Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ääni ja astrologia  (Luettu 19485 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« : 08.06.2006 17:37:10 »

Tapaan päivittäin ihmisiä joilla on kaunis miellyttävä puheääni. Itselläni on hieman matala ääni, olisi mukavaa omata heleä kaunis saundi  Wink
Onko astrologialla mitään tekemistä äänen kanssa, minkälainen ääni sinulla on?
Tietysti kyse on geeneistäkin mutta..
On raakkuvia puheääniä, kirkkaita, matalia, korkeita, miehekkäitä ja naisellisia ääniä. Miten kuvailisit omaa ääntäsi?

 Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #1 : 09.06.2006 12:54:40 »

Yhdistän äänen ja puheen Merkuriukseen ja itselläni se sijaitsee Vesimiehessä, yhtymässä kuuhun ja ykkösessä eli Oinaan huoneessa. Ääneni on myös ehkä matalampi kuin naisihmisillä keskimäärin ja etenkin esitelmää tms. pitäessä täytyy kiinnittää huomiota etten puhu liian hiljaa, koska puheääneni ei ole luonnostaan kovin kuuluva.

Yhdistän tuohon kuun vaikutukseen sen, että esim. aamuisin kestää joskus kauan ennen kuin saan ääneni avattua. Ääneni myös särkyy herkästi ja tunnetilat vaikuttavat siihen (kuu). En ainakaan itse koe ääntäni mitenkään erityisen naiselliseksi, mutta ei se miehekäskään onneksi ole. Cheesy Vesimiehen merkki varmaan kuvaa aika hyvin tätä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #2 : 09.06.2006 12:59:06 »

Mielenkiintoinen aihe.

Minullakin on ennemmin matala kuin korkea ääni, mutta pidän matalaa ääntä yleisesti ottaen miellyttävämpänä. Korkea ääni on minun korvaani helposti kimitystä.

Minullakin on Merkurius Vesimiehessä, kolmannessa huoneessa ja yhtymässä Marsiin. Nämä tekijät ehkä vaikuttavat siihen, että ääni ei tosiaan ole erityisen feminiininen (muttei tosiaankaan mikään viskibassokaan Grin )sekä siihen, että puhun yleensä todella nopeasti.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #3 : 09.06.2006 13:05:14 »

Katsoin vielä vähän muita karttoja ja kiinnitin huomion siihen, että sekä pikkusiskollani että äidilläni on Merkurius neljännessä huoneessa ja molemmilla on "ongelmia" äänen kanssa. Siskolla on tosi käheä ääni ja hänelle on jopa määrätty antihistamiinia äänen kirkastamiseksi (jota hän ei voi kuitenkaan syödä, kun on se Neppari kuudennessa Wink ) ja äitillä särkyy ääni helposti ja menee paineeseen jos hän puhuu paljon.

Yhdistin nämä tuohon Ajatuksen mainitsemaan Kuu-vaikutukseen. Onhan neljäs huone Kuun huone.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #4 : 09.06.2006 14:05:21 »

Mullakin on merkurius kaksosissa 4.huoneessa.. ääni on matala ja hieman kähee.. ja arvatenkin oon kova puhumaan.. kaksonen ku oon..  Grin

 smitten  smitten  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #5 : 09.06.2006 14:21:34 »

Merkurius kaksosissa 7. huonessa.

Kuten Taria tuossa jo mainitsikin, niin puhetta todellakin riittä välillä liiaksikin. Mulla on mielestäni aika kestävä ja kuuluva ääni, ei helposti mene käheäksi tai lopu kesken. Sen mataluudesta tai korkeudesta en oikein osaa sanoa..ehkä jollain tavalla enemmänkin heleä/kirkas tai jotain.. aika vaikea määritellä omaa ääntään..
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #6 : 09.06.2006 18:09:59 »

Minulla herkästi käheytyvä ääni myös. Tosin tupakoin myös..
Merkurius kaloissa, kaloilla olisi mielestäni sellainen heleä ääni  Smiley Minulla ei kuitenkaan. Puhun työkseni paljon joten välillä on ongelmia pitää ääni "virkeänä".
Minäkin olen sellainen puhuja että välillä ajatus ei kohtaa suuni kanssa ja sanat menevät solmuun puhuessani järjetöntä vauhtia. Minulle on sanottu että minulla on selkeä ääni, varmaan silloin kun puhun rauhallisemmin  :Smiley
Käytän paljon omituisia sanoja ja sanontoja, voisiko se johtua tuosta kalat merkuriuksesta? Ihmiset aina kummastelevat joitain sanojani  Smiley
Joillain taas on hyvin hento, melkeinpä lapsen omainen ääni.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #7 : 09.06.2006 18:12:00 »

Hmmm, vielä se että kun merkuriukseni on kolmiossa neptunukseen niin voisiko sekin tuoda omaa vivahdettaan puheeseeni ja ääneeni?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #8 : 09.06.2006 18:14:00 »

Merkurius on siis neliössä neptunukseeni, ei kolmiossa
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #9 : 09.06.2006 22:38:29 »

Merkurius 5. huoneessa Vaa'assa, yhtymässä Plutoon ja Aurinkoon, sekstiilissä Neptunus-Jupiter-yhtymään, kolmiossa Saturnus-Pallas-yhtymään, kolmiossa MC:lle ja sekstiilissä Cerekseen. Puhelinääntäni kuvaili kerran eräs henkilö kauniiksi, ja ns. puheenlahjoja löytyy  :Smiley (voisin kuulemma myydä minkä tahansa ajatuksen kenelle tahansa, kenties tuo yhtymä Plutoon tuo vakuuttavuutta  Wink) Ääneni on aika matala, melodinen. Laulaa en osaa! Kauhea trauma, kaunis ääni eikä LAINKAAN sävelmuistia!  Grin
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 09.06.2006 23:36:03 »

Vaikea arvioida omaa ääntä, mutta ehkä sellainen pehmeän heleä voisi kuvailla sitä parhaiten...  :Smiley Merkurius minulla on omassa aurinkomerkissäni härässä huoneessa 8. Mitä te osaisitte sanoa äänestäni tuon perusteella?
tallennettu
valo76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78



Profiili
« Vastaus #11 : 10.06.2006 01:14:07 »

Voi miten minua koskettava aihe.  Cheesy
Olen uhrannut koko elämäni ihmisäänen tutkimiseen. Jokaisella meillä on uniikki äänen värinsä, Joka on siis ilmanpaineen värähtelyä ja resonointia. Ominaisväri muodostuu ääntöväylän ja kallon rakenteesta.
Ilmanpainetta taas säädellään pallea ja vatsalihaksistolla, joka vaikuttaa äänen volyymiin.

Puheäänestä voi kuulla paljon ihmisen persoonallisuudesta, sillä tunnetilat vaikuttavat kehon lihaksistoon ja sitä kautta kuuluvat äänessä.
En ole koskaan ajatellut, voisiko äänen kvaliteettia tutkia myös kartalta.  idiot2
Merkurius kommunikaaation planeettana voi olla yksi tutkimusalue, mutta koska ääni kertoo ihmisestä niin paljon monella muullakin alueella en usko, että sitä voi aivan niin karrikoidusti tutkia.
Kalaihmisillä voisi olettaa olevan herkkä ja pehmeä äänenkäyttö viitaten lähinnä persoonaan, kun taas kommunikaation mestari kaksosilla kantava ja värikäs.

Se onko ääni matala vai korkea ei ole olennainen vaan ennemminkin äänen väri.

Pehmeä, metallinen, kirkas, heleä etc.

Itselläni merkurius on  oinas 9.huoneessa kuinka ollakaan siis olen kiinnostunut äänen tutkimisesta.  :Smiley
Puheääneni on normaalissa äänen käytössä kirkas ja värikäs. Äänen taajuudet vaihtelevat.
tallennettu

aurinko oinas kuu oinas nouseva leijona venus kalat
Fiona
Vieras
« Vastaus #12 : 11.06.2006 15:18:07 »

Minulla on  merkurius kalat ja ääneni ei kyllä ole sen mukainen. Pikemminkin se vastaa  venus oinas, jonka olen muutenkin aina yhdistänyt ääneen. Merkurius liittyy mielestäni siihen miten kommunikoi, mutta ei ääneen. Venus taas voisi liittyä juuri siihen.
tallennettu
luminant mermaid
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 178


"Elämästä myöhästyy se, jolla on aina kiire."


Profiili
« Vastaus #13 : 12.06.2006 08:24:22 »

Minulla on merkurius oinas 7. huoneessa. Ääntäni on ainakin puhelimessa kehuttu miellyttävän pehmeäksi, ihan tuntemattomien ihmisten mielestä. Kai se on vähän kuulijan korvistakin kiinni smitten Ja omasta asenteesta, puhuuko hymyillen vai pakonomaisesti.

Minulla on myös paljon aspekteja Merkuriukselle

Pluto avautuva kolmio Merkurius
Neptunus oppositio Merkurius
Chiron sulkeutuva sekstiili Merkurius
Jupiter sulkeutuva kvinkunssi Merkurius
Venus avautuva sekstiili Merkurius

Mitä nämä voisivat kertoa puheestani, heikkouksistani ja vahvuuksistani? Näkyykö jotain erityisongelmia tai jotain, jossa olen todella hyvä? Tai kehittämisen tarvetta "puhetyöläisenä"?
 uglystupid2  idiot2    smitten
tallennettu

*nouseva Vaaka
*aurinko Härässä
*kuu Kaksosissa
*merkurius Oinaassa
*venus Kaksosissa
*mars Ravussa
*Punainen Resonoiva Maa
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #14 : 15.06.2006 12:53:30 »

Itselläni on merkurius kauriissa 4.huoneessa. Ääneni on "keskimatala" Cheesy , eli siis se on naisellinen mutta hieman matala. Minulle on joskus sanottu että voisin mennä mainosääneksi, koska osaan "eläytyä" aiheeseen mistä on puheenaihe  Cheesy
Puhun paljon, mutta mietin aina mitä päästän suustani. On todella vaikeaa selittää millainen oma ääni on Smiley
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: