Mc82:n kartasta tuli mieleen, että tosiaan sama stellium
ja minullakin
isossa roolissa kartalla. Mutta
osana tuota stelliumia tekee varmaan sen, että tunnen aina olevani vähän erilainen.
Itselläni myös
osana stelliumia, on vieläpä tarkasti
ja väljempi
. En ole tuntenut itseäni massasieluksi, vaan aina ollut vähän erilainen, villi, vapaa, kesyttämätön. Kun on tosiaan vielä tuo
11. huoneessa, niin hyvin perinteistä parisuhdetta odottavat miehet jäävät nuolemaan näppejään. En muuten ole kysyttyä tavaraa parisuhdemarkkinoilla, joskin ottaja on aina löytynyt
Ehkä miehet vaistoavat sen, etteivät välttämättä pysty hallitsemaan mua ja se pelottaa.
Mulla on lisäksi synt.kartalla tarkka
. Väkivaltaisuuden aspekti. Nuorempana, kun olin kovin hakoteillä itseni kanssa, ko. aspekti näyttäytyi enemmän niin, että ajauduin suhteisiin, joissa itseäni käytettiin hyväksi (henkisesti, ei seksuaalisesti tms.) tai alistussuhteisiin. Nyttemmin elämässä on ollut suuria suunnan muutoksia, liittyen omaan itseen ja lähipiiriin, hyväksikäyttösuhteet ovat lopahtaneet tai olen tehnyt niistä lopun hyvinkin nopeasti. Olen enempi sinut itseni kanssa, tiedostan, mitä ansaitsen. Tr-
oli tuolloin 12. huoneessa, tehden ensin
-transiitin (
mulla 6. huoneessa) ja sitten
-transiitin. Molemmat ohitukset ovat jo historiaa, mutta tuntui, että elämä lähti kaaoksesta ja velvollisuussuhteista rakentumaan itselle terveellisempään suuntaan. Tervettä itsekkyyttä tuli rutkasti lisää. Samoin huonot rutiinit ja epäterveet ihmissuhteet tuli karsittua.
Mietin tässä edelleen, millaisia tunteita herätän muissa. Ensivaikutelma meikäläisestä onkin tullut jo esille, eli aika vakava, ehkä pelottava, määrätietoinen (noh,
on kuori ja
on aika jäykkä kuori :
). Mietin tässä nyt vaikutelmaa, jonka herätän vähän tutummissa ihmisissä. Osa ihmisistä ei välttämättä osaa puhua small talkia kanssani - myönnän, että olen itsekin huono siinä. Esim. jotkut työkaverit osaavat puhua kanssani vain töihin liittyvistä asioista. Onneksi on myös niitä työkavereita, joiden kanssa pohditaan elämän tarkoitusta jne.
Välillä tuntuu, että ihmiset ajattelevat meikäläisen olevan ylirationaalinen ja ajattelevan vain velvollisuuksia jne. Ihmiset helposti luottavat asioita hoidettavakseni ja antavat vastuuta, koska pidän lupaukseni loppuun saakka. Välillä tuntuu, etteivät ihmiset ole kiinnostuneita tutustumaan todelliseen itseeni, joka ei ole niin jäykkä, työnarkomaani ja rationaalinen kuin ulkokuori antaisi olettaa. Välillä tuntuu, että olen yksin omien pohdintojeni kanssa, ajatukset pyörivät yksikseen pääni sisällä, enkä löydä ihmistä, joka jaksaisi kuunnella omia murheitani tai jakaa ajatuksiani kanssaan
Mieheni sanoi, että olen kova tuomitsemaan ihmisiä ja muutenkin hyvin jyrkkä mielipiteissäni (noh,
on saarnamies - eikä välttämättä laisinkaan niin joustava kuin muuttuvan elementin uskoisi olevan!
). Kun innostun, tuon kantani voimakkaasti esille ja päällekäyvän esiintymistapani vuoksi ihmiset eivät juuri uskalla asettua vastaan ja ovat mielummin vaiti - mikä on harmi, koska kuuntelisin mielelläni muidenkin näkökulman...
Olen hyvin herkkä ja intuitiivinen, riitatilanteissa enemmänkin säikähdän, jos joku suuttuu ja mielummin vetäydyn kuin isken takaisin.
Sen olen myös huomannut, että ns. sovinistiset miehet tai sellaisista kulttuureista tulevat miehet, missä mies on perheen pää ja tekee päätökset, eivät pidä musta tai lähesty mua. Suhteet naisten kanssa saattavat myös olla kimurantteja, en osaa tarkoin sanoa, mistä se johtuu. Johtuuko sitten tavoista, millä naiset ylläpitävät suhteitaan ja se ei ole tyylistäni vai enkö vain itse sovi ns. standardinaisen muottiin ja se ärsyttää muita...
Kuitenkin, suurin osa kaveriporukasta on miehiä ja viihdyn miesten parissa ollen "yksi jätkistä".
Tässä jotain ajatuksia, mitä olen herättänyt muissa:
"Olet aika pelottava nainen, voisin kuvitella, että isket turpaan, jos suutut"
(eräs opiskeluaikainen, miespuolinen kaveri)
"Vaikeasti lähestyttävä, ei ole kiinnostunut työpaikan kuppikunnista, kiinnostaako muut kuin työasiat"
(miespuolinen ja eräs naispuolinen työkaveri)
"Mielettömän hauskaa seuraa, ronski huumorintaju, suorapuheinen, häpeilemätön"
(useat työkaverit ja kaverit)
"Älykkäämpi kuin mitä esittää olevansa, paljon potentiaalia ties mihin"
(mieheni ja eräs miespuolinen työkaveri)
"Ailahtelevainen, voimakkaat tunnepurkaukset ja 'imeytyminen' tilanteeseen, saattaa heittää hetkessä naurusta itkuun ja päinvastoin"
(mies, isä)
"Tunneälykäs, vaistoaa ihmisten tunteet ja mielialat pinnan alta, osaa sopeutua tilanteisiin"
(äiti)
Kaunein oli kuitenkin erään miespuolisen työkaverini ilmaus itsestäni:
"Kuin villikukka. Kasvaa kauniisti vapaana ja villinä, mutta jos niität sen ja vangitset sen kukkaruukkuun, se kuihtuu."