Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enneuni - voiko ennalta nähtyä muuttaa?  (Luettu 15886 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 10.11.2015 08:13:48 »

Näin 7-8 vuotta sitten unen, joka nyt on vuosien saatossa pala palalta käynyt toteen. Uni loppui siihen, kun ulkomaalaistaustainen henkilö ampui minut kotini takapihalle. Unen loppu tuntui silloin vuosia sitten täysin mahdottomalta, mutta nyt viime aikoina on paikkakunnallamme tapahtunut sellaista isoja muutoksia, jonka johdosta olen alkanut miettimään tätä untani uudelleen. Unessa näin tämän meidän talon (jota ei silloin vielä edes ollut), ja muistan esim. huonekalujen paikat.
Nyt olemme lapsen huoneeseen tekemässä remonttia, ja tarkoitukseni oli siirtää koululaispöytä ikkunan alle (jossa se ei ole ennen ollut), kunnes muistin, että unessani pöytä oli juuri ikkunan edessä.

Mulla olisi halu auttaa näitä paikkakunnallemme tulleita turvapaikanhakijoita, mutta unen vuoksi epäröin. Epäröin myös pöydän siirtämistä ikkunan eteen. Mä en kehtaa puhua asiasta kellekään, kun onhan tämä varmaan ihan hirveän tyhmää ja noloa.

Toivoisin, että joku osaisi vastata otsikon kysymykseen. Teenkö mä asiat niin kuin olin ajatellut (lähden vapaaehtoiseksi vastaanottokeskukseen ja siirrän pojan pöydän niin kuin ajattelin), vai annanko unen vaikuttaa, ja toimin toisin? Jos on kyseessä enneuni, niin tapahtuuko asiat joka tapauksessa, vaikka yrittäisi taistella vastaan?
tallennettu

aurinko harka  askendentti leijona  kuu vaaka
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 10.11.2015 16:13:38 »

Samaa mieltä Kuun pajan kanssa.  Smiley

Vaikea sanoa, mitä sinun tulisi tuossa tilanteessa tehdä, ehkä voisit pyytää lisää viestejä, miten voisit vältää tuon tilanteen?  Smiley Asiat yleensä päättyvät huonosti, jos jatketaan samaa tuhoisaa käytösmallia. Ehkä et vain vielä tiedä, mitä sinun pitää oppia. Esimerkiksi: Liika hyvänuskoisuus voi johtaa ryöstön uhriksi olemiseen. Vaikea on nyt sanoa, mitä sinun tulisi oppia, mutta uskon, että löydät vastauksen itsestäsi. kun vain pyydät. Tutki myös auttamisen haluasi, mitkä taustalla olevat asiat vaikuttavat siihen. On myös hyvä kertailla elämäänsä, muistella lapsuuttaan ja niitä käyttäytymismalleja, joita on sieltä saanut. Toivottavasti asia selkenee sinulle!  Smiley
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 10.11.2015 22:32:12 »

Minäkään en usko, että unen tapahtumat on kiveen kirjoitettuja ja väistämättä tulevat toteutumaan. Jos asiaan liittyy voimakasta pelkoa, se voi vetää ei-toivottuja asioita puoleesi. Minä pyytäisin myös lisää tietoa henkioppailta tai korkeimmalta minältä, tai mistä sinulle on luontevaa tietoa pyytää.
Yksi keino on tunnustella omia ajatuksiaan: jos joku ajatus tuntuu pahalta niin siihen suuntaan ei kannata jatkaa. Jos ajatus tuntuu hyvältä, on oma yhteys alkuvoimaan vahva ja suunta on oikea.

Samaa mieltä olen Kuun pajan ja Eileithyian kanssa. Toivon että saat selkeyttä asiaan.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 11.11.2015 20:12:41 »

Unohdin sanoa, että näytettiinkö unessa mitkä tapahtumat johtivat ampumiseen? Ne olisivat varmaan aika tärkeät tietää.  Smiley Se nimenomainen "Miksi".
tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 11.11.2015 21:19:28 »

Kiitos vastauksistanne. Olette varmaan oikeassa. En minäkään ole ajatellut, että tulevaisuus olisi lukkoon lyöty, ennen kuin tämä asia kosketti omaa itseä. Asiat ovat luistaneet kuin itsestään näihin unessa nähtyihin juttuihin. Eikä mikään aiemmin ole tuntunut väärältä tai pahalta. Nyt vasta on alkanut tuo unen loppu kummittelemaan mielessä. Jos sen on tarkoitettu tapahtuvan...

En muista oliko unessa mitään mikä olisi selittänyt tuota loppua. Muistan vain, että muu perhe juoksi pakoon, ja minä jäin tuon tumman miehen kanssa poikani ikkunan alle seisomaan. Yritin hänelle kertoa, että olen tehnyt pelkästään hyvää, enkä ole hänen vihollisensa. Katsoin häntä silmiin kun hän osoitti minua aseella. Ajattelin, että ei noissa silmissä näy pahuus. Hän ei ollut paha ihminen, mutta hänen tehtävänsä oli tappaa, koska en kuulunut " heihin". Kaaduin laukauksesta maahan, ja kaikki pimeni. Pystyin kuitenkin vielä ajattelemaan. Ensin ajattelin, että toivottavasti muu perhe pääsee pakoon, mutta kohta huomasin, että en enää murehtinut mistään. Leijuin kuin avaruudessa. Minulla ei ollut muotoa, mutta tiesin silti olevani siinä. Olin vapautunut kaikesta, sain vain olla.

Ilmoittauduin vapaaehtoiseksi... Täytyy vain uskoa hyvän tekemiseen, oli lopputulos sitten mikä tahansa.
tallennettu

Mia-Maria
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 11.11.2015 23:28:34 »

Hei!

Tuo unesi on aivan selkeä. Se kertoo suhteestasi ja aikeistasi auttaa maahanmuuttajia. Sinua on herätelty toimintaan ja olet kypsytellyt asiaa sisälläsi. Nyt olet varmaan valmis asian suhteen. Eli kuvittele se ampuja sisäisenä hengellisenä herättäjänä omassa itsessäsi eikä tämän maailman henkilönä.

Rakkautta ja Valoa työn parissa!!!
tallennettu

Valoa & Rakkautta miumau
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 12.11.2015 09:01:42 »

... hänen tehtävänsä oli tappaa, koska en kuulunut " heihin" ...

Ei istu suomeen. Täällä ei ole noin suurta jännitettä suomalaisten ja muusyntyisten välillä.

Ei ainakaan vielä... Kun en tiedä mikä unen aikajänne on, niin en pysty sanomaan mille vuodelle tuo unen loppu sijoittuu. Nyt on kuitenkin tuon 7-8 vuoden aikana tapahtunut näitä unessa näkemiäni asioita.

Hei!

Tuo unesi on aivan selkeä. Se kertoo suhteestasi ja aikeistasi auttaa maahanmuuttajia. Sinua on herätelty toimintaan ja olet kypsytellyt asiaa sisälläsi. Nyt olet varmaan valmis asian suhteen. Eli kuvittele se ampuja sisäisenä hengellisenä herättäjänä omassa itsessäsi eikä tämän maailman henkilönä.

Rakkautta ja Valoa työn parissa!!!

Kiitos!
Olen kyllä aina ollut auttamishaluinen, oli kyseessä sitten suomalaiset tai ulkomaalaiset avuntarvitsijat. Ennemmin miettisin niin päin (kuten joku jo taisi mainita), että olenko kaikessa auttamishalussani ja suvaitsevaisuudessani liian sinisilmäinen, ja joudun siitä syystä kärsimään joskus tulevaisuudessa.

Mä kuitenkin haluan uskoa siihen, että niin kauan kuin asiat luistavat jouhevasti, niin kuljen siihen suuntaan kuin on tarkoitettu, oli lopputulos sitten mikä tahansa.
tallennettu

sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 12.11.2015 10:25:44 »

Oletko ottanut sitä huomioon, että kyseessä saattavat ainakin
osittain olla valemuistot  tuota unta koskien?

Huh

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valemuisto.html
« Viimeksi muokattu: 12.11.2015 10:28:53 kirjoittanut sideman » tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 12.11.2015 10:48:24 »

Oletko ottanut sitä huomioon, että kyseessä saattavat ainakin
osittain olla valemuistot  tuota unta koskien?

Huh

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valemuisto.html

En usko että kyse on valemuistoista, koska pystyn huomaamaan myös joitakin eroja tuohon uneen ja todellisiin tapahtumiin liittyen. Esim. meidän varasto ei ole ihan juuri siinä kohdalla kuin unessa.

Olen kyllä lukenut ja kuullut noista valemuistoista. Joskushan ihminen luo itselleen valemuiston, jos on vaikka kokenut jonkun traumaattisen tapahtuman. Mieli muuttaa sen toisenlaiseksi, jotta olisi helpompi elää ja olla.
tallennettu

Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #9 : 14.11.2015 09:55:20 »

Koska itsellenikin on sattunut tätä usein ja koska olen vakuuttunut että niille täytyy olla jokin looginen selitys, kehittelin tällaisen teorian:

Osa toteen käyvistä unista perustuu telepatiaan - aivojen kykyyn vastaanottaa niitä ajatuksia ja havaintoja, mitä hän itse tai hänen tuntemansa ihmiset ovat ajatelleet, ajattelevat nyt tai ajattelevat tulevaisuudessa. Kun se kohdistuu omiin ajatuksiin tulevaisuudessa, kutsumme niitä enneuniksi tai vastaaviksi. Myös ruumiistairtaatumiskokemukset ym. kuolemanjälkeisen elämän havainnointi perustuvat vastaavaan ilmiöön.

Kyseinen kyky ei ole rajoittunut tietynlaisiin ihmisiin tai edes ihmisiin, vaan edistää erityisesti laumoissa elävien saaliseläinten (joihin ihminenkin luonnon armoilla, ilman modernia teknologiaa kuuluu, sillä esi-isiämme saalistivat erityisesti suuret kissapedot silloin kun niitä vielä esiintyi laajoilla aloilla Euroopassa, Aasiassa ja Amerikassa) henkiinjäämistä, jos ne pystyvät ennakoimaan toistensa aikomuksia. Ei-älykkäiksi mieltämillämme eläimillä on väkisinkin korkealle kehittynyt sosiaalinen äly, koska sitä tarvitaan laumassa elämiseen, ja tästä kehittynyt telepatian kaltainen ominaisuus on ikäänkuin sivuseuraus samalla tavalla kuin uskonnot ihmisillä (jossa toisen laumanjäsenen aikeiden miettimisen tilalla ovat esim. esi-isien henget, luonnonilmiöt ja Suuri Näkymätön Alfauros Taivaalla.)

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin olet niinsanotusti tavoittanut tulevaisuuden ajatuksesi, mutta ne eivät tarkoita tapahtumien olevan sen mukaisia, vaikka ne kyllä voivat olla. Esim. jos koet (tulevaisuudessa) jonkin tilanteen edes potentiaalisesti uhkaavaksi , oli se sitä objektiivisesti katsottuna tai ei, se on se informaatio jonka aivot aivan varmasti rekisteröivät. Aivot rakentavat myös herkästi pakene-tai-taistele -skenaarioita melkein mistä tahansa, tarkoituksena valmiustilan ylläpitäminen.

Minäkin toivoisin ettei eräänä päivänä tulisi metrossa vastaan se veitsimies minkä näin unessa, mutta koska ko. skenaario on paitsi täysin mahdollinen, eikä sen todennäköisyyskään ole aivan pieni, asia kannattaa nähdä vähän Murphyn lain kantilta.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015 10:16:28 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 14.11.2015 13:05:08 »

Aika harvinaista, että jokin uni on lähtenyt toteutumaan noin pitkällä aikavälillä. Useimmiten enneunet toteutuvat paljon nopeammin.

Joka tapauksessa sinun ei tarvitse ottaa unen lopputulosta muuna kuin varoituksena. Mikäli unen toteutuminen alkaa olla hyvin todennäköistä, niin voit varautua, että näin voi käydä ja tehdä itsellesi pahimman varalta toimintasuunnitelman.

Olen itsekin nähnyt joskus 8-9 vuotta sitten varsin polveilevan unen, jota en ensin millään voinut ajatella enneuneksi, ennen kuin sen peruselementit alkoivat toteutua puolisen vuotta myöhemmin. Lyhyesti kerrottuna päädyin unessa naimisiin mukavuussyistä vanhemman ja varakkaan, mutta itselleni täysin sopimattoman miehen kanssa ja tämä tietysti johti ongelmiin. Unen lopussa mustasukkainen avomies jahtasi minua aseen kanssa kesämökin ulkohuussille, josta käsin yritin puolustaa itseäni.

Tapasin sitten henkilön, joka kertoili itsestään sitä sun tätä - kävin hänen luonaan syömässäkin - ja tarinointia kuunnellessani (ja viimeistään asekokoelman esittelyn jälkeen) tajusin, että tässä on nyt tuo unen mies. Hän ei kiinnostanut minua, mutta teki houkuttelevia tarjouksia, joihin olisin saattanut jonakin heikompana hetkenä tarttuakin. Kyselin kautta rantain asioista, joita unessakin ilmeni ja niitä täsmääviä asioita tuli aina vain lisää. Tässä vaiheessa pukkasin jo melkoisesti tuskanhikeä ja päätin jatkossa torjua miehen systemaattisesti. Aikansa puheluilla ja houkuttelevilla tarjouksilla minua jallitettuaan hän sitten luovutti eikä uni siis toteutunut.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 14.11.2015 15:10:11 »

En muista oliko unessa mitään mikä olisi selittänyt tuota loppua. Muistan vain, että muu perhe juoksi pakoon, ja minä jäin tuon tumman miehen kanssa poikani ikkunan alle seisomaan. Yritin hänelle kertoa, että olen tehnyt pelkästään hyvää, enkä ole hänen vihollisensa. Katsoin häntä silmiin kun hän osoitti minua aseella. Ajattelin, että ei noissa silmissä näy pahuus. Hän ei ollut paha ihminen, mutta hänen tehtävänsä oli tappaa, koska en kuulunut " heihin".

Ilmoittauduin vapaaehtoiseksi... Täytyy vain uskoa hyvän tekemiseen, oli lopputulos sitten mikä tahansa.

Ehkä tässä yritetään osoittaa sinulle, että kaikkia ei voi myötätunnolla tai järkeä puhumalla parantaa tai muuttaa. Sellaisille ihmisille olet vain kävelevä maalitaulu, otat avosylin vastaan heidän agressionsa. Se on hyvä kyky nähdä toisten ihmisten puhtaus heidän teoistaan huolimatta mutta tosielämä menee niin, että huonosti käy, jos uskoo voivansa parantaa. Voisi puhua eräänlaisesta idealismistä, jolla ei ole pohjaa tosielämään. Rikollinen on rikollinen ja joutaa poliisien huostaan. Ja ammattiauttajalle jos myöntää ongelmansa... No, tämä tuli minulla mieleen. En tietenkään tunne sinua ihmisenä niin en voi tietää, oletko liian idealistinen auttamisesi kanssa.  Smiley Sinuna en kuitenkaan lähtisi "täytyy vain uskoa" linjalle sillä minusta täytyy osata myös tarkkailla itseään ja ympäristöään eikä sokeasti heittäytyä jonkun ns. kohtalon vietäväksi.  Smiley En tiedä oletko laskenut itsellesi syntymäkarttaa, mutta jos olisin sinä niin tsekkaisin sieltä neptunuksen hankalat kulmat mikäli niitä esiintyy...
tallennettu
astronomus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 14.11.2015 22:19:20 »

Kiitos taas mielenkiintoisista vastauksistanne.

Nämä tulevaisuutta ennustavat unet on minulla aina tulleet "hyvissä ajoin", eli tuo 7-8 vuotta ei ole siihen nähden mitenkään outoa. En muista koskaan nähneeni enneunia, jotka olisivat tapahtuneet lähikuukausien aikana. Aina on kulunut vähintäänkin puolivuotta.

Minun on varmaan oikeasti syytä pohtia tuota hyväuskoisuuttani. Olen kyllä monia asioita kohtaan skeptinen, mutta tunnistan itsessäni sen, että luotan liikaa ihmisten inhimillisyyteen, siitäkin huolimatta, että olen tietoinen maailman tapahtumista. Ikävä kyllä olen kasvattamassa lapsiani myös siihen, että "ei ole pahoja ihmisiä - on vain väärinymmärrettyjä ja kaltoinkohdeltuja".

Olen jonkin verran tutkinut syntymäkarttaani, mutta en vielä kovin taitava siinä ole. Neptunus on minulla huoneessa 4 ja jousimiehen merkissä. Kartalla on neptunuksen yhtymä merkuriukseen, joka on 10 huoneessa ja kaksosten merkissä. Muita aspekteja ei neptunuksella ole. Liekö tuossa sitten syy sinisilmäisyyteeni ja hyväuskoisuuteeni, taitavammat tulkitsijat sen varmaan osaavat sanoa.
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 15.11.2015 11:37:19 »

Ei ole mitään väärää ajatella ihmisistä hyvää ja olla myötätuntoinen. Tuntuu olevan kuitenkin enemmän sääntö kuin poikkeus, että hyväsydäminen ja empaattinen ihminen törmää joskus suoranaisiin psykopaatteihin tai vähintäänkin vakavasti häiriintyneisiin ja raivohulluihin ihmisiin, joita ei voi lähestyä järkipuheella eikä lempeydellä. Tällöin toimintavaihtoehdot rajoittuvat lähinnä "taistele-pakene-alistu" -linjalle.

Ihmisiä ja heidän mielentilojaan pystyy tietysti lukemaan ja jos ajattelen tuota untasi, niin terveellä itsesuojeluvaistolla varustettu henkilö ei varmaankaan lähtisi puhumaan kauniisti aseistetulle ja sekavalle miehelle. Siksi ne kaikki muut pakenivat.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 15.11.2015 19:31:40 »

Kiitos taas mielenkiintoisista vastauksistanne.

Nämä tulevaisuutta ennustavat unet on minulla aina tulleet "hyvissä ajoin", eli tuo 7-8 vuotta ei ole siihen nähden mitenkään outoa. En muista koskaan nähneeni enneunia, jotka olisivat tapahtuneet lähikuukausien aikana. Aina on kulunut vähintäänkin puolivuotta.

Minun on varmaan oikeasti syytä pohtia tuota hyväuskoisuuttani. Olen kyllä monia asioita kohtaan skeptinen, mutta tunnistan itsessäni sen, että luotan liikaa ihmisten inhimillisyyteen, siitäkin huolimatta, että olen tietoinen maailman tapahtumista. Ikävä kyllä olen kasvattamassa lapsiani myös siihen, että "ei ole pahoja ihmisiä - on vain väärinymmärrettyjä ja kaltoinkohdeltuja".

Olen jonkin verran tutkinut syntymäkarttaani, mutta en vielä kovin taitava siinä ole. Neptunus on minulla huoneessa 4 ja jousimiehen merkissä. Kartalla on neptunuksen yhtymä merkuriukseen, joka on 10 huoneessa ja kaksosten merkissä. Muita aspekteja ei neptunuksella ole. Liekö tuossa sitten syy sinisilmäisyyteeni ja hyväuskoisuuteeni, taitavammat tulkitsijat sen varmaan osaavat sanoa.

No voisi kuvitella, että tuo Neptunuksen ja Merkuriuksen yhtymä tekee ihmisestä aika idealistisen ainakin mentaalisella- ja puhetasolla.  Cool En tiedä sitten kuvittelitko siinä unessasi, että sanasi olisivat jotenkin saaneet miehessä aikaiseksi jonkun jumalallisen kipinän ja hän olisi tullut järkiinsä ja laskenut aseensa ja elänyt siitä lähtien kunnon elämää.  Tongue  (Huh) Tietty, ei todellisuudessa eikä ilmeisesti unessakaan, sellaisia asioita juuri tapahdu. Viimeksi tuollaiset "uskoon tulemiset" lienee kirjoitettu raamattuun ja sen kirjan faktapohjaisuudesta nyt voi olla montaa mieltä...  :Smiley Mutta niin, en sanoisi tuon olevan niinkään sinisilmäisyyttä kuin liian korkealle ja terveen järjen(kin) sumentamaa idealismia.  Smiley Neptunuksen vaikutuksen alaisena ihminen lähestyy todellisuuttaan sen päässään olevan kauniin kuvan perusteella (vaikka nyt esim. se että jonkun voisi puhua laskemaan aseensa ja hän siinä kokisin jonkun herätyksen). Kaunis ajatus... Todellisuudessahan sitä pahimassa tapauksessa saa surmansa kun yrittää hulluille puhua järkeä.  Tongue Ainakin jos on tavallinen siviili eikä esim. poliisi tai vartija, jonka kuuluu nuo tilanteet hoitaa ja joilla on siihen asianmukainen koulutus.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: