Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neptunuksen ja kuun yhtymä  (Luettu 4907 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Faery
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 10.06.2006 10:38:38 »

Miten tulkitsisitte kyseistä aspektia? Ystäväni kartalla on neptunus-kuu-yhtymä neljännessä-viidennessä huoneessa. Neptunus on neljännessä huoneessa ja kuu viidennessä. Olen pohtinut mitä se voisi tarkoittaa. Kyseisellä henkilöllä yhtymä on merkittävä, sillä se tekee paljon aspekteja. Kiinnitin yhtymään huomiota siksi, koska hänen avioliittonsa ja perhesuhteensa ovat olleet melkoista myllerrystä viime aikoina. Rupesin siksi tarkastelemaan ensiksi 4. ja 7.huonetta.

Itselläni tuli mieleeni, että tunnereaktioiden ja alitajuisten kuvioiden tunnistaminen saataa varmasti hankaloitua neptunuksen vaikutuksesta.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #1 : 10.06.2006 10:47:10 »

Toisaalta myös rikastuu valtavasti  Wink
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
helinä
Vieras
« Vastaus #2 : 15.06.2006 20:12:38 »

Siitä  neptunus ja  kuu ...

Itselleni tuli mieleen suuri ihanteellisuus (jopa arjen yli ulottuva henkisyys) kaikkeen koti/rakkauden syvät kokemukset/lapsi sektorilla. smitten
Voi olla, että tämä kova maailma ei näe kaikkea niin henkisenä ja taijanomaisena kuin tämä ihminen itse lopulta viimekädessä...
Mikään arkinen tylsä ei toimi, ellei sitten sisällytä siihen paljon luovuutta :Smiley tai uskonnollista itsen ilmaisua. angel

Voi olla että opettelee näitä asioita ensin muiden kautta ja lopulta aspektit kertoo, mihin tasapaino lopulta kallistuu... Embarrassed

Tää nyt tuli puhtaasti mutu, koska mulla menossa  transiitti  neptunus  aspect_con radix  kuu ja  mars huone 5.
En nyt kauhean loogiseksi ja järkevästi osaa ajatella edes itseänikään  Wink
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 18.06.2006 11:32:38 »

Siitä  kuu  aspect_con  neptunus
Minulla on lisäksi  vertex näiden välissä 7.h  neitsyt
Nyt voin ymmärtää asioita niin että oli tarkoituksenmukaista tämä yhdistelmä.
Äitini oli lähellä mutta kaukana, eli kontakti oli omituinen, ehkä menneiden elämien teot olivat nyt edessäni. Äiti ei osanut rakastaa lapsiaan ehkä hän ei ollut itsekkään saanut esikuvaa kotoaan, vain pahoinpitelyä ja ilkeitä sanoja, mutta koti, ruokaa ja vaatteita oli, läheisyys puuttui.
Mitä siitä seurasi, no, opin mitä rakkaudettomuus on, opin mitä sinisilmäisyys on, miten tulee huijatuksi kun luottaa rakkaimpaansa, mutta opin ehkä sen parhaiman opetuksen, aistimaan ihmisiä heidän tuntemuksiaan ja sanojaan, ja sen että ongelmissa on aina myös se viisaus mikä auttaa selviämään.
Astrologia on siintä mielenkiintoinen että se antaa löytää mahdollisuuksia valita, ja ne valinnan onkin ainoita mitä vapaasti tehdään, ajattelemmeko positiivisesti vai olemmeko negatiivisia.  smitten
 neptunus korkein opetus on Agaperakkaus, rakastaa ilman ehtoja  smitten

Wink Mateve
tallennettu

mateve
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #4 : 18.06.2006 13:39:21 »

Äidilläni myös tuo  kuu aspect_con neptunus , ja hänellä on traaginen lapsuustarina.  Isoäitini oli kuuden lapsensa kanssa uupunut, yhtäkään ei olisi halunnut. Ei riittänyt rakkautta ei kauniita sanoja, puhdasta ilkeyttä ja fyysistä pahoinpitelyä. Ei ihme, että jokainen kuudesta lapsesta vammautui jollakin tavoin emotionaalisesti.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 19.06.2006 10:29:29 »

Myös minun äidiltäni löytyy tuo (väkjähkö) yhtymä, Vaa'assa, kuudennessa huoneessa ja samassa syssyssä myös Saturnus.

Hänellä oli hyvä lapsuus ja äitisuhde. Ennemmin allekirjoitan tuon ihanteellisuuden jne. Äitinä hän on itse ollut paras mahdollinen (tämä on tietenkin aubjektiivinen mielipide, mutta uskon, että pitää paikkansa melko hyvin myös objektiivisesti).

Tässä pari tulkintaa tuolta astro.comin puolelta:

"You are very sensitive to the emotions of the people you are with. You pick up their moods and make them your own, so it is very important to be with people who are good for you emotionally.

You are a dreamer and not very practical, preferring to sit by yourself and play in your private fantasy world. Your vivid imagination makes these daydreams quite real to you. But you should be careful not to retreat into your little world every time you want to avoid the problems of the real world.

On the other hand, you can be very sensitive to other people's needs. You can put yourself into someone else's shoes and understand how that person feels, which makes you very reluctant to cause pain to anyone."

"The Moon conjunct Neptune shows that you are imaginative, emotional, sensitive, and sometimes given to daydreaming. Your psychic ability enables you to respond to outside stimuli that others are unaware of. You are inclined to offer assistance to anyone who seems to need help.

Your professional life must have sufficient challenge to keep you alert and reasonably on the go. Your latent ability should find an outlet through public-oriented work, such as service and welfare, nursing, working with the mentally retarded, or rehabilitation of the handicapped.

Your love nature is extremely romantic, and it is truly difficult for anyone to measure up to your expectations. Learn to accept people at their level of development and do not give them attributes they have not earned or deserved. You can express your imagination in artistic pursuits -designing, painting, music, or poetry."

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 19.06.2006 19:05:45 »

Jatkan vielä asiaan  kuu aspect_con vertex aspect_con neptunus  neitsyt 7h.
3 lastani ovat  neitsyt nousuisia, joten sukupolvien ketjua olen pyrkinyt katkaisemaan, vihasta rakkauteen, tunteettomuudesta empatiaan ja kykyjeni mukaan antamaan sitä mitä minulta puuttui, onnistuinko ? sitähän ei voi mitata millään mitalla ja toisaalta Kosmoksen tarkoitus on usein toinen kuin ihmisen. Toivotaan parasta, pelätään pahinta. smitten
Äitini  aurinko oli Algolia tähden kanssa tiukassa yhtymässä, samoin tyttäreni  aurinko, minulla on uranus ja tyttären tyttärellä  saturnus
Joten me naiset olemme näköjään niitä jotka saamme kohdata menneet teot.
Joskus olen ajatellut että miesinkarnaation aikana tehdään ne töppäykset ja kun koittaa naisinkarnaation vuoro, tulee se maksun aika, tickedoff
hm.. saapa nähdä päästäänkö luokalta  Shocked
 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: