Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kellonaikojen merkitys  (Luettu 5223 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
max.79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Shining


Profiili WWW
« : 25.10.2016 15:11:08 »

Tuossa toisessa keskustelussa kerroin heräämisestäni.
Kysynkin nyt että tietääkö joku mikä on klo 3 yöllä. mikä merkitys on klo 3:lla?
olen 12-13vuoden ajan herännyt säännöllisen epäsäännöllisesti klo 3. Nyt koirakin herää 3-4 väliin haukkuen.
Perin mysteeristä. coolsmiley
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #1 : 25.10.2016 15:40:36 »

Vilkaisepas numerologiaasi http://lamat.mbnet.fi/numerologia/
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 26.10.2016 09:47:00 »

Ihminen on itse asiassa ihan suunniteltu heräämään keskellä yötä, juurikin siinä 'suden tuntina' klo 3-5 välillä. Kroppa haluaa tehdä niin ihan omista syistään. Ehkäpä kroppa tykkää kun sitä vähän herätellään juuri siinä kohtaa yötä, jolloin aineenvaihdunta on hitaimmillaan.

Itse asiassa koko Eurooppa nukkui yöunensa kahdessa pätkässä tuonne 1600-luvulle saakka.  Ennen protestanttista tehokkuusajattelua (=taloudellinen menestys on osoitus siitä että jumala tykkää sinusta) ihmiset saattoivat siis tosiaan nousta sängystä aamuyöllä ja olla hereillä jonkin aikaa, sitten takaisin nukkumaan. Ne alkuperäiskansat joiden osalta tätä asiaa on tutkittu tekevät myös niin. Tietenkään jokainen ei herää ihan jokaikinen yö ja aina ei nousta ylös vaan ollaan vain vähän aikaa hereillä ja sitten nukahdetaan uudelleen, mutta tuo taipumus on meillä kaikilla.

Kyseessä on siis ihmiskehon ihan luonnollinen rytmi ja halu herätä hetkeksi aamuyöllä. Se nyt vaan ei sovi yhteen modernin maailman tehokkuusajattelun kanssa ja sitä pidetään nykyään häiriönä tai haittana sen sijaan että sen ymmärrettäisiin olevan luonnollista.

Herään itse jokaisen unisyklin jälkeen kylkeä kääntämään, mutta juuri se heräämisen kohta tuossa 3-5 välillä on 'isompi' saatan nousta sängystä ja juoda hiukan vettä tms. Minulle kyseessä on ihan normaali ihmisruumiin toiminto. Se nyt vaan haluaa herätä vähäksi aikaa aina aamuyöstä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1092



Profiili
« Vastaus #3 : 26.10.2016 21:41:05 »

Mulla sama juttu - herään hyvin usein, kolmen tai neljän aikaan aamulla, ja parhaimmassa tapauksessa valvon sitten tunnin, syön ehkä mandariinin tai juon vettä, luen joskus jotain ja sitten nukun vielä kolme tuntia.

Mutta sitten mulla on kyllä perioodeja että sen neljältä heräämisen jälkeen ei enää saa unta tai korkeintaan vasta 6-7 aikaan ja sillon kyllä väsyny sitten, ja täytyy ottaa parin tunnin unet joskus klo 15.00. Menee vähän vuorokausirytmi sekasin.
tallennettu

.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #4 : 27.10.2016 06:53:20 »

Usen aamuisin klo 5:55, töissä klo 14:14 ja taas illalla 18:18 tai 22:22.
.. ja nyt heräilen klo 4:44 aamuisin  Shocked Huh
« Viimeksi muokattu: 31.10.2016 07:23:07 kirjoittanut Marmoritaivas » tallennettu

Kuuntele tuulta.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #5 : 31.10.2016 17:23:31 »

Jos menen ajoissa nukkumaan niin heräilen ja tuossa puoli 4, 4 aikaa ja olen hereillä tuonne 7-8 ja menen takaisin nukkumaan.

Itse törmäsin yhteen tulkintaan että yöllisillä heräilyillä on oma fysiologinen merkityksensä. Itse katsoin että juuri 4 aikaa kun herää niin keuhkot on asialla ja voi ilmentaa myös surua. Tämä kyllä pätee minuun.

Olen huomannut että jos nukun yhteen pötköön esim 9-10 t niin olen ihan sekaisin ja pöpperöinen kun herään, eli tuo 1 pätkä n 5-6 tuntia ja 2 pätkä 2-4 tuntia on sopiva rytmitys minulle.

Onneksi olen sellaisessa elämäntilanteessa että voin tämän oman rytmini toteuttaa.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: