Jupiert Girl: En omista nettiä, joten vastaaminen kestää ihan sen mukaan, kun pääsen taas koneelle.
Ihan vain sitä, että kokeminen miehenä ja naisena ja näin fyysisenä olentona (sukupuolta elämästä toiseen vaihtaen) kuuluu ihmisen oppimiseen ja elämänkokemiseen. Ole maailmassa mutta älä maailmasta. Selibaatti on seksuaalisuuden vastakohta ja ymmärtääkseen seksuaalisuutta täytyy ymmärtää myös selibaattia. Oikeastaan ymmärtääkseen mitä tahansa täytyy ymmärtää myös sen vastakohta ja siksi valitsemmekin niin erilaisia elämiä kokeaksemme. Jumalakin jakoi itsensä osiksi voidaakseen kokea itsensä, sillä ilman vastakappaletta ei voi hahmottaa eikä kokea Itseään.
Nainen ei voi kokea olevansa nainen ilman miesten olemassaoloa.
Mies ei voi kokea olevansa mies ilman naisten olemassaoloa.
Läheisimmin tämä olemassaolo tulee esille parisuhteessa ja seksissä, jossa ollaan puhtaimmillaan Nainen ja Mies, henkisesti ja fyysisesti, mutta se ei vaadi sitä.
Nais-Mies erottelu opitaan kokemaan jo lapsena: tytöille pinkit vaatteet ja pojille siniset. Itsekin koen tässä paraikaa Nais-Mies jaottelua tiedostamalla, että istun töissä neljän hengen sermissä, jossa olen ainoa nainen ja työtovereinani on kaksi miestä.
Hmmm... nämä pronssikauden (ja ylipäätään historian) hedelmällisyysriitit liitettiin kevääseen. Ihminen oli osa luontoa ja lepytteli Jumalia parhaansa mukaan. Kevätriitit olivat erityisen tärkeitä, eteenkin pohjolassa, sillä niillä pyrittiin turvaamaan sato seuraavalle talvelle. Yksi yleisimpiä uskomuksia oli, että Keväisin Hedelmällisyyden Jumalatar hedelmöitti maan tai vastaavasti Hedelmällisyyden Jumala hedelmöitti maan. Tätä riittiä kunnioitettiin ja käytiin läpi kevätriiteissä niin, että heimon vaikutusvaltaisin mies yhtyi vaimoonsa/vaimo yhtyi mieheensä, jolloin syntyi symboli Hedelmällisyyden Jumalista.
Sen verran mie tiedän
En ole perehtynyt naistieteisiin, tutkiskelen miestiedettä itsenäisesti, lähinnä piirustusharrastuksen tueksi.