Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: YLE: Ennustajat huiputtavat mummoja  (Luettu 7931 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« : 30.05.2016 16:15:48 »

http://yle.fi/uutiset/sanna_ukkola_ennustajat_huiputtavat_mummoja_tv-kanavien_luvalla/8916221

Tässä syy miksi meikäläinenkin on jättänyt vaihtoehtopiirit.

Loistava artikkeli.

Avointa ja rehellistä keskustelua herättääkseni.
tallennettu
ihinwih
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 03.06.2016 09:08:21 »

Katsoin tänään vähän aikaa Astral-TV ohjelmaa ja onhan siinä paljon mainostamista, MUTTA ne kaksi asiakasta, jotka soittivat Stiina Saharille, todella kokivat saaneensa apua, inspiraatiota ja osuvia selityksiä.
Näitäkin auttajia tarvitaan, vaikka kaupallisuus vaivaakin ohjelmaa.
Sanna Ukkolan artikkeli keskittyi enemmänkin kaikkeen siihen, mikä on negatiivista ennustusviihdeohjelmissa.

Evea, Sinä olet auttaja, joka tekee hyviä tekoja salassa.  Kiitos siitä.

tallennettu
Liekku
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 05.06.2016 10:32:39 »

Minusta on myös hyvä ohjelma. Monella ei välttämättä ole erikoisempaa kysyttävääkään,
  hakuaa vain tulla kuulluksi.  Tiina Saharilla tuntuu olevan samoja asiakkaita,   hän osaa kyllä kannustaa, luo toivoa, ja
  piristää heidän päiväänsä.  Hän on  positiivinen, ja iloinen persoona.

Surulliseksi tulen siitä, kun monillakaan ei ole ketään, joka kuuntelisi,  ja ohjelmassa kello raksuttaa koko ajan.
 Kuunteleminenhan on helppoa,  se ei vaadi kuin vähän aikaa.

tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #3 : 05.06.2016 12:56:14 »

Ennustaja/ Astral-TV:ssä on maininta, että "auttajat" ovat VIIHDETARKOITUKSELLA RUUDUSSA
Niiden jutuissa ei oo siis mitään perää, eikä niillä oo kykyjä mihinkää, vaa ne on puhtaasti viihdettä
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Hamal
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 05.06.2016 21:24:03 »

Olen itse kokeillut joitakin (3-4 kpl) kaupallisia näkijöitä ja jokainen heistä näki samaan kysymykseen eri vastauksen. Kaikki näistä vastauksista osoittautuivat vääriksi. Mutta, voihan olla niinkin ettei kysymys itsessään ollut kovin relevantti.

Yksi heistä kuvaili minua muuten aika hyvin, tosin ehkäpä se varsinainen pähkinä jäi tästäkin puusta löytämättä.

Lopulta jätin nämäkin palvelut sikseen kun oma selvänäkökyky alkoi harjaantua. Mutta en minäkään pysty väkipakolla näkemään vaan lähinnä unissa on tullut eteen täysin satunnaisia tapahtumia jotka osoittautuvat myöhemmin todeksi.

Eräs ystäväni oli selvänäkijäkurssilla ja siellä hänelle mm. opetettiin että "keksikää päästänne jossette muuten osaa opastaa".

Ainoa mihin voi luottaa on oma intuitio.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #5 : 06.06.2016 11:06:57 »

Niin voi. Viihteestä vo maksaa viihteeenä, ei totena.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Fawnette
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 16.06.2016 10:19:32 »

Mun mielestä on jotenkin koomista, että toimittaja oli niin vahingoniloinen hänen onnistuneesta "pikku jekustaan". Mielestäni on aivan sama asia, valehteletko selvännäkijälle vai lääkärille. Itse olen nuoruudessani aikoinaan joskus huijannut terveyskeskuslääkärille olevani sairas, jotta saisin vapaapäivän. Sitten sieltä on tullut jonkinlainen tulkinta, mistä esim. päänsärky tai vatsavaivat voivat johtua. ("hahhah, onpas hassua, lääkäri ei tajunnut ettei minulla olekaan masu pipinä!") Oletan, että tämä kyseinen toimittaja ei kuitenkaan lähtisi länsimaisen lääketieteen saavutuksia kyseenalaistamaan, saatika valehtelemaan hyvien naurujen toivossa..  :Smiley

Tähän voisi ehkä argumentoida, että mikäli kyseessä on selvännäkijä, hän vain huomaisi että kyseessä on valhe. No, en usko, että jokainen tv- selvännäkijä lähtee kyseenalaistamaan asiakkaansa kertomuksia ilman perusteita. Aikaa on vähän, ja se mihin aika käytetään, ei ole valheenpaljastus vaan ongelma itsessään ja siihen ratkaisun etsiminen. Varmaan moni selvännäkijä voisikin havaita huijauksen, jos siihen olisi perusteellista keskittää energiansa. Mutta asiakkaiden kertomusten epäileminen olisi melko huonoa asiakaspalvelua varsinkin, kun asiakas maksaa jokaisesta minuutista.

No joo. Itse pidän koko touhua vähän epäeettisenä. En ole vakuuttunut, onko kyvyistään rahan ottaminen väärin vai ei. Varmasti aikoinaan kylänvanhimmat ja shamaanit saivat neuvoistaan ainakin joitain vastapalveluksia. Kuitenkaan viihteellisyys ja kaupallisuus eivät kuulu omaan eettiseen viitekehykseeni. Itse asiassa olisin saanutkin aikoinaan töitä psyykkiseltä puhelinlinjalta. Hylkäsin homman kuitenkin moraalidilemmojen vuoksi.
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 17.06.2016 07:31:32 »

Kerran satuin valvomaan niin myöhään että katoin kyseisen ohjelman.
Seurasin yhden naisen tarottulkintoja jossa hän katsoi vanhemmalle naiselle.
Kun kortit ja tulkinta alkoi tulemaan meni tämä nainen ihan sekaisin ja oli aidosti hämmentynyt. Mikään, ei siis mikään natsannut vaikka kuinka yritettiin.
Minulle ei noussut kuin myötähäpeä tulkitsijaa kohtaan  Undecided

Toki kaikille meille sattuu näitä epäonnistumisia ja kuulunee asiaan mutta itse en suostunut edes selvännäkijäksi kun en voinut olla varma meneekö se aidosti oikeasti ja pitääkö paikkaansa, joten suljin kanavat ja totesin että ei sovi minulle. Mulle tulisi niin huono omatunto jos jokin menisi pahasti pieleen. Toki se mitä katsoin ystäville, natsasi sillä hetkellä mutta jotenkin totesin että ei tää nyt ole ihan sitä mitä aidosti haluan. Kokemus sekin matkan varrella.

Minulla on yksi selvännäkijä ystävänä ja täytyy ihailla hänen luottamusta oppaaseen ja esille nouseviin kuviin. Joskus kun hänellä menee pieleen hän ei ole moksiskaan vaan jatkaa uutterasti katsomista ihmisille. Ei mun luonne kestäisi jos katsoisin väärin ja kenties ihminen ajautuisi vääriin tilanteisiin tmv. Mutta työ kuin työ.

Tässä kannattaisi erottaa selvännäköisyyttä ja ennustamista. Monihan käyttää näitä molempia ikäänkuin rinnakkain tai sekoittuu selvännäkemisiin asioihin.

Anyway. Kannattaa ottaa nämä kevyesti ja pienellä pilkkeellä silmäkulmassa, siis ne jotka näytä palveluja käyttää. Kunhan on avoimin mielin elämää kohtaa eikä sido näitä saamiaan vastauksia liian tiukasti omaan elämän viitekehyksiin, eikä sido omia odotuksiaan liian vahvasti näinhin, vaan katsoo rauhassa mitä elämä tuo tullessaan niin hyvää tulee.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: