Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ääni ja astrologia  (Luettu 19482 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #15 : 15.06.2006 15:54:39 »

Minulla merkurius vesimiehessä 1. huoneessa... hmmm... mitähän sanoisin äänestäni.. jotkut sanovat olevani kovaääninen (kuulemma varsinkin puhelimessa "kimitän"  2funny )

Mutta monesti joudun toistamaan sanomisiani koska puhun kuulemma niin hiljaa..

Mutta koen kyllä että minulla on normaalisti lempeä ääni.. idiot2
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #16 : 15.06.2006 18:24:18 »

Tämä voi kuulostaa kieroutuneelta, mutta pidän äänestäni enemmän kun minulla on pieni flunssa.  Grin  :Smiley Silloin ääneni aina madaltuu. ja kaikki mitä sanon kuulostaa omasta mielestäni viisaammalta ja uskottavammalta kuin normaalilla äänellä. coolsmiley

Merkurius on osana 6. huoneen stelliumia.  aurinko uranus merkurius venus  jousimies

Äänestäni kuuluu mielialani kyllä voimakkaasti läpi. Maija Vilkkumaata jos laulan niin sitä rääkymistä ei kestä kukaan, mutta muuten minulla on kai ihan keskinkertainen lauluääni. Nuoteista en ymmärrä mitään.  Lips Sealed
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #17 : 15.06.2006 20:01:36 »

Oma merkuriukseni on vesimiehessä ja huoneessa 7  aspect_con venus ja  aspect_tri Plutoon ja Marsiin.

Ääneni on hyvinkin matala ja kuuluva..(nousu leijona   :Smiley). Usein sanotaan, että puheeni on hyvin määrätietoista... olisikohan tuo Pluton ja Pallaksen minuuttitarkka opositio ehkä osana tätä?? Usein puhun muut niin pyörryksiin vakuuttavasti, että he lopunviimein kyllä innostuvat siitä,mistä alunpitäen lähdin liikkeelle. Ja voitte kuvitella, että aina en puhu ihan täyttä tätä päivää  Cheesy.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Mimia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 91



Profiili
« Vastaus #18 : 16.06.2006 20:27:54 »

Merkuriukseni sijaitsee Oinaassa 11.huoneessa.

Aspektit ovat
Merkurius kvintiili Jupiter
Merkurius kolmio Neptunus
Merkurius oppositio Pluto
Merkurius yhtymä Lilith
Merkurius yhtymä Pallas
Merkurius yhtymä Pholus
Merkurius sekstiili MC

Ääntäni on sanottu pehmeäksi ja mukavaksi puhelinääneksi. Sanoisin myös, että ääneni on naisellinen. Se on myös kuuluva ja kantava. Puhun paljon ja sekoilen sanoissani koko ajan, koska on niin paljon asiaa ja suu ei tahdo pysyä mukana puhetulvassa (AC Kaksonen). Tykkään kikkailla sanoilla ja käytän myös erikoisia lausahduksia/sanoja. Päästelen myös koko ajan erilaisia äännähdyksiä eli nauruntirskahduksia, muminaa ym. Puhun myös itsekseni ja unissani (kuulemma  Cool).

Aspekteistani selviää myös se, että pystyn hyvin puhumaan tunteistani ja kuvailemaan asioita helposti( aspect_tri neptunus). Luovuus puhumisessa ja sanoissa näkyy ( aspect_tri neptunus ja  aspect_con Pholus). Pystyn myös hyvin puhumisella vaikuttamaan ihmisiin ja voisin kuvitella, että tulevassa ammatissani puhuminen olisi aika tärkeässä asemassa ( aspect_con Lilith,  aspect_con pallas ja  aspect_sex keskitaivas).

Yhteenvedon tulos: RAKASTAN PUHUMISTA!!  smitten
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #19 : 24.06.2006 14:28:36 »

Helou!
Oli niin mielenkiintoinen aihe, että piti ottaa itsekin selvää tästä ko asiasta. Itselläni merkurius vesimiehessä ja 6.huoneessa, sekä merkurius yhtymä mars. Ääneni on matala,enkä kuvailisi ääntäni mitenkään naiselliseksi. Saan kyllä äänestäni miellyttävän, olen tehnyt kuulutushommia joskus, ja ihmiset on kehuneet ääntä. Flunssassa vielä madaltuu ääni ja kerran olinkin puhumassa eräälle ihmiselle jotain asiaa, kun hän kesken puheen vaan heitti, et jumalauta ku sulla on seksikäs ääni! Ääneni on myös kuuluva, sekä mitä vakavampaa tai tärkeämpää asiaa selitän, sitä matalammaksi ääneni muuttuu, ja syvemmäksi.
Mielenkiintoinen aihe kyllä.
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #20 : 24.06.2006 18:47:21 »

Mulla on merkurius 11. huoneessa ja vaa'an merkissä, Saturnukseen yhtymässä.

Ei ole kaunis ääni todellakaan, ei naisellisen pehmeä eikä seksikkään käheä. Vähän matalanpuoleinen, kova ja selkeä. Sellainen, jonka kautta ankara opettaja Saturnus voi puhua 2funny
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #21 : 26.06.2006 12:46:31 »

Uh, juuri aamulla komensin tytärtä (heitteli hiekkaa tomaatintaimien päälle kasvihuoneessa, miten kekseliästä...) niin mies tuli ulos sanomaan ettei "tarvitse komentaa ihan niin käskevällä äänellä, kyllä se vähemmästäkin uskoisi", huh, Pluto aspect_con Merkuriusko se vaatii..? Hmm, käskyttäjä-ääni, ainesta kapiaiseksi  Cheesy?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
~Aina~
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11



Profiili
« Vastaus #22 : 27.06.2006 02:53:59 »

Minulle on sanottu monelta taholta, että minulla on "väärä ääni". Joskus vähän loukkaannuin siitä, mutta sittemmin olen kuullut sen itsekin. Ääneni pienenee hyvin helposti sellaiseksi, että siitä ei saa mitään selvää. Rasittaa, kun aina kaikki joutuvat kysymään, mitä oikein sanoin. Äänestäni todellakin kuvastuu kaikki mielentilani. Vähänkin kun jännitän jotain tilannetta, jossa joudun puhumaan, niin kurkkuuni alkaa koskea, vaikken ole sanonut vielä sanaakaan. Olen yrittänyt harjoitella puhumaan matalammalta, mutta huomaan aina välillä taantuneeni puhumaan hiljaa piipittäen. Korkea ja hento, niillä parhaiten omaa ääntä kuvailisin.
Olen siis aurinko kalat  askendentti leijona

Miksi juuri merkuriuksen asema olisi niin tärkeä äänen tai kommunikoinnin kannalta?

Tämä voi kuulostaa kieroutuneelta, mutta pidän äänestäni enemmän kun minulla on pieni flunssa.  Grin  :Smiley Silloin ääneni aina madaltuu. ja kaikki mitä sanon kuulostaa omasta mielestäni viisaammalta ja uskottavammalta kuin normaalilla äänellä. coolsmiley

Hassua, että joku toinenkin pitää äänestään enemmän flunssaisena.  Cheesy Se on juuri se äänen madaltuminen, minkä ansiosta tuntuu, että sanottavalla on enemmän painoa. Tosin viimeksi flunssassa ääni lähti kokonaan.  Angry
tallennettu

aurinko kalat  askendentti leijona
valo76
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78



Profiili
« Vastaus #23 : 27.06.2006 14:17:12 »

Hei!

Itse olen  askendentti leijona ja valtaan usein sosiaalisissa tilanteissa muilta tilaa vaistomaisesti. En tarkoituksellisesti. Kun olen saanut tuosta palautetta, että joskus toiset karttavat sen vuoksi seuraani, olen ruvennut varomaan sitä.

Silloin huomaan jännittäväni ylävatsan seutua, johon tiedän pallealihaksen kiinnittyvän rintalastan alapuolelle ja alimpiin kylkiluihin.

Jos pallea jännittää aiheuttaa se leuan ja kaulanseuden lihasten kiristystä. Ääni kun on ilmavirtaa, on sillä tuolloin ääntöväylässä  pienempi tila resonolitua, joten ääni jää kimeäksi tai piipittäväksi. Smiley

Olisi mielenkiintoista tietää, onko kukaan ajatellut mitä kehon osia eri planeetat edustavat ja voisiko ajatella, että tietyt persoonan piirteet jakautuisivat myös ihmisen fyysiseen kehoon?   idiot2
tallennettu

aurinko oinas kuu oinas nouseva leijona venus kalat
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #24 : 27.06.2006 21:49:33 »

Ihan kaikkea ei voi astrologisesti selittää. SORRY!

Eiköhän meistä jokainen sen tajua. Ihmisen biologiahan kuuluu ihan peruskouluopetukseenkin Wink. Mutta on meistä nyt vain sattuu olemaan jännittävää mietiskellä ja spekuloida, mihin kaikkeen astrologia ja syntymäkarttamme kuviot itseasiassa voivatkaan vaikuttaa. Totuushan on loppujenlopuksi se, ettei kukaan meistä voi varmuudella tietää. Voimme vain esittää olettamuksia, arveluja ja mielipiteitä ja tietenkin keskustella asiasta ja jakaa näkemyksiämme (sehän yksi foorumin tarkoituskin kaiketi on).

Ja jos itseasiassa tarkkoja ollaan, niin tuo sinunkin väitteesi siitä, ettei astrologialla ole tekemistä sellaisten asioiden kuin äänen ja ulkoisen olemuksen kanssa, on oikeastaan vain yhdenlainen näkemys ja mielipide, ei absoluuttinen totuus Wink

Geenien ja geeniperimän osuutta ei täällä kukaan varmaankaan ole kiistämässä. Mutta eihän se välttämättä tarkoita, että siinä olisi koko totuus.
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #25 : 27.06.2006 22:03:27 »

Juuri näin, Katja-Q. Siitä miksi saamme tietyt geenit tai biologiset ominaisuudet on monta uskomusta, eikä tämä foorumi ainakaan ole oikea paikka tyrmätä suoralta kädeltä muitakin kuin "virallisia ja tieteellisiä" totuuksia.

Linn Smiley
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #26 : 29.06.2006 18:58:44 »

Anteeksi, jos loukkasin jotakuta.

No ei mua loukkaa mitenkään sun mielipitees, vaan lähinnä hiukan kävi nyppimään sen tapa, jolla sen esitit Wink. Ikään kuin pitäisit meitä ihan ääliöinä, kun edes tämmöisiä hypoteeseja mietimme. Ja onhan sinulla toki oikeus mielessäsi pitääkin, mutta ei ehkä ole kovin kohteliasta silti puhua asiasta kiinnostuneille noin alentuvaiseen sävyyn.

Eikä mulla ainakaan ole mitenkään tarpeen ruveta sinulle minkään paikkansa pitävyyttä/pitämättömyyttä perustelemaan ja todistelemaan. Ei minulla sellaista tarvetta ole myöskään itseäni kohtaan.

Kunhan nyt muuten vaan nautin tällaisten asioiden pohdiskelusta ja avoimesta, tuomitsemattomasta tutkiskelusta. Ja mikä olisi oivempi paikka näiden ajatusten ja mietintöjen jakamiselle ja julkituomiselle, kuin juuri tämä astroaiheinen foorumi? Smiley

Tykkään täällä juuri siitä, että on mahdollista esittää totutusta poikkeaviakin arvailuja, olettamuksia ja kysymyksiä ilman, että joku heti tulee totuudentorvena ja järjenäänenä toitottelemaan ja moiset "hömpötykset" teilaamaan. Siihen törmää muuten ihan tarpeeksi muutenkin. Ja kun sille linjalle kerran lähtee, niin sittenhän voisi käydä jokaisen viestiketjun perään kirjoittamassa, että "ei kuulkaas tätä voida astrologialla selittää, ei sitten millään". Sillä loppujen lopuksi yhtälailla olettamuksena voidaan pitää astrologian vaikutusta luonteeseenkin. Kyllähän monien mielestä ihmisen luonne ja persoonallisuuskin on vain geeniperimän, perustemperamentin ja ulkoisten kokemusten ja vaikutteiden summa, jolla ei ole kyllä piiruakaan tekemistä minkään tähtikuvioiden ja taivaankannen asentojen kanssa Wink
tallennettu
_Sofia_
Vieras
« Vastaus #27 : 29.06.2006 23:57:21 »

Minulle on sanottu monelta taholta, että minulla on "väärä ääni". Joskus vähän loukkaannuin siitä, mutta sittemmin olen kuullut sen itsekin. Ääneni pienenee hyvin helposti sellaiseksi, että siitä ei saa mitään selvää. Rasittaa, kun aina kaikki joutuvat kysymään, mitä oikein sanoin. Äänestäni todellakin kuvastuu kaikki mielentilani. Vähänkin kun jännitän jotain tilannetta, jossa joudun puhumaan, niin kurkkuuni alkaa koskea, vaikken ole sanonut vielä sanaakaan. Olen yrittänyt harjoitella puhumaan matalammalta, mutta huomaan aina välillä taantuneeni puhumaan hiljaa piipittäen. Korkea ja hento, niillä parhaiten omaa ääntä kuvailisin.
Olen siis aurinko kalat  askendentti leijona

Mulla on täysin sama juttu! Ainoastaan kotona mun ääni on kuulemma hieman kovakin  :Smiley
Ja vielä saatan puhua todella nopeasta. Tosin  oon merkurius vesimies
tallennettu
ti0
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 102


Profiili
« Vastaus #28 : 02.07.2006 23:09:22 »

Tämä on mielenkiintoista mutta hankala on sanoo... En osaa kuvailla ääntäni. Se kuulostaa aika nuorelta, pikemminkin korkealta kuin matalalta, tai no... Se voi olla ihan nätti ääni. Puhetyylini vaihtelee paljon ja ääni käheytyy helposti jos tunnen oloni epämukavaksi. Jos pelottaa, ääni on hiljainen, herkkä ja hauras mutta välillä taas itsevarma, käskevä ja vahva tai innokas ja leikkisä. Yleensä äänestä kuvastuu hyvin se etten paljasta kaikkea.

merkurius rapu ja huoneessa 12. Se ei ole missään pääaspekteissa. Tarkastin juuri muut aspektit ja näköjään merkkari on bikvintiilissä Saturnukseen ja kvinkunssissa Uranukseen. Huh
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #29 : 01.12.2006 01:11:00 »

Ääni... olen tätä useasti miettinyt, koska olen usein törmännyt tilanteisiin, jossa ihmiset joutuvat ikään kuin keskittymään kuuntelemiseen. Olen huomannut, että ainakun alan puhua ihmisten ilmeet menevät vakaviksi. Joku poika kerran sanoi, että ääneni on sellainen, että sitä on pakko kuunnella. En puhu mielestäni mitenkään hiljaa, ehkä verkkaisesti. Nähtävästi se kuitenkin jollain tavalla vaikuttaa kuuntelijoihin, en siis tarkoita välttämättä positiivisella tavalla  Wink

Omaan päähäni ääneni kuulostaa normaalia naisen ääntä matalammalta, mutta lauluani on verrattu Siiri Nordinin ääneen. Että tiedä sitten, nauhoitettua ääntäni en pysty kuuntelemaan, kauheaa  buck2
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: