Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ystäväsi petti/ loukkasi sinua ... kannatko yhä kaunaa . ...  (Luettu 41243 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« : 08.06.2006 11:31:07 »

Hei Ystäväin

Oletko yhä katkera / vihainen jollekin tutullesi,
joka on sinua kauan sitten
loukannut/pettänyt luottamuksesi.


Unohda se. 
Käytät moiseen turhaa energiaa.

Anna hänelle anteeksi.
Vapaudut itse tunnekoukusta.


*****

Erittäin hyvä pitkäaikainen ystävättäreni tuomitsi
minut, kun erosin exästäni.
- viiteen vuoteen emme ole olleet yhteydessä toisiimme
  - olen heidän lapsensa kummi ja hän poikani kummi
    - en saanut kutsua rippijuhliin  Undecided

Olen antanut hänelle anteeksi



(http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_9_12.gif)

*****

Olen menettänyt kaksi hyvää naisystävää,
koska he olivat avioliittoni aikana
uskottomia exäni kanssa.
Kaksi eri tapausta,
- onneksi minulla ei ollut (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_9_3.gif)
  - toinen tapaus oli vakava, koska näin sen itse
    - silloin olisi voinut tapahtua vaikka mitä
  - ystävättäreni mies oli myös paikalla, kun tämä tapahtui
    - hänelle tilanne ei ollut uusi  Shocked,
      hän piti minusta kiinni,
      kun kävin vähän kuumana ja huusin
      - olen kolme kertaa elämässäni suuttunut kunnolla  knuppel2
        ja tämä oli yksi niistä tilanteista
     
Olen antanut heillekin ja exälleni anteeksi.


(http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_9_11.gif)

*****

MIKÄ ON SINUN TARINASI

*****


*****

LUOVU KAUNASTA

Kannatko kaunaa jollekulle?
Jos olet vähänkin niin kuin me muut,
mieleesi tulee vaivatta monta ihmistä,
joita inhoat tai peräti vihaat.


Eikö katkeruus kuitenkin kuulu osana elämään?
Millä muulla tavalla loukkauksiin voisi muka reagoida?
On päivänselvää, että monet meistä
kantavat kaunaa sellaisia ihmisiä kohtaan,
jotka ovat loukanneet meitä.
Mutta tarjolla on toinenkin vaihtoehto.

Olen tullut siihen tulokseen,
että  k a t k e r u u s  on ”sisäistä myrkkyä”,
joka vahingoittaa paljon enemmän
k a u n a n   k a n t a j a a  kuin kaunan kohdetta.


(http://kasiface.tripod.com/miscellaneous27.gif)

Tässä vaiheessa saatat sanoa:
”Mutta sinä et tiedä,
mitä se ja se on minulle tehnyt!”

Totta.
En tiedäkään.
Entä sitten?
Tosiasiaksi jää joka tapauksessa,
että katkeruus vahingoittaa vain sinua itseäsi.

En yhtään epäile sinun ”oikeuttasi” kantaa kaunaa,
siitä ei vain ole vähääkään apua.


www.positiivarit.fi


 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 08.06.2006 11:33:07 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
sawotar
Vieras
« Vastaus #1 : 08.06.2006 11:56:19 »

Niinpä..helpommin sanottu kuin tehty Undecided mutta yritystä kuitenkin on itsensä kannalta, kun on liian kiltti sanomaan suoraan, niin että ei tulisi riitaa tai epäselvyyksiä knuppel2 siksi kamu suhteet loppuu. Minusta ystävyys suhteen pitäisi olla vapaaehtoista ja otetaan yhteyksiä silloin kun on asiaa tai halutaan tavata, jos on jokapäivä tekemisissä kamujen kanssa, tulee helposti riitaa buck2
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 08.06.2006 12:43:22 »

Hyvän aiheen avasit Elämänilo!  smitten En kanna mistään kaunaa. Olen antanut kaikille anteeksi kaiken ja annan jatkossakin.  smitten  angel
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #3 : 08.06.2006 13:36:44 »

Hieno aihe, totta tosiaan !
Omalla kohdallani koen, tunnen, etten kanna minkäänlaista kaunaa ketään kohtaan. AINOA kaunantunne, joka voi mahdollisesti pulputa esiin silloin tällöin, on kauna ITSEÄNI kohtaan... Miksi tein niin, miksi sanoin niin tms.
Mutta tällä hetkellä EN SITÄKÄÄN ! Olen oppinut sen, ettei menneitä kannata kaivella, vaikka mitä olisi sattunut. Siitä ei todellakaan seuraa mitään hyvää, se ei hyödytä mitään. Elän tässä hetkessä, tässä päivässä, enkä murehdi menneitä, enkä huolehdi tulevasta. Eli en kanna kaunaa, kaikki on anteeksiannettu ! Rakastan nyt elämää ja nautin siitä täysin siemauksin !  Cheesy  smitten
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #4 : 08.06.2006 16:22:43 »

Hyvä kysymys Elämänilo !

Olen antanut anteeksi paljon ja monille ja olen miettinyt, miksi olen joutunut antamaan niin paljon anteeksi. Kiitos siitä teille, hyvät foorumilaiset. Olen viimeisen puolen vuoden aikana oivaltanut roppakaupalla uusia asioita elämässäni ja toivottavasti se oivaltaminen on vasta alkua  Huh

Kaunan kantaminen on todella raskasta, mutta siitä saa niin helposti itselleen kaverin.
Kun sen päästää sille asteelle, niin eihän sitä meinaa millään hennota erota, on niin mukavaa, kun on joku "ystävä", joka jaksaa aina kuunnella, sanomatta koskaan vastaan.

Kyllä luulisin päässeeni eroon, ainakin enemmistä kaunoistani, ihan helppoa se ei aina ole ollut. Mutta asia kerrallaan ja päivä kerrallaan..


 smitten
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #5 : 08.06.2006 16:46:06 »

Pitkästä aikaa Elämänilo Sinun aloittamasi aihe sai minutkin tarttumaan virtuaalikynään  Wink
Yhden ystävän kanssa sukset menivät ristiin (onhan niitä muitakin mutta ne on kai sitten jo anteeksiannettuja kun eivät vaivaa mieltä) ja annoin anteeksi ja kaveruus sai jatkua pitkän erätauon jälkeen, mutta ihan kuin nyt sama kaava näyttäisi taas alkavan toistaa itseään uudessa ympäristössä saman ihmisen kanssa. Ehkä olisi kannattanut antaa anteeksi, mutta jättää kaveruus sinne kuoppaansa kun ei se näköjään oikein toimi.  tickedoff
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 08.06.2006 16:55:56 »

hyvä aihe ja tosi tärkeää ajattelemisen aihetta...se kauna vangitsee ja vahingoittaa itseä eniten...niin turhaa mutta niin inhimillistä. mutta tosi hyvä yrittää päästä siitä eroon...
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #7 : 08.06.2006 19:36:39 »

hyvä aihe ja tosi tärkeää ajattelemisen aihetta...se kauna vangitsee ja vahingoittaa itseä eniten...niin turhaa mutta niin inhimillistä. mutta tosi hyvä yrittää päästä siitä eroon...
Sign? sanoi, hyvin. Siis katkeruus vahingoittaa eniten itseä.
Tutkin itseäni. Tulin siihen tulokseen, että kaikki katkeruudet ovat minuun itseeni loppukohtaisesti koskevia, sillä hän jolle olisin katkera, on tuntematta katkeruuttani, sillä mitä nuo toiset siitä välittävät, olenko katkera heille? Kaikki kääntyy aina itseen. Kun on sovussa itsensä kanssa, katkeruuskin on olematta olemassa.
Jos jollekin olen katkera niin, itselleni olen, knuppel2 en voi sille mitään  crazy2
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Aniel
Vieras
« Vastaus #8 : 08.06.2006 19:58:21 »

minäkin olen antanut anteeksi. alkanut kantaa vastuuta ymmärtäen, että kaikki kokemukset olen itse vetänyt puoleeni ja ne ovat olleet tarpeellisia. kenelle sitä silloin olisi vihainen? jumalille? ei kannata...  Wink
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #9 : 08.06.2006 20:18:59 »



Hyvin kirjoitit INTI  smitten
Veit sanat suustani, mutta olkoon, niin on hyvä  smitten

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 08.06.2006 22:09:42 »

Hmmm...(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/muahaha.gif)

No sillä hetkellä, kun tunnen, että minua petetty/loukattu, niin kyllä helevato, räiskäisen takaisin, kostan jos pystyn, suunnittelen ja juonin jotain todella ikävää, kirjoitan hänestä lehtien yleisön osastolle, soitan hänen pomolleen ja kerron olevani se ja se harvinaisten sukupuoli -ja ihotautien klinikalta ja pitäisi saada välittömästi yhteys ko. ihmiseen, hänen omaksi parhaakseen ja muiden terveyden turvaamisen vuoksi, soitan lähimpään lannoiteliikkeeseen hänen nimellään ja tilaan kuorma-autollisen ihka aitoa luonnollista sontaa kipattuna hänen pihaansa, teen woodoo nuken ja pistelen neuloja ikäviin paikkoihin, soitan lehtimyyjille ja annan hänen numeronsa niille, menen öisin soittamaan sahaa hänen ikkunansa alle, pudotan kaikki saamani mainokset hänen postiluukkuunsa, vähintään ainakin paistan mokoman p*skiaisen lemmikkipupun ja kutsun hänet illalliselle syömään! knuppel2

Muuten en ole kovin pitkävihainen, enkä kanna kaunaa kenellekään ja annan anteeksi hyvin helposti. Smiley



(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/rolllol.gif)(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/rolllol.gif)(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/rolllol.gif)(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/rolllol.gif)




tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #11 : 08.06.2006 22:53:22 »

Insertoin juu ja nauroin vedet silmissä  2funny laugh

INTI'n & co:n kanssa samoilla "tasoilla" anteeksiannon ja hyväksymisen suhteen.
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #12 : 08.06.2006 23:36:01 »

Lainaus käyttäjältä: ~*Asterix*~ link=javascript:void(0);
Angrytopic=7440.msg59781#msg59781 date=1149793782
Muuten en ole kovin pitkävihainen, enkä kanna kaunaa kenellekään ja annan anteeksi hyvin helposti. Smiley
Hei Asterix

Jännityksellä odotin miten tähän vastaat.
Onneksi et tarvitse "paukkurautoja" (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_9_6.gif) tai kranaatteja (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_9_2.gif) tmv.

Neljä vuotta ja risat erostani
- sinkkuna edelleenkin elelen

Eron kokeneena 23 v:n avioliittovuoden jälkeen,
voin sanoa sen olevan pirunmoinen kokemus.
- en totta vie suosittele sitä kenellekkään

  - katkera en ole, mutta säälin exääni;
ei ole helppoa hänelläkään
- naiset vaihtuvat melko tiuhaan

Usein olen miettinyt,
miksi en osaa päästää hänestä irti.
- kaikesta kokemastani
ja näkemästäni huolimatta


Uskon ihmisen toipuvan nopeammin
puolisonsa kuolemasta,
kuin rakastamastaan ihmisestä erotessaan

Nykyisin pystyn jo kirjoittamaan/puhumaan asiasta itkemättä.

Olemme ystäviä kaikesta huolimatta.
- viimeksi istuimme yhdessä vierekkäin katsomassa,
kun poikamme sai koulusta päästötodistuksen
- menimme koko "perhe": minä, exäni, tyttäreni ja poikani

äitini luo juhlakahville. (http://smileys.smileycentral.com/cat/12/12_4_51.gif) (http://www.mainzelahr.de/smile/essen/tasse.gif)



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 08.06.2006 23:44:02 »

 
Lainaus
menen öisin soittamaan sahaa hänen ikkunansa alle...  

vähintään ainakin paistan mokoman p*skiaisen lemmikkipupun ja kutsun hänet illalliselle...

 2funny voin melkein nähdä sen sahansoittajan mielikuvituksessani... 2funny
tallennettu
Tuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #14 : 09.06.2006 17:14:07 »

ANTEEKSIANTAMINEN

Viesti Violetin liekin Armon enkeleiltä:

”Ole armollinen itsellesi ja myös muille. Päästä irti mielipahasta, jonka toiset ihmiset ovat teoillaan sinulle aiheuttaneet. Antamalla anteeksi löydät mielenrauhan ja tyyneyden tilan, joka on perusolemuksesi. Avaa sydämesi ja anna anteeksi itsellesi sekä niille, jotka ovat loukanneet sinua. Autamme ja opastamme sinua anteeksiantamisen prosessissa,
kunhan vain pyydät apuamme. ”

Enkelit opastavat sinua päästämään irti ja vapautumaan mielipahasta, jota kannat itsessäsi toisten tekemistä tai tekemättömistä teoista. Enkelit pyytävät sinua tarkastelemaan toisten tekoja myötätunnolla – hekin kulkevat omaa polkuaan, omien haasteidensa ja kehittymistehtäviensä kanssa. Sinun ei tarvitse hyväksyä toisten tekoja, pystyäksesi antamaan anteeksi niille, jotka ovat haavoittaneet sinua. Voit olla täysin oikeutetusti vihainen jollekulle, eikä sinun tarvitse suostua vastaanottamaan sellaista käyttäytymistä, joka loukkaa sinua. Jokaisella on oikeus suojella omia henkilökohtaisia rajojaan.

Enkelit ohjaavatkin sinua tarkastelemaan omaa olotilaasi ja sitä energialastia, jota kannat itsessäsi olemalla vihainen jollekulle muulle tai itsellesi. Kun annat anteeksi ihmisille, jotka ovat aiheuttaneet sinulle mielipahaa, et enää kanna tuskaa taakkanasi toisten teoista. Ole myös armollinen itsellesi ja anna  itsellesi anteeksi kaikki se, mitä olet tehnyt ja joka tuntuu itsestäsi pahalta. Ole armollinen itsellesi – olet tehnyt juuri sen, mihin olet pystynyt ja kyennyt.   Aikaisemmat elämänkokemuksesi eivät pidä sinua otteessaan, ellet itse anna näille kokemuksille tätä valtaa. Armon vastaanottaminen on sitä, että hyväksyt sen, mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä. Anna itse itsellesi mahdollisuus tehdä toisenlaisia valintoja ja uudenlaisia tekoja. Armon Violetin liekin enkelit auttavat ja ohjaavat sinua lempeydellä ja myötätunnolla anteeksiantamisen prosessissa, kunhan vain pyydät näiden voimallisten enkeleiden apua.

TÄMÄN VIESTIN SAIN ITSELLENI. HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE
« Viimeksi muokattu: 10.06.2006 17:23:24 kirjoittanut mirtzi » tallennettu

Vesi-Rotta,
Keltainen Planetaarinen Soturi
Nousu Jousimies
Aurinko Leijona
Kuu Vaaka
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Leijona
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: