Kerran näin unessa kirkkaan sinisen energiapallon.
Se piti rätisevää ääntä. ääni oli niin kova, että heräsin siihen.
Mistäköhän tämä johtuu? Kukaan osaisi kertoa järkevää tai jonkinlaista syytä....
Itselläkin tuollainen näky ollut unissa muutamaan kertaan. Ensimmäisen kerran n. vuosi sitten, yksi/kaksi yötä kissamme lopettamisen jälkeen. Unessa kissaneiti oli jossain pimeän ympäröimänä ylhäällä, aivan kuin jossain kaapin päällä. Seuraavassa hetkessä sininen "kipinä" välähti, räsähteli ja tunsin sähköä kehossani (johon tuntemukseen heräsinkin). Ko. kissan kanssa olimme todella läheisiä, kenenkään eläimen kanssa ei ole ennen ollut minulla ilo kommunikoida niin "syvällisesti" kuin tuon edesmenneen neidin.
Toinen uni jossa tuollainen sininen "sähkö" on esiintynyt, oli nyt syksyllä, n. vko ukkini hautauksen jälkeen. Mummoni istui minun ja ukkini (unessa hän oli tavallaan puolittain elossa, muttei varsinaisesti läsnä) välissä, sanoi että en voi koskettaa ukkia (olisin tahtonut) mutta että hän voisi koskettaa minun puolestani. Samalla kun mummoni piti ukkiani kädestä, laskin pääni mummon syliin ja lävitseni kulki taas tuollainen sähköntunne, sininen kipinä näkyi ja rätisi.
Olen toisinaan miettinyt tuon "sähkön" osuutta ja merkitystä em. unissani, välillä tullut vain siihen tulokseen, että ehkä mieleni on ottanut jostain tuon symboloimaan siirtymää. Toisinaan olen miettinyt noiden unien ajoittumista tietyn verran kuoleman jälkeen, kissaneidin tapauksessa pähkäilin hetken ettei aamuyöstä unennäköhetkellä ole voinut alkaa neidin tuhkaus (oli vkonlopun jälkeen arkea vasten yöllä muistaakseni), ja toisaalta uni ukistani oli joitakin päiviä (kolme päivää?) jälkeen hautauksen...