikka ovatkin likaiset. Tai ehkä vain kuvittelen.  laugh

Törmäsin joku päivä nettiä tutkaillessani sellaiseen blogipostaukseen, jossa henkilö kertoi ruokasoodan huonosta vaikutuksesta hiuksiin. Hän pesi soodalla hiuksensa neljän päivän pesuvälillä parin vuoden ajan, kunnes hiukset alkoivat katkeilla liiankin ahkerasti. Siksipä nyt kammoksun hieman soodaa, vaikka ei kai sen kohtuukäyttämisestä pitäisi varmaan haittaa olla. Olisi kiva kokeilla muitakin konsteja, vaikka sitä kananmunaa.  :Smiley

Vaikka tämä no-poo asia on kohdallani vasta melko alussa, uskon jonakin päivänä pystyväni elämään pelkällä vesipesulla. Onpa mukavaa, että no-poo on rantautunut astroon!  Smiley

tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 03.07.2015 11:35:27 »

No Poon idea alunperin taisi ollakkin, että soodapesun jälkeen siirrytään vesipesuun, ehkäpä tuo blogaaja on käyttänyt liikaa soodaa tms. Yleensä ihmiset jättävät sen joko kokonaan pois tai kerran 1-3- kuukaudessa soodaa, muuten vedellä. Itse olen siirtynyt jo pelkkään veteen enkä muuta aio siihen laittaa...

Muita konsteja on myös mm. Raakahunaja (ilmeisesti veteen sekoitettuna), mutta sitä en ole kokeillut.

Sellaisen vinkin olen kuullut, että mikäli haluaa aloittaa suoraan hiukset pesemään pelkällä vedellä, niin ensiksi kannattaa pestä ne syväpuhdistavalla shamppoolla, jotta kemikaalikertymiä olisi vähemmän ja siirtymävaihe siedettävämpi.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 03.07.2015 12:43:54 »

Kuten aiemminkin ketjussa taisin mainita, en voi siirtyä pelkkään vesipesuun koska hiuslakkajäänteet on saatava hiuksista pois.

Olen kyllä varmaan jo pari vuotta tai ylikin pessyt ruokasoodalla, eivätkä erittäin hennot ja muutenkin helposti katkeilevat hiukseni ole ruvenneet katkeilemaan yhtään sen enempää kuin ennenkään. Ehkä on siis yksilöllistä, miten kunkin hiukset reagoivat.

Yksi huomio: Jos ennen pelkkään vesipesuun siirtymistä on pessyt vain soodalla tai vaikka sooda+etikka yhdistelmällä, niin ei niissä hiuksissa pitäisi mitään kemikaalikertymiä olla, sellaisia voi sen sijaan kyllä saada hiuksiinsa syväpuhdistavista shampoista yms. kemikaalicoctaileista.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2015 12:50:23 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Mainad
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 14.07.2015 09:34:47 »

Onko joku käyttänyt pesupähkinöitä hiuksiin tai iholle? Värjääkö pesupähkinä hiuksia?

Ajattelin kokeilla niitä sitten kun olen saanut nokkoskokeiluni tehtyä  2funny

Minä käytin pesupähkinä"shampoota" joku vuosi sitten. Muistelen että toimi hyvin, ainakin k n hiukset oli jo tottuneet normishampoota hellempiin metodeihin. Taisi myös kiharruttaa hiuksiani entisestään. Ei vaikuttanut väriin millään lailla.
Laitoin itse sen pähkinälillingin pumppuastiaan, joka vaahdottaa sisällä olevan nesteen. Toimi loistavasti kunnes pumppumekanismi tukkeutui, olisi kaiketi pitänyt siivilöidä se pesuneste. Kannattaa kyllä kokeilla, ja nesteen vahvuuttahan voi säätää pähkinöiden määrällä, taisin itse tehdä suht tujua. Raportoihan jos testaat :-)

tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 14.07.2015 20:22:49 »

Mä olen menossa vaiheessa: soodapesu kerran viikossa. Hyvin toimii. Tukka ei tule ollenkaan pörröiseksi, kuten shampoilla. Liikuntaa harrastan joka päivä.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: