Nousumerkki lasketaan siitä kellonajasta ja paikkakunnan merkitys on myös suuri, eli on aivan eriasia, kuin missä aurinkoa on... sen saat tietää omasta kartastasi. Sinänsä nousu- ja aurinko skopparilla ei ole paljoakaan eroa, aurinko kertoo sen mikä todella olet, ja nousumerkki sen, mihin olet pyrkimässä tässä elämässä. Yleensä kun nousumerkki alkaa nousta, n. 30 kympin jälkeen, yleensä merkin huonot puolet tulee ensimmäisenä, kunnes alkaa oppia.
Olen itse noususkorppari... ja mulla on ollut melkein koko ikäni vielä pluto rassaamassa... rankkaa on ollut.. Skorpparilla on vain kaksi vaihtoehtoa elää, joko täysin maassa tai sitten täysin pilvissä... mutta... sieltä masennuksesta pääsee vain ylöspäin... ja se on ollut myös ihana luovuudenlähde, koska ei ole muuta pääsyä kuin ylöspäin. Mutta nyt vanhempana... kun jo kaipaa noita masennuksia
ne oli niin luovia aikoja.
Seksuaalisuus on myös skopparille tärkeä, kuin tietysti monelle muillekin merkille.Eroottisuus ja oman naisellisuuden tai miehisyyden löytäminen. Itse olen aika kyltymätön, josta kuitenkin mieheni on iloinen
Leikkimielisyys on myös sängyssä tärkeää hänelle, ei siis iänikuinen sama asento vuodesta toiseen.
Luulen, että kaikista eniten tuo skopparilapsi haluua vain, että häntä opittaisiin kuuntelemaan, hänellä on niin paljon asioita, mutta yleensä hänellä ei ole sitä ihmistä joka jaksaisi kuunnella. Koska itse en ole saanut sitä huomiota, olen tehnyt sen hinnalla millä hyvänsä, ja koska skorppari on "hieman" itsetuhoinen, olen itsekin hakenut huomiota yrittämällä itsemurhaa 5 kertaa. Mutta vasta näin vanhempana, olenkin ymmrtänyt niiden suuremman merkityksen.
Kaiken kaikkiaan... tosi hyvä merkki, kunhan osaa kääntää ne negatiiviset puolet positiivisiksi ja oppii ottamaan ne voimavaroiksi, ei taakoiksi.
Ariel