Äänestys
Kysymys: Ohjaako sinua sydän vai pää? Eli järki vaiko tunteet?
Järki - 28 (24.8%)
Tunteet - 85 (75.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 99

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ohjaako sinua järki vai tunteet?  (Luettu 39427 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mimia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 91



Profiili
« Vastaus #45 : 11.11.2005 17:38:45 »

Yksi tunnehöpörö liittyy seuraan!  :Smiley Tunteet on todellakin se mitä pystyn vain seuraamaan. Vaikka järki sanoisi toista, niin en pysty muuttamaan tekoani, jos en tunne samanlailla. Jos toimisin niin kuin järki sanoo, niin se tuntuisi itsensä pettämiseltä. Koska tunteet kertovat minulle sen, että onko asia minulle hyväksi vai ei. Tunteet ovat totuus. Niitä seuratessa ei voi eksyä.  angel
tallennettu

Trooppinen: aurinko harka 11.huone, kuu kalat MC, askendentti rapu

Sideerinen: aurinko oinas 11.huone, kuu vesimies  MC, askendentti kaksoset

Valkoinen planetaarinen koira
Puu-Puhveli

Valkoinen Metalli Tähti
Jasmiini
metsämieli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70


Vain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.


Profiili
« Vastaus #46 : 13.11.2005 15:37:25 »

Minulla ehkä ohjaa molemmat. Neitsyt on kartassani voimakkaana, mutta rapu nousumerkkinä ja skorpioni kuumerkkinä vaikuttavat hyvin paljon. joskus teen asioita ihan fiilispohjalta Smiley
Yritän kuitenkin aina pysyä järkevänä, mutta kun mä viimein räjähdän, niin mä sitten kanssa räjähdän. Jotenkin tuntuu että joskus pidän tunteet niin kauan sisälläni, kunnes on pakko purkaa ne jotenkin  Undecided mutta sehän kuuluu kuu-skorpionin luonteeseen?
tallennettu

ASC Rapu
AURINKO Neitsyt 5. huone
KUU Skorpioni 6. huone
MERKURIUS Neitsyt 5. huone
VENUS Neitsyt 5. huone
MARS Neitsyt 4. huone
MC Vesimies

Tulijänis
Punainen Itsevallitseva Kuu
hah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Keltainen Galaktinen Eb


Profiili
« Vastaus #47 : 13.11.2005 22:38:17 »

Hei,
normaali oloissa järki hallitsee, mutta minulla on  kuu  kalat ja ajoittain tunteet ovat hyvinkin herkässä. Vähän sama kuin edellisellä kirjoittajalla, että kun tarpeeksi kauan yrittää järjen äänellä tunteita hillitä niin seuraa räjähdys. Cry
Olen nyt vanhempana yrittänyt oppia olemaan tunne ihminen, kun olen ollut tähän asti niin maan "järkevä".
tallennettu

Ikuisuuden lumoava sointi
Tuon kuvakirjoituksen tulkintaan haluan antaa koko elämäni, sillä ikuisuuden olemukseltaan asuvan tiedän täällä: itsessäni.  Herman Hesse Runoja:1,63.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #48 : 19.11.2005 15:05:18 »

Kysymyksen asettelu on milestäni vähän harhaanjohtavaa, sillä itse ajattelen että tunteet on ne jotka vie/ kuljettaa eteenpäin  ja järki se, joka tunteiden kulkua ohjaa / hillitsee, jos pystyy...  Cheesy
tallennettu

yonnahh
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9

Back to Australia


Profiili
« Vastaus #49 : 19.11.2005 18:07:52 »

Sanoisin, että sekä-että, mutta enimmäkseen kai tunteet. Se riippuu täysin siitä, onko minulla jotain tunteita kyseistä asiaa kohtaan. Joskus kuitenkin pakotan itseni tunteista huolimatta ajattelemaan järjellä.
tallennettu

Au, Venus: oinas Nouseva: rapu Kuu: leijona Merkurius: härkä Mars: kaksoset
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #50 : 21.11.2005 14:38:30 »

Viikko on mennyt ja sen verran on tämä kysymys painanut, olen osittain muuttanut mieltäni. -Tuntuu siltä!

Juu edelleen minua järki ohjaa mutta tunne aina voittaa lopulta. Järki on ikäänkuin nopeampi, tunne hitaampi. Teen edelleen järkiratkaisuja mutta muokkaan niitä tunteen mukaan. Ihan ite! kirjoitin juuri viimeviikolla että järkiihminenkin on vain tunneihminen. Eli elämän isoissa ratkaisuissa jos jonkin kovin siinä järkiratkaisussa tuntuu tökkivän, niin muutos tapahtuu siihen tunteen osoittamaan suuntaan.... Otetaan tähän vaikka niinkin "kova" tapaus kuin auto. Minulla esim on ollut monenmerkkisiä autoja ja aina olen sitten vaihtanut merkkiä kun ei ole tuntunut hyvältä, nyt etsiskelen uudempaa (vanhaa) volvoa kun siihen tykästyin tämän nykyisen autoni kohdalla. Eli tunne voitti.
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
Urkki
Vieras
« Vastaus #51 : 21.11.2005 14:47:10 »

Kyllä.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #52 : 08.03.2009 14:45:38 »

Äänestin että tunteet. Olen kait jossain määrin ajatellut ihan liikaa esim tunne-elämän asioita järjellä. Olen koittanut hieman solmujani löysyttää. Itse asiassa sydämmessä tuntuu välillä paljon paremmalta kuin jos työnnän asiaan järjenkin mukaan. Kuiteskin järki on mukana, mutta jossain määrin fifty-fifty meiningillä, kunnes taas joissan todellisen kipinän saaneena vaikka 85% tunnetta, loput kait järkeä SmileyCheesy
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Vehra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #53 : 08.03.2009 22:50:38 »

Kuulen molemmat, tunteet ja järjen, mutta itse olen ohjaksissa.
tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #54 : 09.03.2009 18:01:53 »


Järki ohjaa aika voimakkaasti ja tunteet sallitaan vasta järkeilyn jälkeen. Tietenkin joskus tunteet on ne ensimmäiset, mutta aika harvoin.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #55 : 10.03.2009 00:11:50 »

 Hyvin pitkälle tunteet ohjaavat  Smiley
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #56 : 10.03.2009 15:08:29 »

Täysi tunneihminen Embarrassed  Vaikka mulla on kalsa  askendentti kauris , niin itken silloin kun itkettää (vaikka keskellä katua) ja hypin tasajalkaa ja nauran silloin kun naurattaa. Muuten olen tunteikas  aurinko jousimies kuu leijona ja kartalla vahvasti aspektoitunut  neptunus Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #57 : 11.03.2009 12:01:43 »

Feelings, nothing more than feelings...  smitten Kyllä sitä tervettä maalaisjärkeäkin löytyy tarvittaessa tasapainoittamaan fiilistelyä... Sanoo  aurinko  harka  askendentti  neitsyt  kuu  kaksoset
tallennettu
Posti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141


Toivo elää ja niin minäkin!


Profiili
« Vastaus #58 : 11.03.2009 16:52:46 »

Järki, järki, järki AINA!!!!    knuppel2  Nykyisin olen jatkuvasti aivan raivoissani, kun hormonit tutustuttavat minua tunteisiin. Ei ole helppoa ensimmäistä kertaa keski-ikäisenä kokea maailmaa tunnenäkökulmasta. Hemmetin hormooooonit..... Järki oli ehdottomasti kivempi kaveri!!!!  crazy2

terv.  kauris
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #59 : 11.03.2009 16:55:10 »

Nyt erästä tilannetta ajatellan, järki ohjaa sitä. Olen hyvin saanut pitää tunteeni kurissa. Olen itseeni hemmetin tyytyväinen tuon asia suhteen. Cool
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: