Vaikuttavatko vuodenajat luonteeseen? Kun esim. sanotaan Oinaan olevan kevään merkkinä pioneeri ja ilmentävän keväistä alkuvoimaa niin entä sitten, kun toisella puolen maapalloa Oinas aloittaakin syksyn... eikö sielläkin silti merkkien symboliikka ole sama kuin täälläkinpäin?
Tunnetteko resonoivanne syntymävuodenaikanne kanssa? Olen itse syntynyt talvella ja pidän talvesta. Meni kauan, ennen kuin kehtasin sen edes tunnustaa. Suvussani lähes kaikki muut olivat syntyneet kesällä ja he vihasivat talvea ja talvella syntyneitä, jotka olivat (heidän mielestään) sisäänpäinkääntyneitä talven takia. No, ei se astrologiassa ihan noin mene, mutta olen huomannut muutenkin, että usein he, jotka pitävät talvesta ovat sitten niihin aikoihin syntyneetkin. Ei, en pidä kylmästä, mutta heti kun on lunta, tulee sellainen juhlava, arjen yläpuolelle kohoava olo.
Vaikka ilmeisesti kyllä useimmat myös talvella syntyneetkin pitävät kesästä eniten. Itseäni joskus jopa ahdistaa se kesän pakahduttava kuumuus ja seisahtunut olotila.
En tiedä, osasinko kirjoittaa tätä ihan ymmärrettävästi; voi olla, että tämä vaikuttaa ihan hölmöltä, mutta tällaisia olen miettinyt aikani kuluksi.