Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaudella on hintansa  (Luettu 4172 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« : 02.03.2017 12:44:35 »

Mun ensisijainen ja tärkein asia on läpi elämän ollut vapaus ja vapauden tunne.

Tarvitsen hyvin paljon vapaata liikkumatilaa ja henkistä vapautta toteuttaa itseäni ja saada olla oma itsenäinen herrani ns ja tämä on tullut mulle ajoittain hyvinkin kalliiksi.

Olen joutunut luopumaan vakituisesta työstä, perinteisestä parisuhdemallista ja vakituisesta asunnosta.

Kaikki tämä sopii minulle mutta olen nyt vanhemmiten tajunnut kuinka tämä ei sovellu ihan kaikille ihmisille.

Perheelle tämä on taroittanut paljon hyvää mutta myös paljon sopeutumista ja parisuhteeseen (avioliittoon) tuli piste.

Mutta näin nyt minulla. Jos en koe että olen henkisesti vapaa ahdistun ja masennun ja vaivun epätoivoon.

Lienee siis mun suurin haaste ja suurin rakkaus.

Mutta sitten ihan asiaan.

Olen huomannut myös että tämä vapaus koskee myös ihan maailmanlaajuisia asioista, siis että kaikilla on hintansa.

Esim nyt äkkiseltään seksuaalinen vapaus (taudit jne), taloudellinen vapaus siinä mielessä nyt kun on kertakäyttökulttuuri ja enää ei ole vakiintuneita ruoka-aikoja ja perhe ei ole enää niin keskeisenä tekijänä vaan jokainen liikkuu vapaasti paikasta toiseen. Ei asuta enää suurissa perheissä jossa anoppi ynm lähellä jne.

Pääsemme lentämällä minne vain milloin vain mutta lentokoneet on yksi eniten saastuttava tekijä maapallolla ja mitä kaikkea netti on saanut aikaiseksi esim.

Ihan vain tällaisia olen pohtinut.

Joku muu samoissa ajatuksissa?  Grin
« Viimeksi muokattu: 02.03.2017 12:47:10 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #1 : 04.03.2017 09:37:17 »

Kyllä. Itsehän en koskaan ole "kiinniotettavissa" eli minua ei kukaan alttarille vie eikä edes kihloihin. Perussuhteessakin on tekemistä, koska se rajoittaa vapauttani vaikka samalla antaa juuri sitä minkä perään ajoittain huutelee..

Matkustella en tykkää ja työelämä on pelkkää tuskaa sääntöineen.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2017 09:25:26 kirjoittanut Marmoritaivas » tallennettu

Kuuntele tuulta.
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 04.03.2017 13:51:27 »

Joo. En minustakaan ole enää perinteisiin parisuhteisiin. Kyllä tässä pitää keksiä joku uusi, sopiva systeemi jos joskus jonkun vielä löytää  Smiley
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #3 : 06.03.2017 09:26:52 »

Sanoisinko, että leikkiminen ois paras vaihetoehto ainakin teoriassa, mutta sitten käytännön kysymys mistä löytää siihen sopiva pari joka pitäisi kiinni sovituista säännöistä ja itse ymmärtäisi pistää poikki jos tunteita alkaa heräillä. Ei mikää helppo homma.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
kissansilmä
Vieras
« Vastaus #4 : 18.03.2017 23:38:53 »

Olen aika nuorena oppinut huolehtimaan asioista ja olin 16, kun muutin pois kotoa. Se tuntui silloin vapaudelta. Nyt, monien monien vaiheiden jälkeen elän parisuhteessa, mutta en koe sitä vapaudenmenetyksenä. Tunnen syvempää yhteyttä puolisooni ja se on molemminpuolista.
Olen menettänyt työni, jonka jälkeen mikään opiskelu ei onnistunut. Ajattelinpa vain, niin kuin taidetaan jossain laulussa sanoa, että kun kaikki muu menee, vapaus jäljelle jää. Yhteiskunnallista asemaa ei ole. Itse kehitän itselleni töitä ja edelleen pidän huolta asioista. Tällä hetkellä tosin voisi olla näköpiirissä niinsanottu vakituinen vakanssi, jossa voisi vähän tienata. Pitkään aikaan olen jostain innostunut ja toivon, että juttu menee läpi.
Vapaudella on hintansa, mutta kuka maksaa? Vapautta on myös se, että voi turvallisesti kävellä ulkona. Kaikissa maissa se ei ole itsestäänselvyys. Vapaus on vaikka mennä omassa elämässään metsään. Vapaus on yksi maailman arvokkaimpia asioita, jollei arvokkain. Vapaus on vastuuta. Omasta elämästä, tunteista, tekemisistä ja tekemättäjättämisistä. Kun ensin huolehtii itsestään, voi sitä laajentaa ulottumaan muihinkin. Meillä on vastuu myös toisista. Lopulta voisi kysyä, kuinka vapaa ihminen oikeastaan voi olla? Itselläni meinasi elämä mennä totisesti mönkään, mutta pahimman yli olen päässyt ja uskon, että saan apua ylhäältä. Mutta se on toinen aihe se.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: