Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lukihäiriöisen "papin" menestymisvinkki!  (Luettu 4502 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 28.06.2015 10:28:50 »

Abrahamin jälkeläinen Gary Cohn (alunperin luultavasti hepr. kohen = pappi)
antaa vinkin menestyksen saavuttamiseksi:

Kauppalehti:

Gary Cohnilla jos kenellä on kanttia puhua näin.

Cohnin mukaan ei ole väliä sillä, millaisessa kodissa maailmalle ponnistava nuori on kasvanut tai sillä, miten hän menestyy koulussa. Ainoa tapa onnistua ja menestyä on paiskia töitä ahkerammin kuin muut.Gary Cohnilla jos kenellä on kanttia puhua näin.

Liikepankkijätti Goldman Sachsin hallituksen puheenjohtajalla Gary Cohnilla on vain yksi neuvo nuorille, jotka haluavat edetä urallaan, eikä se ohje ole helppo. Se on kova työ.

Cohnin mukaan ei ole väliä sillä, millaisessa kodissa maailmalle ponnistava nuori on kasvanut tai sillä, miten hän menestyy koulussa. Ainoa tapa onnistua ja menestyä on paiskia töitä ahkerammin kuin muut.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/goldman-sachsin-johtaja-kertoo--mika-erottaa-menestyjan-luuserista/t9hrq4FF

tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #1 : 28.06.2015 19:40:57 »

Ei se ole noin mustavalkoista.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Ritsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 28.06.2015 20:23:10 »

Hohhoo! Ja hohhoijaa! Tarviiko tällaisiin vastata? Eikö se ole päivänselvää, ettei tällaisten herrojen puheita kannata ottaa tosissaan? Pankkiirithan kyllä tarvitsevat jonkun tekemään työt puolestaan. Että siitä vaan jos se haluat olla juuri sinä. Tai ihmiskunta tähänastiseen tyyliin. Nykymaailmassa ei enää kovin helposti työllä rikastu. Suhteilla kyllä. Ahkeruus on kuitenkin tietysti hyvä piirre. Mutta ei orjamentaliteetti.
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 28.06.2015 22:12:31 »

Hohhoo! Ja hohhoijaa! Tarviiko tällaisiin vastata? Eikö se ole päivänselvää, ettei tällaisten herrojen puheita kannata ottaa tosissaan? Pankkiirithan kyllä tarvitsevat jonkun tekemään työt puolestaan. Että siitä vaan jos se haluat olla juuri sinä. Tai ihmiskunta tähänastiseen tyyliin. Nykymaailmassa ei enää kovin helposti työllä rikastu. Suhteilla kyllä. Ahkeruus on kuitenkin tietysti hyvä piirre. Mutta ei orjamentaliteetti.

Niinpä. Olen yrittänyt opetella Wanhan Testamentin/Tanakin hepreaa kuuntelemalla hepreankielistä
luentaa samalla itse lukien suomenkielistä käännöstä. Viimeksi otin "työn" alle profeetta Aamoksen, kun
hänen kielensä kauneutta jossain näin kehuttavan. (Aamos taisi olla tunnetumman profeetan, Jesajan, faija?).

Aamoksen mukaan jo 750 eaa tienoilla Jehova/Elohim oli kyrsiintynyt juutalaisten rahanahneuteen, ja mm. sen takia uhkasi
hävittää heidät miltei sukupuuttoon. Hän/He (elohim on monikkomuoto) paheksui myös sitä, kuinka
kaltoin juutalaiset kohtelevat vähäosaisia, ja kuinka epärehellisiä he ovat kaupassaan...

Aamos 2:

4 Näin sanoo Herra: Juudan kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska he ovat hyljänneet Herran lain eivätkä ole pitäneet hänen käskyjänsä, vaan heidän valhejumalansa, joiden perässä jo heidän isänsä kulkivat, ovat heidät vietelleet,
5 sentähden minä lähetän tulen Juudaa vastaan, ja se kuluttaa Jerusalemin palatsit.
6 Näin sanoo Herra: Israelin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Sillä he myyvät hurskaan rahasta ja köyhän kenkäparista,
7 polkevat maan tomuun vaivaisten pään ja vääntävät mutkaiseksi nöyrien tien. Ja poika ja isä käyvät saman naisen pariin häväisten minun pyhän nimeni.
8 He loikovat pantiksi otetuilla vaatteilla jokaisen alttarin ääressä ja juovat sakotettujen viiniä jumalansa huoneessa.
9 Ja kuitenkin minä hävitin heidän edestänsä amorilaiset, jotka olivat korkeakasvuiset kuin setrit ja vahvat kuin tammet, ja minä hävitin niiden hedelmän ylhäältä ja niiden juuret alhaalta.
10 Ja minä johdatin teidät Egyptin maasta ja kuljetin teitä erämaassa neljäkymmentä vuotta, että saisitte ottaa omaksenne amorilaisten maan.
11 Ja minä herätin teidän pojistanne profeettoja ja nuorukaisistanne nasiireja. Vai eikö niin ole, te israelilaiset? sanoo Herra.
12 Mutta te juotitte nasiireille viiniä, ja profeettoja te kielsitte sanoen: "Älkää ennustako".
13 Katso, minä rusennan teidät alallenne, niinkuin täyteen kuormattu puimajyrä rusentaa lyhteet.
14 Silloin nopeakaan ei pääse pakoon, ei väkevällä ole apua voimastaan, eikä sankari pelasta henkeänsä;
15 jousimies ei kestä paikallansa, nopeajalkainen ei pelastu, eikä ratsumies pelasta henkeänsä.
16 Ja sankareista rohkein pakenee alasti sinä päivänä, sanoo Herra.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 29.06.2015 08:20:43 »

Mitä suuremmat tuloerot yhteiskunnassa on, sitä vaikeampi on kenenkään parantaa asemiaan ihan puhtaasti omalla kovalla työllä.

Tästä syystä USA onkin tällä hetkellä se maa ns. länsimaista, joissa 'säätykierto' on kaikkein heikointa. Ja mistä syystä nimenomaan USAssa tuollaiset puheet ovat erinomaisen suurta kusetusta.

Se olisi hyvä perustelu myös siille, ettei niitä tuloeroja kasvatettaisi enää enempää. Myöskään Suomessa.

(Se kirja tuloeroista, jonka linkitin 'hallituksen linjaukset' -ketjuun puhuu myös tästä asiasta - KAIKKI menee suht aina sitä ikävämpään suuntaan, mitä suuremmat yhteiskunnan tuloerot ovat.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 29.06.2015 09:26:19 »

Mitä suuremmat tuloerot yhteiskunnassa on, sitä vaikeampi on kenenkään parantaa asemiaan ihan puhtaasti omalla kovalla työllä.

Tästä syystä USA onkin tällä hetkellä se maa ns. länsimaista, joissa 'säätykierto' on kaikkein heikointa. Ja mistä syystä nimenomaan USAssa tuollaiset puheet ovat erinomaisen suurta kusetusta.

FWIW: kymmenestä äveriäimmästä jenkistä vain noin puolet näyttäisi olevan "Jahven omaa väkeä".
Selasin aika monta sivua, enkä löytänyt yhtään (kuvallista) afroa joukosta. Ylivoimainen enemmistö taitaa
olla ns. kaukaasialaisia*, varsinkin jos Abrahamin ja Saaran perilliset luetaan heihin??

http://www.forbes.com/forbes-400/#tab:overall

* Wiki: Despite not meaning white, Caucasian is often used to refer to:
White people in general
White American, specifically in American English
« Viimeksi muokattu: 29.06.2015 09:28:02 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: