^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #75 : 22.09.2006 20:06:20 » |
|
Jos enää jaksaisi kiinnostaa, minäkin kuulisin exän aikuisen lapsen kautta asioita ja välillä pitäisi vipata rahaa.. juttelin lähinnä töistä tänään yhden härkämiehen kanssa joka hänkin eronnut vaikeasta naisesta.. niin että osaa ne naisetkin.. kunhan ei hemmo ala ihastua minuun, minä en nimittäin häneen. Mutta joo miesystävien kanssa tulee se olo että joku mies voi olla mukavakin.. Omat tunteet, en halua oikeastaan naamasta naamaan vatvoa niitä missään ryhmissä, loputon suo, muulla tavalla ehkä voi pitää hauskaa..
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Teppomatti
Vieras
|
|
« Vastaus #76 : 23.09.2006 13:05:27 » |
|
Narsistinen persoonallisuushäiriö "pähkinänkuoressa"
"Henkilöitä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö arvioidaan olevan noin 1 % väestöstä ja 2-16 % potilasaineistosta. Narsistinen persoonallisuushäiriö on oireyhtymä, johon kuuluvat muun muassa seuraavat piirteet: itsekeskeisyys, manipuloivuus, hallitsevaisuus ja tunteettomuus. Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Narsismin avulla hän suojautuu pienuutta, avuttomuutta, keinottomuutta, kateutta ja riippuvuutta vastaan.
Heitä on kaikkialla ja on ollut kaikkina aikoina: kaikissa roduissa, kulttuureissa, yhteiskuntaluokissa ja kaikkien ammattien piirissä. He näyttävät ulkoisesti terveiltä ja ”meiltä muilta” ja usein heillä on paljon älyllistä kapasiteettia. Koska tällainen henkilö hallitsee sosiaalisen käyttäytymisen koodit, hän pystyy näyttelemään oikeita tunteita oikeissa tilanteissa. Hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä ovat omanlaisensa. Hänellä ei ole pysyviä arvoja tai tavoitteita elämässä eikä hän tunne pelkoa, stressiä tai painetta. Viimeisiksi mainittujen seikkojen ansiosta persoonallisuushäiriöiset henkilöt menestyvät nykyajan kovassa työelämässä. Tyypillistä on myös, että tällainen ihminen kokee olevansa kunnossa eikä hakeudu hoitoon.
Yleensä he tulevat hoitoon aivan jonkun muun syyn johdosta. He yleensä ennemmin tai myöhemmin ajautuvat konfliktiin ihmisten kanssa, koska he loukkaavat muita, eivät osaa lukea tunteita tai tunnelmia oikein eivätkä kykene empaattiseen myötäelämiseen. Heille tulee helposti vihamiehiä. Siitä heille tulee pettymyksiä, mikä aiheuttaa masennusta. He saattavat tulla hoitoon masennuksen ja ahdistuksen vuoksi ja sanovat terapeutille, että muut ihmiset ovat niin pahoja ja vainoavat heitä, mutta taustalta paljastuukin, että he ovat se ongelma eivätkä muut.
Suurin osa heistä on vapaalla jalalla: he eivät ole rikollisia, vaan voivat olla hyvännäköisiä, sosiaaliset säännöt tuntevia, älykkäitä, hurmaavia ja hyviä puhumaan. He eivät tee laittomuuksia, mutta heidän ympärillään kärsitään. He manipuloivat, toimivat häikäilemättömästi, syyllistävät muita ja usein liike-elämässä persoonallisuushäiriöisistä piirteistä on vielä hyötyä. Heitä löytyy joka ammattikunnasta, ja erityisesti heitä houkuttaa vallankäyttö. Usein karismaattiset uskonnollisten liikkeiden johtajat ovat persoonallisuushäiriöisiä.
Narsistisen persoonallisuushäiriön on tutkimusten mukaan todettu olevan enemmän kehityksellinen kuin synnynnäinen häiriö. Narsistille on yleensä jäänyt traumoista johtuvia persoonallisuuden vajeita jo vauvana. Tutkimusten mukaan narsistisesti persoonallisuushäiriöisen kasvuperheestä on puuttunut muun muassa positiivinen malli ihmissuhteille, kyky suojella lasta, kyvyttömyys antaa lapselle rajoja, kyky tarjota myönteistä huomioon ottamisen mallia lapselle, kyky antaa lapselle positiivisia ongelmanratkaisukeinoja ja positiivista asennetta ongelmiin hyväksymällä ne väistämättömäksi ja hyväksyttäväksi osaksi elämää sekä kyky tarjota järjestäytynyttä vakaata turvallista ilmapiiriä kodissa. Kodin normiksi on muodostunut kaaos ja konflikti. Näissä perheissä vallitsee korkea ennalta arvaamattomuuden ilmapiiri.
Tilastollisesti naisia on tämän ilmiön piirissä vähemmän eli miespuolisia psykopaatteja on enemmän, mutta ei se ole mikään harvinaisuus naistenkaan kohdalla. Persoonallisuushäiriöisen henkilön tavoitteena on saada rahaa, arvostusta, valtaa tai vapauksia. Rakkauden nimissä he hakevat toisista ihmisistä lämpöä, seksuaalista tyydytystä, turvaa, ruokaa ja rahaa. Heidän tehtäväänsä helpottaa se, että niin moni uskoo järkkymättä ihmisen hyvyyteen".
Lähde: Mirja Pyykkö, "Jos" ohjelma Yle TV1, 2004
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
härkä-69
Vieras
|
|
« Vastaus #77 : 23.09.2006 20:33:33 » |
|
Henkilö, jolla on Aspergerin syndrooma ei poikkea ulkonäöltään terveestä ihmisestä. Sen takia ympäristöstä ei yleensä löydy ymmärrystä poikkeavalle käyttäytymiselle. Häntä pidetään sen sijaan usein itsekkäänä ja huonosti kasvatettuna henkilönä. Asperger- henkilöllä on normaali älykkyystaso, mutta vaikeuksia syntyy silloin kun on kyse esimerkiksi kyvystä osoittaa empatiaa toisia ihmisiä kohtaan sekä kyvystä pitää henkilökohtaiset arkipäiväiset tapahtumat ja tehtävät järjestyksessä. Tämä johtaa siihen, että As-henkilö ei pysty täyttämään niitä vaatimuksia, joita ihmiset kohtaavat nykyään kotona, työpaikalla ja koulussa. http://users.kymp.net/p204188a/asperger.htm
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #78 : 23.09.2006 20:59:38 » |
|
Teppomatti! Tuohon ei voi paljon lisätä,eikä mitään pois ottaa. Juuri tuo sosiaalisuus ja älykkyys,ja usein johtotehtävässä toimiminen,hämäävät ihmisiä,jotka eivät ole tiiviissä kanssakäymisessä kyseistä sairautta sairastavien kanssa. Lisäksi edellä mainitut asiat usein helpottavat löytämään ihmisen,johon valtaansa käyttää. Sen kaiken tuskan,minkä tunteettomuudellaan aiheuttavat,pitäisi kyllä olla rangaistava teko,mikäli eivät suostu terapiaan. Jono on pitkä,eikä loppua näkyvissä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #79 : 24.09.2006 19:30:55 » |
|
Mielenkiintoista että millä nimikkeellä tätä nyt kutsutaankin, törmäsin juuri tällaiseen henkilöön. En tiedä mikä oli asian tarkoitus sillä vaikka olin aika lailla asian yläpuolella, hän rakasti alussa oikeasti ja minä lopussa, vaikka lopulta jäi vain tämä toteamus..
"Juuri tuo sosiaalisuus ja älykkyys,ja usein johtotehtävässä toimiminen,hämäävät ihmisiä,jotka eivät ole tiiviissä kanssakäymisessä kyseistä sairautta sairastavien kanssa.
Lisäksi edellä mainitut asiat usein helpottavat löytämään ihmisen,johon valtaansa käyttää. Sen kaiken tuskan,minkä tunteettomuudellaan aiheuttavat,pitäisi kyllä olla rangaistava teko,mikäli eivät suostu terapiaan"
*Ja jännä myös että "narsisti" on oikeastaan sama kuin "psykopaatti" minä kuulin just saman prosentin eli yksi sadasta. Hulluksi sellainen tekisi ellei heitä heittäisi pois. Aina yhtä kohteliaasti ehdottaisi "tapaamista" jossa viileästi ja tunteettomasti olisi puhuttu hänen tekemisistään, muutostaan, kyvyistään ja naisistaan sekä muista "tärkeistä ihmisistä", alkoi ällöttää olla lähellä. Aikansa surin sitä olisiko hänellä vaikka syöpä kun hengitys oli pahanhajuinen. Hänessä oli kiintoisaa se, että mitä vahvemmaksi kävi, sitä ilkeämmäksi. Mutta voihan olla että usean vuoden kuluttua vaikka tyypin tyttären kautta tapaamme ja tiedän onko hän todella jossain kriisissä touhuamassa..
Vaikka tapaisin tämän henkilön vuosien kuluttua, eihän siihen uppoaisi mikään. Mitä jos hän törmää kaltaisiinsa naisiin tai miehiin? Oppiiko jotain? Miten kylmä lämpenee, ei välttämättä mitenkään?
On se ihanaa olla vapaa näistä.. olla kivempien ja normaalimpien kanssa vapaasti. Oikeiden ystävien, joiden kanssa välillä flirttiä jne -
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.09.2006 19:39:36 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #80 : 25.09.2006 07:41:00 » |
|
Psykopaatteja on siis Suomessakin 50 000? Kaksi kertaa tämän palstan rek. jäsenmäärä? Tai siis narsisti/psykopaatteja? Kannattaa varoa nimittäin yksikin on liikaa omassa kokemuksessa. Ehkä tällaiseen nyt vain sattui törmäämään. Ei enää toista. Optimistinen joukkari tietysti uskoo että Jumala voi muuttaa heidät, mutta voiko, mokomaa valmistusvirhettä. Plus ihmettelen edelleen mikä ja kuka eräs henkilö oli, kun on niin vahva se aura hänellä. Harva tehnyt sellaisen vaikutuksen. Koska hän halusi osoittaa valtansa, väitti että ei tunne omaa energiaani, sitten taas olikin vaikuttavaa. Tämmöisen asian on pakko antaa levätä koska se alkoi varmaan hermostuttaa kumpaakin, että mistä on kyse. Tosin kaipaahan sitä vieläkin yhtä vaikuttavaa kumppania.. (kemiat, energia)
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.09.2006 13:29:20 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ »
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #81 : 25.09.2006 16:29:06 » |
|
Jospa ne , eikun HE, olleet liiankin LÄHELLÄ?
|
|
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
poNpula
Kohtuuastroilija
Nauti elämästä ja sen tarjoamista pienistä iloista
|
|
« Vastaus #82 : 25.09.2006 19:51:31 » |
|
Eron tapahduttua kun jäät yksin niin siinä oppii ainakin tuntemaan itseään lisää. Voi ehkä olla, että aikaisemmassa elämänvaiheessa ei olisi voinut ikinä kuvitella seurustelevansa entisen kaltaisen ihmisen kanssa.
Jos suhde on ollut hankala, niin sitten eron jälkeen saa vapauden ja ehkä elämänilonsa takaisin. Sen jälkeen varmasti tapaa myös uusia ja mielenkiintoisia ihmisiä, joihin ei välttämättä suhteessa ollessa törmää.
Joskus myös erosta seuraa jotain hyvää näiden kahden ihmisen välille. Suhde ei välttämättä heidän välillään onnistu, mutta siitä toisesta ihmisestä voi saada itselleen erittäinkin hyvän ja läheisen ystävän.
|
|
|
tallennettu
|
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #83 : 25.09.2006 21:09:42 » |
|
Enpä tiedä sinusta GS,mutta minulle vaikein pala on ollut se,etten myöskään ymmärtänyt,miten ihmeessä olen lähtenyt tällaiseen mukaan?! Jonkinasteinen häpeä siitä,että on tullut niin perin juurin narutetuksi,ja siitä kiukku itseään kohtaan.Tuosta kiukusta on vaikeinta päästä ja antaa itselleen anteeksi. Tuo ex:nsä oli valmistunut psykologiksi,ja siksi häneen otinkin tyttären neuvosta yhteyttä. Hän ei tiennyt tästä diagnoosista,mutta sen kuultuaan sai kuulemma varmuutensa itseensä takaisin. Se kertoi hänelle selkeästi,mistä oli kysymys,kuten myös sen,ettei hän olisi voinut tietää etukäteen.Asia pitää vain kokea. Mehän ihastuimme juuri siihen,mihin kaikki,jotka ovat tällaisten ihmisten kanssa tekemisissä.Todellisuus astuu kuvaan myöhemmin. Tuo ex-avo oli yrittänyt tavoittaa minua ja varoittaa,kun sai henkilöllisyyteni selville(mulla salainen puh.no.). Sanoin hänelle,että kuule eipä olisi mitään siinä vaiheessa auttanut,koska olin kuullut hänestä karmeita puheita ja olisin pitänyt häntä vain katkera naisena,joka haluaa tuhota miespolon uuden onnen. Ja olin täysin onnesta mykkyrällä,kun tuollaisen aarteen olin saanut. Aika tekee tehtävänsä,ja voimme joskus vielä foorumilla yhdessä naureskella näitä kokemuksia. Mulla on nuo lopputyöstöt vielä meneillään,jotka pitkälti muitten päätöksistä kiinni.Mutta sen jälkeen aijon kyllä sulkea tämän"elämänoppeja"arkkuun ja jatkaa eteenpäin. Asialle ei voi tehdä mitään,koska kommunikoinnista ei ole hyötyä. Korkeintaan oman osuutensa siinä,ettei muut ainakaan työn puitteissa tule hyväksikäytön uhreiksi.Yksityiselämässään tehköön sitten mitä lystää,avoimilla kentillä. Koeta päästä ainakin itsesyytöksistä ja jos mahdollista myös vihasta.Ne vain kahlitsevat entistä enemmän kiinni tuohon ihmiseen. Päästetään naruista,kuin kaasupallot taivaan tuulien kuljetettaviksi. Ja jos vielä oikein kiukuttaa,niin voihan sitä ajatella,että joku okapuun oksa päästää ilmat pihalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #84 : 25.09.2006 22:51:15 » |
|
Taitaa paineet olla piukalla?
|
|
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #85 : 26.09.2006 06:42:27 » |
|
Onhan minulla kyseisen häiskän rakkaudentunnustuksia vielä tallella, kun on tapana säilyttää herrojen meilejä (milloin en suutuksissa tuhoa niitä) tai annettuja lehtiä, kirjoja, sydänkuvia, koruja, lahjoja.. onneksi asiasta on aikaa, mutta olihan siinä se Mars Venus laskusolmulla. Olihan hän rakastava sen hetken. Sitten todellinen luonne paljastui ja joka miitissä oli kovempi ja kovempi ilme, kunnes kyllästyin enkä voi kuin sääliä uusia naisia. Melkein mies vaikutti inhimilliseltä joskus, oli eläinrakas, oli tehnyt jotain lasten teatteriproduktiota, vaikutti olevan jopa viikonloppuisä joka huolehti lapsesta, toisin kuin tämän alkoholisti äiti. Olin kuitenkin sekavaan juttuun sotkeentumassa ja odottelin koko ajan parantuuko se hulluudestaan. Ei, pahempaan suuntaan näkyy olevan menossa. Sama se kuule on jälkeenpäin, muut ihmiset siis miehet tuntuu ihan inhimillisiltä häneen nähden. Jos näitä on kerran kymmeniätuhansia maassa, ei voi tietää ennenkuin kokee. MUUTEN kun minulla oli tuo rumba 2002-2004 että koko ajan joku rakastui (nythän se pysyy seksitarjouksissa)niin jopa skorppari sanoi että haluaa minun tuntevan myös hänen kylmän puolensa. Au skorpparin kylmyys ei ollut MITÄÄN verrattuna noususkorpparikauriin puuhiin. Alla tekstiä jälkimmäiseltä psykolta (hän siis uskoi että olemme menneen elämän tutut):
"Ja nyt olen vihdoin löytänyt rakkaan (silloisen) vaimoni. Anteeksi et kesti näin kauan mutta...parempi myöhään kuin milloinkaan. Jatkamme(-ko) siitä mihin silloin jäimme vai.....? Luultavasti en ole koskaan lakannut rakastamasta Sinua"
Hän oli ehdottomasti vähiten antelias, koska laski koko ajan sitä mitä itse saa. Mutta olen tosiaan sairaskertomuksiin miehissä kyllästynyt, eli terve ja tasapainoinen mies kiitos jolla asiat kunnossa, sitten. Kyllä sinä pääset irti, koeta tosiaan tuulettaa ajatuksia ja olla erossa.
Kukapa ei haluaisi ottaa pitkän komean miehen rakkautta vastaan, kun ei voi nähdä miksi se muuttuu. No en usko että enää tulevassa on noin huono tuuri -
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.09.2006 07:08:18 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ »
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #86 : 26.09.2006 09:54:47 » |
|
Älä sie Kotkansilmä ikke,kun en ikke minäkään. Tottakai paineita aina jotain asiaa työstaessä,mutta tämä nyt kyllä tällä hetkellä pienin. : Katsos,tekevälle sattuu ja tapahtuu!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #87 : 26.09.2006 12:40:37 » |
|
Jotain sanoo se miten itse menin aikanaan pois tolaltani kun läheinen suhde loppui ja hänellä se ei tuntunut yhtään missään. Hän jatkoi robotinomaisesti urheilu ym kilpailuja ja töitä. Ei vaikuttanut unettomat yöt vaivaavan, hän nukkui milloin 14 h milloin mitäkin ja tyynesti kertoi miten johti mm naiskisaryhmää. Jotka kuulema oikein tukivat häntä. Noh, joo.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #88 : 08.10.2006 08:38:12 » |
|
Erityisesti allaolevat kohdat pitävät paikkansa. Saatan itse olla joskus viileä, varsinkin kun sukulaisilla on tunnekuohua. Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Koska tällainen henkilö hallitsee sosiaalisen käyttäytymisen koodit, hän pystyy näyttelemään oikeita tunteita oikeissa tilanteissa. Hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä ovat omanlaisensa. Hänellä ei ole pysyviä arvoja tai tavoitteita elämässä eikä hän tunne pelkoa, stressiä tai painetta (exäni tekee kriisi/pelastus/ ensiaputyötä). Viimeisiksi mainittujen seikkojen ansiosta persoonallisuushäiriöiset henkilöt menestyvät nykyajan kovassa työelämässä. Tyypillistä on myös, että tällainen ihminen kokee olevansa kunnossa eikä hakeudu hoitoon. He yleensä ennemmin tai myöhemmin ajautuvat konfliktiin ihmisten kanssa, koska he loukkaavat muita, eivät osaa lukea tunteita tai tunnelmia oikein eivätkä kykene empaattiseen myötäelämiseen. Heille tulee helposti vihamiehiä. Siitä heille tulee pettymyksiä, mikä aiheuttaa masennusta. He saattavat tulla hoitoon masennuksen ja ahdistuksen vuoksi ja sanovat terapeutille, että muut ihmiset ovat niin pahoja ja vainoavat heitä, mutta taustalta paljastuukin, että he ovat se ongelma eivätkä muut. Suurin osa heistä on vapaalla jalalla: he eivät ole rikollisia, vaan voivat olla hyvännäköisiä, sosiaaliset säännöt tuntevia, älykkäitä, hurmaavia ja hyviä puhumaan. He eivät tee laittomuuksia, mutta heidän ympärillään kärsitään.Viestini näytti menevän herran mail boxiin jopa 3 kappaleena kun ei ollut over quota tällä kertaa. Hän oli kertonut minulle meiliosoitteen johon vielä mahtuu postia, kun muualle tulee roskapostia, mikäli nyt "tärkeiden tiedotteiden" seasta mitään löytää. No, löytää jos on tarkoitettu, en vaivaa asialla päätäni enää. Jos saisin itse tuollaista postia, olisin todella huolestunut tilanteestani, mutta voihan olla että k.o. henkilö menee vain pahempaan suuntaan. En kertonut mitä olen kuullut ennustusta, että hänen lähipiirinsä tulee pettämään ja nöyryyttämään hänet. -j- Enää ei viitsisi tutustua ja erota. The Moon enters earthy Taurus the Bull at 1:04 am EDT, symbolizing the building of stability. The Moon is very functional in Taurus, for it has a sensual base from which to experience emotions. Additionally, mental Mercury forms a tense aspect with deep, dark Pluto -- thereby shining light into the hidden recesses of our subconscious mind. This, combined with the steadiness of the Taurus Moon, encourages us to bring shadow material into awareness.
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.11.2006 11:41:01 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ »
|
tallennettu
|
|
|
|
Iam
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #89 : 07.11.2006 11:19:13 » |
|
Todellakin, GS, kuvailemasi kaltaisesta kannattaa pysyäkin erossa!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|