Sitoutumiskammoinen Jousimies? Minä?? Pah!
Nimim. koko aikuisikäni parisuhteessa elänyt Jousimies.
Myönnän kyllä sen, että parisuhteen täytyy tietyllä tapaa edetä mun ehdoilla. Tarvitsen paljon myös omaa aikaa ja tilaa itseilmaisulle. Liian iholle liimautuva tyyppi tai semmoinen, joka yrittää kontrolloida menemisiäni tai tapaa ilmaista itseäni, on pahin painajaiseni. Siis semmoinen mies, joka haluaa tehdä kaikkea ainoastaan pariskuntana, ei erillisinä yksilöinä.
Jousimies luonnollisesti on vapaudenkaipuinen, itselläni vapaudenkaipuuta korostavat lisäksi
,
,
,
1. huoneessa puolineliö
. Lisäksi 11. huoneessa
:ssä
.
Toisaalta olen erittäin parisuhdekeskeinen ja sitoudun syvästi suhteisiin. Onhan tuo
perin traditionaalinen ja pitkäjänteinen. DC
:ni kaipaa nimenomaan lämpöä ja läheisyyttä. Ja DC:n hallitsija
on 7. huoneessa - Leijona on sitoutuva, huomionkipeä, parhaimmillaan lämmin ja antelias merkki ja 7. huone korostaa parisuhteen merkitystä; sinkkuna sitä jotenkin on semmoinen tunne, että jotain puuttuu... Ja kartan hallitsija
on 8. huoneessa, mikä omalla tavallaan edustaa yhteensitoutumista aina kuolemaan saakka... Mulla
8. huoneessa, erittäin painava aspekti, mutta oikein ymmärrettynä/käytettynä puhdistava ja voimauttava. Lisäksi koen, että tuo
tekee sen, että yhdenyön jutut eivät kiinnosta. Sen sijaan parisuhteessa sitä antaa libodon paukkua, kunhan alun varovaisuudesta on päästy yli ja luottamus on synnytetty
Tunnen useita Jousimiehiä. Heistä suurin osa on mennyt suht nuorella iällä naimisiin ja kumppaneina ovat uskollisia. Yhden itsenäisen ikisinkku-Jousimiehen (on
) tunnen myös ja yksi "ihmissuhdeseilaaja" (
) mahtuu myös mukaan.
Itse elelen jo kymmenettä vuotta
:an kanssa (
), yhteinen kotikin on perustettu. Nuoruuden ehdottomuus ja oman uniikkiuden mainostaminen on tänä aikana hiukan hälventynyt - joskin niitä kärkeviä mielipiteitä ja arvaamattomia reaktioita on näin aikuisiälläkin odotettavissa